گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری اداره کار را چگونه دریافت کنیم؟

چطور می توانیم گواهینامه صلاحیت اداره کار بگیریم

چطور می توانیم گواهینامه صلاحیت اداره کار بگیریم

چطور می توانیم گواهینامه صلاحیت اداره کار بگیریم؟ این سوالی است که اغلب متقاضیان دارند. اینکه نحوه دریافت گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار چگونه است و باید چه مدارکی داشته باشیم. عموماً متقاضیان دریافت گواهینامه صلاحیت اداره کار نمی دانند باید چه شرایط و مدارکی داشته باشند که توسط اداره کار احراز صلاحیت شوند.

بنابراین مطالعه این مقاله و استفاده از لینک های مکتوب شده در مقاله می تواند به شما کمک کند. تیم فنی مجموعه ایران گواه سعی کرده توسط مقاله ” چطور می توانیم گواهینامه صلاحیت اداره کار بگیریم” تمامی موضوعات مورد تایید اداره کار جهت صدور گواهینامه صلاحیت اداره کار را بررسی کند. اولین موضوعی که شما باید در قدم نخست اطلاع داشته باشید اینکه گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار توسط اداره کار استان ها صادر می شود.

این یعنی اینکه متولی احراز صلاحیت پیمانکاران جهت ورود به مناقصات اداره کار هر استان می باشد. بنابراین آدرس درج شده در اساسنامه شرکت بسیار مهم است. ممکن است آدرس درج شده در اساسنامه شما یکی از شهر های ایران باشد ولی دفتر مرکزی شما شهر دیگری باشد. لذا جهت دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری باید به اداره کار استانی که آدرس ثبت شرکت در اساسنامه مکتوب شده مراجعه نمایید.

چنانچه از شما درخواست کرده اند که باید گواهینامه صلاحیت اداره کار را ارئه دهید، شما باید بدانید در چه صورتی می توانید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت کنید. باید حوزه فعالیت شما چگونه باشد. باید چه مدارکی را ارائه دهید تا توسط اداره کار احراز صلاحیت شوید، و موضوعاتی دیگر.

ما سعی کردیم این مقاله را به نحو بسیار ساده مکتوب کنیم که برای تمامی متقاضیان قابل درک باشد. لذا جهت اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهینامه صلاحیت اداره کار پیشنهاد می شود مقاله “اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار” مطالعه گردد. در مقاله معرفی شده صفر تا صد مراحل و مدارک دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری عنوان شده است.

برای دریافت گواهینامه صلاحیت اداره کار از کجا شروع کنیم؟

این خیلی مهم است شما بدانید برای دریافت گواهینامه صلاحیت اداره کار باید از کجا شروع کنید. این خیلی به شما کمک می کند که از دوباره کاری ها جلوگیری کنید. بنابراین در مدت زمان و هزینه شما صرفه جویی می شود. اگر شما فرآیند دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را به صورت اصولی پیش ببرید، می تواند در مدت دوماه به گواهینامه برسید.

در اولین قدم به موضوع ثبت شده در اساسنامه دقت کنید. شرکت هایی می توانند اقدام به دریافت گواهینامه صلاحیت ادار کار کنند که موضوعات زیر در اساسنامه آنها درج شده باشد.

حمل و نقل عمومی، تعمیر و نگهداری، تاسیسات، چاپ و تکثیر، کترینگ و پذیرایی، تامین نیروی انسانی، نگهداری از فضای سبز و شرکت های پیمانکاری که امور حفاظت و انتظامی را فعالیت می کنند. بنابراین قبل از شروع موضوع اساسنامه را بررسی کنید و اگر نیاز به الحاقیه یا تغییرات است اقدامات لازم را مبذول نمایید.

شما به عنوان یک شرکت پیمانکار باید دفتر مرکزی داشته باشید. دفتر مرکزی حتماً باید محیط اداری باشد و نمی توانید منزل مسکونی یا ساختمان مسکونی را به عنوان دفتر کاری معرفی کنید. دقت کنید که بازرسی ها توسط ممیز اداره کار برای احراز صلاحیت شرکت های پیمانکاری در دفتر مرکزی انجام می شود.

دفتر مرکزی یا شرکت شما باید دورای قولنامه رسمی یا سند مالکیت باشد. بناباین اگر سند رسمی مبنی بر دفتر کار خود ندارید اقدام به تهیه قولنامه رسمی کنید. دقت کنید که قولنامه باید به اسم مدیرعامل، یکی از اعضاء هیئت مدیره یا شرکت باشد. بدون داشتن دفتر مرکزی شما نمی توانید اقدام به دریافت گواهینامه صلاحیت اداره کار نمایید.

برای دریافت گواهینامه صلاحیت پیمانکاری اداره کار باید حتما لیست بیمه داشته باشید. بدون نیروی فعال کاری که توسط سازمان بیمه تامین اجتماعی تایید شده باشد، نمی توانید اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری اداره کار کنید. پس بنابراین باید لیست حقوق و دستمزد هم ارائه دهید. لیست حقوق و دستمزد باید به تایید بانک واریز کننده حقوق کارمندان شما برسد.

پس بنابرین شما نیاز به برگه گرداخت بیمه و برگه پرداخت حقوق دارید. لیست بیمه و پرداخت حقوق باید بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل باشد. برای اطلاع از اینکه طرح طبقه بندی مشاغل چیست پیشنهاد می شود مقاله “طرح طبقه بندی مشاغل” را مطالعه بفرمایید.

مدیرعامل و صاحبان امضاء شرکت باید دوره 38 ساعته کارفرمایی را بگذرانند و گواهینامه دوره عمومی 38 ساعته کارفرمایی را ارائه دهند. ارائه گواهینامه دوره 38 ساعته کارفرمایی برای تمامی صاحبان امضاء و مدیرعامل ضروری است. برای اطلاع از نحوه برگزاری دوره 38 ساعته کارفرمایی مقاله “گواهینامه دوره کارفرمایی جهت اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار” را مطالعه کنید.

غیر از گواهینامه دوره 38 ساعته کارفرمایی شما باید در دوره تخصصی که رتبه بندی شده اید نیز شرکت کنید و گواهینامه دوره تخصصی را نیز دریافت کنید. مثال اینکه ممکن است شما در اساسنامه خود تاسیسات را ذکر کرده باشید. بنابراین شما برای دریافت گواهینامه صلاحیت پیمانکاری اداره کار هم نیاز به ارائه گواهینامه دوره 38 ساعته کارفرمایی دارید هم گواهینامه تخصصی که در آن رتبه بندی می شوید.

مدارک و اسناد شرکت ثبت شرکت، تغییرات و مدارک شناسایی و تحصیلی مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره را آماده بارگزاری نمایید. این اسناد باید کپی برابر اصل باشد.

قراردادهایی که در اظهارنامه مالیاتی ثبت کرده اید همچنین برگه پرداخت خوداظهاری یا برگه پرداخت قطعی مالیاتی نیز باید در سامانه اداره کار بارگزاری شود.

پس از تکمیل و تهیه کلیه مستندات و مدارک شما می توانید هم اکنون شروع به بارگزاری مدارک در سامانه اداره کار نمایید. منتها قبل از بارگزاری شما باید شرکت، مدیرعامل و کلیه لیست پرسنل خود را احراز هویت کنید. شما به کد احراز هویت افراد نیاز دارید. سپس وارد سامانه اعلام شده اداره کار شوید و دفتر انجمن خود را مشخص نمایید. مدارک درخواستی را از طریق دفتر انجمن بارگزاری نمایید. پیگیری نمایید تا پرونده روال قانونی خود را طی کند و ممیزی شوید. در صورتی که تایید ممیزی و گزارش مثبت بازرس را دریافت کنید شما می توانید گواهینامه صلاحیت پیمانکاری اداره کار را دریافت کنید.

چنانچه برای دریافت گواهینامه صلاحیت اداره کار سوال یا چالش های دیگری دارید می توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره ما استفاده کنید. فقط در صورتی که مدارک اعلام شده را دارید ارتباط بگیرید و اگر یکی از مدارک اعلام شده را نداشته باشید شما نمی توانید توسط اداره کار احراز صلاحیت و اقدام به دریافت گواهینامه صلاحیت پیمانکاری اداره کار نمایید.

صلاحیت ایمنی پیمانکاری
به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 1 Average: 4]
پیمایش به بالا
02146135223