گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی

گواهینامه HSE شخصی-min

گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی

گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی  درخواست اشخاص حقیقی است که جهت تکمیل رزومه یا برای استخدام در واحدهای پیمانکاری یا تولیدی به عنوان مسئول ایمنی می خواهند مشغول به کار شوند. در حقیقت شخص حقیقی که دارای گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی است می تواند اعلام نماید الزامات پیاده سازی و اجرای مسائل ایمنی و بهداشت در کارگاه را آموزش دیده و توانایی کار در محیط را به عنوان یک کارشناس HSE دارد.

لذا افراد بیشماری درخواست اخذ گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی را دارند تا بتوانند وارد بازار کار شده و در مجموعه ای که نیاز به یک شخص به عنوان افسر ایمنی یا مسئول ایمنی دارد فعالیت خود را آغاز نماید. نکته مهم اینکه چنانچه شخص بخواهد به عنوان افسر ایمنی در کارگاه مجوز فعالیت داشته باشد گواهینامه HSE شخصی مورد تایید اداره کار نیست و باید اقدام به اخذ گواهینامه دوره عمومی ایمنی و بهداشت 40 ساعته و گواهینامه ارزیابی ریسک دوره 16 ساعته توسط مرکز تحقیقات نماید تا تاییدیه اداره کار به عنوان مسئول ایمنی برای شخص صادر شود.

مقاله فوق در مورد گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی و گواهینامه مورد نیاز مسئولین ایمنی همچنین روند دریافت گواهینامه HSE شخصی و گواهینامه مورد تایید مسئول ایمنی تدوین و مکتوب گردیده است. لذا تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی چیست؟

استاندارد HSE-MS آئین نامه و دستورالعمل هایی جهت رعایت موارد ایمنی و بهداشت در محیط کارگاهی را اعلام می کند و مسئول ایمنی یا افسر ایمنی مجوز رعایت این دستورالعمل ها را دارد بلحاظ اینکه اطلاعات جامعی در مورد آئین نامه های اجرایی HSE دارد. لذا اخذ گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی مورد درخواست و سوال بیشمار متقاضیان می باشد که اغلب فقط درخواست اخذ این گواهینامه را دارند.

اشخاص حقیقی نیز می توانند آموزش های لازم را جهت پیاده سازی و روند اجرای آئین نامه های استاندارد HSE را دیده و خود را به عنوان یک افسر HSE معرفی نمایند. گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی بین عموم متقاضیان به عنوان گواهینامه HSE اعلام درخواست می شود که عموم اشخاص بلحاظ اینکه باید توسط یک سازمان معتبر همانند اداره کار تایید صلاحیت شوند، لذا گواهینامه HSE شخصی مورد تایید اداره کار نیست و اصطلاحا باید گواهینامه دوره 40 ساعته و دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک را داشته باشند.

بنابراین اشخاص حقوقی که نیاز به تاییدیه دارند برای اینکه توسط اداره کار بتوانند در کارگاه فعالیت کنند نباید گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی که گواهینامه HSE شناخته می شود را دریافت کنند باید حتما گواهینامه های نام برده شده را دریافت کنند که مطالب پایین به آن پرداخته می شود.

گواهینامه HSE اداره کار چیست؟

مدرک دوره عمومی ایمنی 40 ساعته ایمنی و بهداشت مخصوص افسران ایمنی و گواهینامه دوره 16 ساعته عمومی ایمنی ارزیابی ریسک مورد تایید اداره کار می باشد که عموما به عنوان گواهی نامه HSE درخواست می گردد. بنابراین اشخاصی که می خواهند به عنوان افسر ایمنی در کارگاه پیمانکاری فعالیت کنند باید اقدام به اخذ دو گواهینامه دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت و دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک کنند.

گواهینامه دوره 40 ساعته عمومی ایمنی و بهداشت و گواهینامه دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک که به عنوان گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی توسط افراد نام برده می شود توسط مرکز تحقیقات و تعلیمات تحت نظارت اداره کار استان ها صادر می شود و فقط گواهینامه ای مورد تایید اداره کار است که توسط این سازمان صادر و اعتبار سنجی گردد.

براساس رای صادره توسط دیوان عدالت اداری نفراتی که گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی را توسط مرکز تحقیقات دریافت کرده اند نیازی نیست به اداره کار مراجعه نمایند جهت تاییدیه مسئول ایمنی، صرفا اخذ گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی و ایجاد کمیته فنی ایمنی در کارگاه توسط بازرس اداره کار تایید می گردد.

ابطال بکارگیری مسئول ایمنی کارگاه-min
روند ردیافت گواهینامه HSE شخصی:

گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی یا حتی گواهینامه HSE که توسط متقاضیان درخواست می گردد، توسط مراجعی صادر می شود که عموما شرکت های خارجی هستند. عموما گواهینامه های HSE که در ایران صادر می شود اعتبار بین المللی نداشته منتها مسئولین ایمنی یا فسران ایمنی باید این گواهینامه را داشته باشند تا بتوانند به عنوان کارشناس ایمنی در کارگاهی مشغول به فعالیت شوند.

مرجع صادر کننده گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی (گواهینامه HSE) EGS انگلستان می باشد که درخواست کنندگان می توانند با پرداخت هزینه ای حدود 650000 هزار تومان اقدام به اخذ گواهینامه HSE شخصی نمایند. شرکت های پیمانکاری برای حضور در مناقصه می توانند توسط EGS انگلستان گواهینامه HSE-MS دریافت کنند.

برای دریافت گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی متقاضیان باید مستندات آموزش، کارت ملی، عکس 4*3 پرسنلی خود را در واتساپ شرکت ارسال نمایند تا مستند سازی صورت پذیرد و گواهینامه HSE به نام اشخاص صادر گردد. مدت زمان اخذ گواهینامه HSE شخصی حدود یک هفته کاری زمان بر می باشد و از زمانی که مبلغ واریز گردد و مستندات ارائه شود حدود یک هفته زمان می برد تا گواهینامه توسط EGS صادر شود.

گواهینامه HSE که توسط EGS صادر می شود برای برخی از سازمان های خصوصی یا دولتی تایید اعتبار می شود ولی توسط اداره کار تایید نمی شود. بنابراین چنانچه درخواست گواهینامه HSE مورد تایید اداره کار را دارید به ادامه مقاله توجه فرمایید.

گواهینامه HSE مورد تایید اداره کار:

متقاضیان اخذ گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی مورد تایید اداره کار باید ابتدا در سامانه مربوطه احراز صلاحیت نمایند سپس با کدی که دریافت می کنند در سامانه مرکز تحقیقات برای دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت عمومی مسئولین ایمنی و دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک ثبت نام نمایند. سپس در شرایط ویژه کنونی (همه گیری کرونا ویروس) و اجرای دستورالعمل های بهداشتی که توسط وزارت بهداشت اعلام شده دوره ها به صورت آنلاین توسط مرکز تحقیقات برگزار می شود. در نهایت توسط مرکز محلی به متقاضی اعلام می گردد جهت حضور در جلسه آزمون و چنانچه آزمون ها را نمره قبولی دریافت کند سپس گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی به نام افراد در سامانه اداره کار بارگذاری می شود.

روند دریافت گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی که توسط مرکز تحقیقات برگزار می شود با توجه به حجم درخواست ها همینطور شرایط فعلی ممکن است زمان بر باشد و برخی از افراد نیاز فوری به دریافت گواهینامه دارند لذا چنانچه نیاز فوری به گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی دارید با مرکز ما ارتباط برقرار نمایید تا از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید.

هزینه حضور در جلسه ها همچنین صدور گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی که مورد تایید اداره کار باشد حدود یک میلیون تومان می باشد که باید به حساب اعلام شده مرکز تحقیقات پس از ثبت نام واریز گردد.

بیشتر بخوانیم:

اخذ گواهینامه HSE برای شرکت

اخذ گواهینامه HSE اداره کار

 

برچسب ها: گواهینامه افسر ایمنی یا مسئول ایمنی، گواهینامه کارشناس ایمنی، گواهینامه HSE برای اشخاص، گواهینامه افسر ایمنی، گواهینامه HSE مورد تایید اداره کار

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 1 Average: 5]
پیمایش به بالا
02146135223