تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک

تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک

شرایط و مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک

شرایط و مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک چیست و چطور می توان گواهینامه رتبه انفورماتیک شرکت ها را ارتقاء داد. گواهینامه رتبه انفورماتیک برای شرکت هایی که در حوزه خدمات شبکه و کامپیوتر فعالیت می کنند بسیار مهم است. شرکت های پیمانکار فعال در این حوزه برای حضور در مناقصات باید گواهینامه رتبه انفورماتیک و گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی خود را ارئه دهند.

بنابراین داشتن گواهینامه رتبه انفورماتیک غیر از حضور در مناقصات برای دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی ضرورت داشته است. سازمان برنامه و بودجه کشور (ساجات) شرکت های پیمانکاری را برای یک دوره 4 ساله احراز صلاحیت می کند. ولی مدت اعتبار گواهینامه رتبه انفورماتیک برای 2 سال صادر می شود. بنابراین شرکت های دریافت کننده گواهینامه رتبه انفورماتیک قبل از اتمام اعتبار گواهینامه باید اقدام به تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک نمایند.

حال این سوال برای متقاضیان به وجود می آید که “شرایط و مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک” چیست؟ ما سعی می کنیم توسط این مقاله موضوعات مختلف در مورد تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک را بررسی کنیم.

پیشنهاد می شود برای اطلاع از شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک مقاله “نحوه ارتقاء رتبه انفورماتیک” را مطالعه نمایید.

شرایط-تمدید-گواهینامه-رتبه-انفورماتیک

شرایط تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک چیست؟

اولین قدم برای تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک این است که سازمان شما بداند چه شرایطی باید داشته باشید. ما شرایط تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک را در زیر مکتوب می کنیم.

  1. معرفی کارشناسان امتیاز آور.
  2. معرفی قراردادهای بسته شده در حوزه ای که توسط سازمان برنامه و بودجه رتبه بندی شده اید.
  3. دسترسی به گذرواژه و نام کاربری سامانه ساجات.
  4. ارائه مدارک شرکت جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک.

ممکن است شما قبلا اقدام به خرید شرکتی کرده اید که دارای رتبه انفورماتیک بوده. در حال حاضر زمان اتمام اعتبار گواهینامه رتبه انفورماتیک فرا رسیده و شما نیاز به تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک خود دارید. ابتدا شما باید تغییرات خود را بر مبنای اطلاعات شرکت قبلی که رتبه آنها را خریداری کرده اید ثبت کنید.

پس تغییرات خود را ایجاد نمایید و اقدام به اخذ روزنامه رسمی ثبت تغییرات نمایید. شما باید دقت کنید که گذرواژه و نام کاربری سامانه ساجات که قبلاً گواهینامه رتبه انفورماتیک اخذ شده را داشته باشید. چنانچه دسترسی به گذرواژه و نام کاربری ندارید، باید با کارشناسان فنی سازمان برنامه و بودجه (ساجات) ارتباط برقرار نمایید.

در صورت فراموشی نام کاربری و گذرواژه رتبه انفورماتیک باید با سازمان ساجات مکاتبه داشته باشید تا نام کاربری و گذرواژه جدید در اختیار شما بگذارند. پس از تکمیل تمامی مدارک ثبتی شرکت شما باید قراردادهای خود را در سامانه ساجات ثبت و بارگزاری نمایید. برای بارگزاری قراردادها به نکات مهم توجه کنید.

  1. قراردادهایی مورد تایید سازمان برنامه و بودجه است که رقم ریالی آنها بالای 10،000،000،000 میلیارد ریال باشد.
  2. قراردادهای بارگزاری شده باید مربوط به حوزه فعالیتی باشد که شما قبلاً در همان شاخه اقدام به اخذ گواهینامه رتبه انفورماتیک شده اید.
  3. تاریخ قراردادها باید مربوط به یک سال اخیر بوده و قراردادهایی که تاریخ آنها از یک سال گذشته و بارگزاری نشده مورد تایید کارشناسان سازمان نمی باشد.
  4. قراردادهایی توسط کارشناسان سازمان برنامه و بودجه تایید می شوند که در آخرین اظهارنامه شما ثبت شده باشند یا تاریخ آنها برای سال جدید باشد.
  5. ارائه مفاصاحساب بیمه، نامه حسن انجام کار یا تحویل موقت برای قراردادهای تازه به اتمام رسیده مورد نیاز است.

اطلاعات هویتی و مدارک تحصیلی کارشناسان امتیازآور جزو شرایط تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک است. بنابراین سازمان هایی که تقاضای تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک را دارند باید حداقل دو نفر کارشناس امتیاز آور را معرفی کنند. مدیرعامل جزو افراد اصلی و کارشناس اصلی برای اخذ گواهینامه رتبه انفورماتیک است.

بنابراین اگر مدیرعامل شرکت تغییر کرده باید تغییرات افراد هیئت مدیره و مدیر عامل را ثبت کرده باشید و روزنامه تغییرات را داشته باشید. لذا مدیرعامل باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط با سوابق کاری تجمیعی مرتبط باشد. غیر از مدیرعامل شما حداقل باید یک نفر به عنوان کارشناس امتیاز آور معرفی کنید.

کارشناس نفر دوم باید جزو کارکنان شما و در لیست بیمه شما باشد. مدیرعامل و کارشناس امتیاز آور نمی توانند جزو کارکنان دولتی یا بازنشته دولتی باشند.

شرایط تمدید رتبه انفورماتیک به طور کلی توضیح داده شد. در حال حاضر شرکت های فعال در حوزه IT برای تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک نیاز به چه مدارکی دارند. با ما همراه شوید تا در مورد مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک اطلاعاتی در اختیار شما بگذاریم.

مدارک-لازم-برای-تمدید-گواهینامه-رتبه-انفورماتیک

مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک چیست؟

در بالا به طور کلی در مورد شرایط تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک مطالبی مکتوب شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا برطرف شدن ابهامات می توانید با همکاران فنی گروه ایران گواه ارتباط برقرار نمایید. اکنون ممکن است برای شما سوالاتی به وجود آمده باشد.

مدارک مورد نیاز برای تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک چیست؟ ما در زیر به این مدارک اشاره می کنیم.

  1. اساسنامه، روزنامه رسمی، روزنامه تغییرات ثبتی.
  2. لیست بیمه شرکت که باید کارشناسان امتیاز آور منجمله مدیرعامل در این لیست حضور داشته باشند.
  3. سند پرداخت حقوق کارمندان شرکت که باید پرداخت حقوق کارشناسان امتیاز آور مشخص شده باشد.
  4. مدرک کارشناسایی افراد امتیاز امتیاز آور که باید کپی برابر اصل شده باشد.
  5. مدارک هویتی و نمونه امضاء افراد هیئت مدیره که باید کپی برابر اصل شده باشد.
  6. مدارک هویتی کارشناسان امتیاز آور که باید کپی برابر اصل شده باشد.
  7. اظهارنامه مالیاتی سال آخر که باید سند پرداختی خوداظهاری به پیوست آن باشد.
  8. سند قطعی اظهارنامه مالیاتی منتهی به سال اخر مالیاتی.
  9. برگه مفاصاحساب برای قراردادهای به اتمام رسیده یا نامه تحویل موقت (حسن انجام کار) برای قراردادهای تازه تحویل شده.
  10. اعلام قراردادهای رسمی که مربوط به حوزه فعالیت شما می باشد.
  11. نامه مشخص شدن تعداد سهام اعضاء هیئت مدیره در سربرگ شرکت.
  12. نامه تقاضای تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک در سربررگ شرکت.

سازمان شما برای تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک باید تقاضانامه خود را به دبیرخانه سازمان برنامه و بودجه اعلام کند. بنابراین این تقاضا باید در سربرگ شرکت به مهر و امضاء مدیرعامل شرکت رسیده و در کارتابل بارگزاری شود.

درصد سهم شرکاء و مشخص شدن تعداد سهام شرکت باید در سربرگ شرکت متقاضی تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک مشخص شده و در سامانه بارگزاری شود.

قراردادهای رسمی که ثبت شده و در اظهارنامه مالیاتی ذکر شده را جهت بارگزاری آماده کنید. قراردادهایی که تاریخ روز هستند نیز قابل بارگزاری هستند. بنابراین موضوعی که باید توجه داشته باشید مبلغ ریالی قراردادهایی است که توسط کارشناسان پرونده ساجات جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک مورد تایید قرار می گیرند.

مفاصاحساب قراردادهایی که در اظهارنامه مالیاتی سه سال آخر ثبت کرده اید را آماده کنید. چنانچه بابت اخذ مفاصاحساب با کارفرما یا سازمان بیمه به مشکل خورده اید طی یک نامه رسمی مشکلات خود را اعلام نمایید. چنانچه قراردادها به تازگی به اتمام رسیده نامه حسن انجام کار یا تحویل موقت از کارفرمای خود دریافت کنید.

سند قطعی که سازمان مالیاتی بابت پرداخت هزینه مالیات در اختیار شما گذاشته است را آماده بارگزاری نمایید. چنانچه این سند را هنوز دریافت نکرده اید از شعبه مالیاتی خود پیگیری نمایید.

اظهارنامه مالیاتی سه سال آخر شرکت خود را آماده بارگزاری نمایید. برگه خوداظهاری سال آخر اظهارنامه به همراه سند واریزی مبلغ خوداظهاری را آماده بارگزاری نمایید.

کارت ملی، نمونه امضاء، کپی از تمامی صفحات شناسنامه، کارت پایان خدمت، دو قطعه عکس پرسنلی و مدرک کارشناسی خود را جهت بارگزاری در سامانه ساجات جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک آماده کنید. چنانچه کارشناس امتیاز آور یا مدیرعامل مجموعه تغییرات داشته باید این مدارک کپی برابر اصل شده باشد.

لیست بیمه شرکت به همراه سند واریز حقوق کارکنان شرکت جزو مدارک مورد نیاز جهت تمدید گواهینامه رتبه انفروماتیک است. نکته مهم اینکه داخل لیست بیمه باید اسامی کارشناسان امتیاز آور ذکر شده باشد.

روزنامه رسمی شرکت، اساسنامه شرکت و تمامی تغییراتی که لحاظ شده باید جزو مدارک شرکت جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک باشد.

مدت-زمان-تمدید-گواهینامه-رتبه-انفورماتیک-چقدر-است
مدت زمان تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک چقدر است؟

در حال حاضر سازمان شما شرایط لازم جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک و مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک را می داند. ممکن است شما این سوال را داشته باشید که مدت زمان تمدید گواهینامه رتبه انفروماتیک چقدر است و از طریق چه شرکتی می توانم به صورت فوری اقدام به تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک نمایم.

معمولاً با توجه به تبلغات وسیع شرکت های ثبتی بابت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک، شرکت هایی که متقاضی تمدید رتبه انفورماتیک هستند با شرکت های ثبتی وارد قرارداد می شوند. برخی از این شرکت های ثبتی با وعده وعیدهای متفاوت و اعلام هزینه کمتر بابت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک سعی بر به دست آوردن اعتماد شرکت ها می کنند. بنابراین ممکن است شما هم در تور این شرکت ها گیر کرده باشید، هزینه را پرداخت کرده باشید و بعد چندین ماه و چند سال هنوز گواهینامه شما تمدید نشده باشد.

بنابراین این چالش مهمی برای مدیران شرکت هایی است که تقاضای تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک دارند. شرکت ایران گواه با سابقه یک دهه خود و رزومه روشنی که دارد سعی داشته با شرکت های مختلفی تعامل داشته تا مشاوره رایگان به آنها بدهد جهت روند تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک. بنابراین می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید جهت سولات متداول بابت شرایط و مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک.

چنانچه نیاز باشد و اطلاعات فنی مناسبی جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک نداشته باشید مشاوران ما سعی می کنند اطلاعات لازم را به صورت مکتوب در اختیار شما بگذارند. به شما کمک می کنند به صورت فوری و در مدت زمان کوتاه بتوانید اقدام به تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک نمایید.

ما بابت خدمات مشاوره و کارسازی مبلغ بسیار کم و معقولی مطالبه می کنیم و می توانیم فاکتور رسمی با گواهی ارزش افزوده در اختیار شما بگذاریم. بنابراین جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک با ما در ارتباط باشید.

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]
پیمایش به بالا
02146135223