هزینه اخذ استاندارد CE

هزینه اخذ استاندارد CE چقدر است

هزینه اخذ استاندارد CE

هزینه اخذ استاندارد CE جزو آن دسته از چالش های متقاضیانی که درخواست دریافت استاندارد CE برای صادرات محصول به دیگر کشورها را دارند، می باشد. متقاضیان برحسب نیازسنجی و درخواست خود می توانند به راحتی و با هزینه کم اقدام به اخذ نشان CE کنند، منتها برای صادرات محصول به منطقه اقتصادی اتحادیه اروپا حتما باید اقدام به اخذ CE مارک اورجینال کنند که شرایط و هزینه های کاملا متفاوتی دارد.

اگر منظور از هزینه اخذ استاندارد CE، هزینه اخذ گواهینامه CE اورجینال است که باید شرایط فنی محصول بررسی گردد و در نتیجه هزینه کلی اخذ گواهی CE مارک اصلی مشخص می شود. ولی اگر منظور از هزینه اخذ استاندارد CE گرفتن گواهینامه CE صرفا جهت صادرات به کشورهای اطراف است متقاضی می تواند با حداقل قیمت اعلام شده اقدام به اخذ گواهینامه CE نماید.

حال اینکه تفاوت بین CE اورجینال با الباقی گواهینامه های CE که صادر می شود چیست و چرا تفاوت قیمت بین گواهینامه های CE زیاد است. نکته بعدی اینکه از کجا بفهمیم گواهینامه CE اخذ شده اعتبار بین المللی دارد و اصل است.

مقاله هزینه اخذ استاندارد CE توسط گروه ایران گواه مکتوب شده و اطلاعات جامعی در مورد نحوه اخذ گواهینامه CE با توجه به درخواست متقاضیان مکتوب شده است، لذا تا انتهای مقاله هزینه اخذ استاندارد CE را مطالعه نمایید.

هزینه اخذ استاندارد CE چقدر است؟

هزینه اخذ استاندارد CE مهمترین چالش متقاضیان اخذ گواهینامه جهت صادرات محصول به کشورهای منطقه و اروپایی است. گواهینامه CE در حقیقت بیان کننده موضوع است که محصول تولید شده هیچ گونه آسیبی به مصرف کننده نمی رساند و کالا برای محیط زیست ایمن می باشد.

درخواست اخذ گواهینامه CE معمولا توسط شرکت های تولید کننده محصول یا سازمان های وارد کننده محصول اعلام می شود. شرکت های تولید کننده برای اینکه بتوانند سهم بازار بین المللی یا حتی داخلی را به دست آورند نیاز به دریافت گواهینامه CE دارند و شرکت های وارد کننده محصول برای اینکه بتوانند مجوز واردات محصول را از سازمان های ذینفع دریافت کنند نیاز به ارائه گواهی CE پیدا می کنند. بنابراین هزینه اخذ استاندارد CE با توجه به نوع محصول و سازمان صادر کننده متفاوت می باشد که در ادامه مقاله به این موضوع پرداخته می شود.

گواهینامه CE برای محصول سیم مفتول جوشکاری (الکترود)

نام نهاد صادر کننده CE:

نهاد صادر کننده گواهی CE اختصارا NB نامیده می شود و NB ها دارای کد چهار رقمی هستند که در سایت ناندو باید اعتبار سنجی شوند. بنابراین هر مرجعی نمی تواند ادعا کند گواهینامه CE اورجینال صادر می کند، بطور کلی نهادهای صادر کننده استاندارد CE اروپا توسط انجمن اعتبارسنجی بین المللی مشخص می شوند و حتما باید با توجه به کد چهاررقمی اعلام شده در سایت این انجمن قابل رجیستری باشند.

حال برای متقاضیان سوال به وجود می آید که آیا نهادهای صادر کننده CE که در ایران فعالیت می کنند مورد تایید این انجمن هستند؟ شرکت های صادر کننده گواهینامه CE که در ایران فعالیت می کنند عموما نه اطلاعات کامل و جامعی در مورد استاندارد CE دارند و نه گواهینامه CE معتبر صادر می کنند. مراجعی که در ایران گواهی نشان CE مارک صادر می کنند اصطلاحا به نام گواهینامه CE انطباق اقدام به صدور گواهی می کنند. CE انطباق توسط نهادهایی صادر می شود که مورد تایید انجمن اعتبار سنجی بین المللی (Nando) نیستند و کد چهاررقمی را ندارند، بنابراین گواهینامه CE صادر شده فاقد اعتبار بین المللی بوده ولی داخل ایران و یکسری از کشورهای اطراف اعتبار پیدا کرده است.

هزینه اخذ استاندارد CE انطباق بسیار پایین و در حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان (1،500،000 هزار تومان) توسط گروه ایران گواه صادر می شود. بنابراین برای صادرات محصول به کشورهای اطراف حتی ترکیه متقاضی می تواند به راحتی اقدام به اخذ گواهینامه CE انطباق نماید و هزینه کمتری بابت صدور گواهی نشان CE پرداخت نماید.

هزینه اخذ گاهینامه CE معتبر:

نهادهای صادر کننده CE بیشماری در ایران به وجود آمده که عموما این نهادها توسط خود ایرانی ها اداره می شوند. اغلب سایتی به زبان انگلیسی ساخته پرداخته می کنند، سپس گواهینامه صادر می شود و در سایت اعلام شده توسط نهاد صادر کننده قابل رجیستری می باشد. پس می توان عنوان کرد تمامی گواهینامه های CE صادر شده قابل استعلام در سایت هستند، منتها موضوع مهم این هست که سایت اعلام شده مورد تایید است یا خیر.

گواهینامه CE معتبر که در ایران به اسم گواهی CE اورجینال نامیده می شود توسط نهادی صادر می گردد که توسط انجمن ناندو اعتبار سنجی شده باشد. هزینه اخذ استاندارد CE معتبر با توجه به نوع کاربری، ساختار و دایرکتیو محصول متفاوت است، لذا نمی توان هزینه ثابتی برای دریافت CE معتبر اعلام کرد. منتها هزینه اخذ استاندارد CE معتبر حدود پنج الی شش هزار یورو هزینه دارد و مدت زمان اخذ این گواهینامه حدود سه ماه برآورد می شود. نکته مهم اینکه کالا فقط با داشتن نشان CE مارک اصلی می تواند وارد اتحادیه اروپا شود یا اینکه از اتحادیه خارج شود، لذا چنانچه درخواست صادرات کالا به منطقه اقتصادی اتحادیه اروپا را دارید باید حتما مستندات مربوط به اخذ نشان CE مارک اورجینال را ارئه دهید.

گواهینامه CE اروپا
فرآیند اخذ نشان CE مارک اصلی:

متقاضیانی که درخواست اخذ گواهینامه CE اورجینال دارند عموما در مورد نحوه ی اخذ گواهینامه سوال می پرسند که در چند خط به آن پرداخته می شود. چنانچه درخواست اخذ گواهینامه CE اورجینال را دارید ابتدا باید اطلاعات کاملی در مورد دایرکتیو محصولات خود به دست آورید. دایرکتیو، طبقه بندی محصول است که براساس استانداردهای تعریف شده اتحادیه اروپا دسته بندی می شوند، لذا هر محصول با توجه به ساختار فیزیکی، شیمیایی و مخاطرات زیست محیطی که دارد دایرکتیو مشخصی برای محصول تعریف شده است. پس از تعیین دایرکتیو محصول متقاضی باید دنبال نهادی باشد که مورد تایید ناندو و مجوز ممیزی، بازرسی و صدور نشان CE مارک را برای دایرکتیو مشخص شده داشته باشد. سپس پیگیری با نهاد صادر کننده، ارسال اطلاعات محصول برای نهاد صادر کننده و در نهایت اعلام زمان جهت ممیزی توسط مرجع صدور CE می باشد.پس از ممیزی محصول برای انجام تست های استاندارد به آزمایشگاه مورد تایید ارسال و پس از اخذ تست ریپورت، نهاد صادر کننده با توجه به اطلاعات و مستندات کسب شده گواهینامه CE مارک اصلی را صادر می کند.

فرآیند اخذ نشان CE مارک اصلی ممکن است چند ماه زمان بر باشد و با توجه به دایرکتیوهای محصول و نوع تست های مشخص شده زمان صدور گواهی CE مشخص می شود. هزینه اخذ استاندارد CE اصلی با توجه به فرآیند اخذ نشان CE حدود پنج هزار یورو برآرود می شود.

استعلام هزینه اخذ استاندارد CE:

متقاضیان اخذ نشان CE مارک برای استعلام هزینه اخذ استاندارد CE می توانند از مشاوره رایگان همکاران مجموعه ایران گواه بهره مند شوند. برای اطلاع از هزینه اخذ استاندارد CE باید ابتدا مشخص شود هدف از گرفتن گواهینامه CE چیست و اگر هدف صادرات محصول است، صادرات محصول برای کدام کشور می باشد.

برخی از محصولات مخصوصا مواد غذایی شامل دایرکتیوهای CE اروپا نمی شوند لذا چنانچه محصول شما مواد غذایی است اصلا و به هیچ وجه نیاز به اخذ و ارائه گواهینامه CE ندارید. متاسفانه شرکت های مواد غذایی طی تماس های روزانه اعلام می کنند هزینه بالایی برای دریافت CE مارک انجام داده اند و در آخر متوجه شده اند گواهینامه CE دریافت شده فیک می باشد. لذا پیشنهاد می کنیم قبل از انجام کار و قبل از انتخاب نهاد صادر کننده حتما اطلاعات کاملی در مورد محصولاتی که به آنها نشان CE تعلق می گیرد، هزینه اخذ استاندارد CE و اعتبار نهاد صادر کننده CE به دست آورید.

مجموعه ایران گواه این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار شما می گذارد.

بیشتر بخوانیم:

محصولاتی که به آنها نشان CE تعلق می گیرد  

CE انطباق چیست

 

برچسب ها:  هزینه اخذ استاندارد CE، هزینه اخذ استاندارد CE چقدر است، اخذ نشان CE، اخذ CE مارک، فرآیند اخذ نشان CE مارک، برچسب CE

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 1 Average: 5]
پیمایش به بالا
02146135223