گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای اشخاص حقیقی

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای اشخاص حقیقی، این سوالی است که برخی از متقاضیان که به صورت پیمانکار حقیقی فعالیت می کنند، جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی میپرسند. حال سوال اینجاست که چه پیمانکارانی می توانند اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای اشخاص حقیقی نمایند.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای اشخاص حقیقی

مقاله اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای اشخاص حقیقی توسط گروه ایران گواه مکتوب شده است. با مطالعه مقاله اطلاعات جامعی به شرح زیر به دست می آورید.

  • زمینه فعالیت شرکت های پیمانکار حقیقی جهت دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی.
  • مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای اشخاص حقیقی.
  • روند دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای اشخاص حقیقی.

چه اشخاص حقیقی می توانند گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی دریافت کنند؟

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری توسط اداره کار استان ها جهت احراز صلاحیت پیمانکار برای انجام امور عمرانی صادر می شود. اعتبار این گواهینامه دو سال بعد از تاریخ صدور بوده و پیمانکار بعد از تاریخ فوق می باییست اقدام به تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی نماید.

بنابراین پیمانکاران متقاضی گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی ائم از شرکت های حقیقی یا حقوقی  باید توسط اداره کار استان ها اقدام به اخذ نمایند. حال این سوال به وجود می آید که چه شرکت هایی به عنوان پیمانکار حقیقی می توانند اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای اشخاص حقیقی نمایند.

پیمانکاران حقیقی برای دریافت گواهینامه باید بر اساس آئین نامه شرایط عمومی پیمانکار ماده موافقتنامه مورد تایید جمهوری اسلامی ایران باشد. بنابراین ثبت به عنوان پیمانکار حقیقی باید انجام شده باشد و مدارک لازمه جهت ثبت را باید ارائه دهید.

شرکت های حقیقی ای که در زمینه امور عمرانی و فنی مهندسی شامل: ساخت، تاسیسات، خدمات و امور مربوط به تامین و تجهیز قطعات فعالیت می کنند می توانند اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای اشخاص حقیقی نمایند. بنابراین اشخاص حقیقی که امور مربوط به بازرگانی یا خرید و فروش را انجام می دهند نمی توانند گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی از اداره کار دریافت کنند.

شرکت های حقیقی فنی مهندسی شامل: امور مربوط به مهندسی، تاسیسات خرد، ساختمان سازی اداری خرد، تعمیر نگهداری و پشتیبانی از قطعات.

شرکت های حقیقی خدماتی شامل: کلیه خدمات عمومی همانند نصب داربست، رنگ آمیزی دیوارها و ساختمان، امور تبلیغاتی و ساخت تابلو، جوشکاری، باغبانی.

بیشتر بخوانید: شرایط عمومی پیمانکار فصل اول.

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای اشخاص حقیقی:

شرکت های پیمانکاری حقوقی برای دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی باید توسط سازمان برنامه و بودجه کشور یا اداره کار گواهینامه صلاحیت پیمانکار یا تایید صلاحیت پیمانکار دریافت نمایند. برای اطلاع از شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی شرکت های پیمانکار حقوقی پیشنهاد می شود مقاله اخذ گواهینامه HSE اداره کار مطالعه شود.

پیمانکار
پیمانکار

شرکت های حقیقی که توسط افراد اداره می شود جهت دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای اشخاص حقیقی چه مدارکی نیاز دارند. این سوالی است که بسیاری از افراد می پرسند. افراد حقیقی برای حضور در مناقصه نیاز به گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار دارند. بنابراین لیست مدارک به شرح زیر می باشد.

  • جواز کار مربوط به حرفه ای که توسط اداره کار تایید شده باشد.
  • محل کسب و کار یا کارگاه که باید سند تجاری داشته باشد.
  • قولنامه رسمی یا سند مالکیت که باید به اسم شخص حقیقی باشد.
  • اخذ کد کارگاهی از سازمان تامین اجتماعی.
  • ارائه لیست بیمه مربوط به کد کارگاهی به آدرس محل تجاری یا کسب و کار متقاضی.
  • ارائه لیست پرداخت حقوق.
  • ارائه طرح طبقه بندی مشاغل در صورت وجود کارگاه فعال.
  • معرفی شخص به عنوان مسئول ایمنی.
  • ارائه گواهینامه دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت و 16 ساعته ارزیابی ریسک برای مسئولین ایمنی.
  • ارائه گواهینامه دوره مربوط به 8 ساعته کارگری.
  • ارائه گواهینامه دوره 20 ساعته کارفرمایی ویژه پیمانکاران حقیقی.

نکته حائز اهمیت اینکه دوره های مربوط به کارگری، کارفرمایی و مسئول ایمنی توسط اداره کار و مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی اداره کار برگزار می شود. بنابراین مجموعه ایران گواه دوره های مربوط به کارگری، مسئول ایمنی و کارفرمایی را صادر نمی کند.

بیشتر بخوانید: گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی چیست؟

روند دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای اشخاص حقیقی:

همانطور که در بالا اشاره شد سازمان تایید کننده و صادر کننده گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار استان ها است. این یعنی اینکه اشخاص حقیقی باید به اداره کار استانی که در آن فعالیت دارند مراجعه کنند.

برا اینکه بتوانید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای اشخاص حقیقی دریافت کنید ابتدا باید مدارک درخواست شده توسط اداره کار را تهیه و در سامانه اداره کار بارگزاری نمایید. قبا از بارگزاری باید مدیریت با عنوان شخص حقیقی احراز صلاحیت شود. برای احراز صلاحیت و دریافت کد احراز صلاحیت پیشنهاد می شود مقاله احراز هویت شرکت ها را مطالعه نمایید.

پس از احراز هویت و دریافت کد وارد سایت اداره کار شوید و مدارک درخواستی را بارگزاری کنید. دقت نمایید که بارگزاری مدارک به دقت انجام شود و نواقص نداشته باشید. چنانچه مدارک تکمیل باشد پرونده از طریق دفتر انجمن انتخاب شده به اداره کار استان ارسال می گردد.

پس از دریافت و تایید مدارک توسط اداره کار بازرس اداره کار هماهنگ می شود جهت بازرسی و حسابرسی از مجموعه ثبت شده کارگاهی شما و در صورت تایید گزارش بازرسی گواهینامه برای مدت دوسال صادر می شود.

مدت زمان دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی بستگی به تکمیل مدارک و پیگیری شما از دفتر انجمن و اداره کار استان مربوطه دارد و معمولاً بین سه الی پنج ماه زمان بر است.

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]
پیمایش به بالا
02146135223