چطور میتوان گواهی نامه استاندارد تضمین کیفیت برای تولیدکنندگان تجهیزات منطقه خطرناک گرفت

تضمین کیفیت برای تولیدکنندگان تجهیزات منطقه خطرناک

تضمین کیفیت برای تولیدکنندگان تجهیزات منطقه خطرناک (QAN و QAR)،  مجموعه ایران گواه می تواند به  راحتی ترکیب صدور گواهینامه QAN و QAR با چارچوب های سیستم های مدیریتی مشترک مانند ISO 9001 ، ISO 14001 و  ISO 45001را به مشتریان خود ارائه دهد.

مجموعه ایران گواه سیستم های کیفیت سازندگان را مطابق با الزامات دستورالعمل ATEX و طرح IECEx تأیید می کند. این به عنوان یک اعلان تضمین کیفیت (QAN) تحت ATEX و یک گزارش تضمین کیفیت (QAR) تحت طرح IECEx شناخته می شود.

بسته به مسیر ارزیابی انطباق که سازنده برای تأیید محصولات خود انتخاب کرده است، معمولاً متوجه می شوند که برای ارائه محصولات ATEX در بازار لازم است QAN را از یک نهاد اعلام شده تهیه کنید.

 

اعلان تضمین کیفیت ATEX (QAN):

تضمین کیفیت برای تولیدکنندگان تجهیزات منطقه خطرناک همچنین داشتن گواهینامه آزمون از نوع EU، داشتن یک اعلان تضمین کیفیت برای محصولات رده 1 و رده 2 برای تولیدکنندگان تجهیزات ATEX یک الزام اجباری است. اعلان تضمین کیفیت، نظارت مستمر بر سیستم ها و فرآیندهای مربوط به آن محصولات مطابق با استاندارد EN 80079-34 است.

تولیدکنندگان تجهیزات ATEX بسته به تعیین منطقه تجهیزات، اگر محصول به صورت انبوه تولید شده یا تعداد مشخصی از واحدها باشد، باید از ضمیمه مناسب دستورالعمل ATEX (IV ، V ، VI ، VII یا IX) پیروی کنند. در صورت وجود گواهینامه ISO 9001، تولید می شوند. اگر سازنده قبلاً گواهینامه معتبر ISO 9001 را در اختیار داشته باشد، روند کار بسیار ساده تر است زیرا بسیاری از الزامات اساسی ISO 9001 و EN 80079-34 با هم تداخل دارند.

سایت تولیدی، از جمله سایتهای دیگر درگیر در تولید محصول، حسابرسی می شود. این به طور معمول بررسی سوابق و بررسی مشخصات طراحی تجهیزات، از جمله تأیید آزمایشات انجام شده و اسناد محصول ارائه شده را شامل می شود. مرحله بعدی این است که سازنده نسخه ای از مستندات سیستم کیفیت خود را برای تأیید تأمین کلیه الزامات لازم برای محصول ارائه دهد.

توصیه می شود تولیدکننده ای به دلیل بازرسی ATEX به استاندارد EN 80079-34 مراجعه کرده و تغییرات لازم را برای پیاده سازی الزامات EN 80079-34 در سیستم موجود خود اعمال کند. ما خوشحالیم که قبل از حسابرسی، در مورد اینکه چه اسنادی برای فرآیند ارائه می شود، یک لیست بررسی الزامات و اطلاعات به مشتریان خود ارائه می دهیم.

تاریخ بازدید اولیه ارزیابی در زمانی توافق خواهد شد که هر کار صدور گواهینامه مربوط به محصول در مرحله مناسب باشد. مهم است که حسابرسی را فرایندی مثبت بدانیم که در آن می توان فرصت های بهبود را شناسایی کرد. به یاد داشته باشید که قبل از قرار دادن محصول در بازار اتحادیه اروپا، هم ATEX QAN معتبر و هم یک گواهینامه معتبر محصول ATEX لازم است. به خاطر داشته باشید که فرآیند کل ممکن است از مرحله اولیه تا اتمام زمان ببرد.

عدم انطباق های مطرح شده در حین حسابرسی در جلسه اختتامیه مورد بحث قرار می گیرد ، به تولید کننده مهلت داده می شود تا اقدامات اصلاحی مربوط به یافته های مطرح شده را ارائه دهد. هنگامی که تأییدیه عدم انطباق تأیید شد، نهاد اعلان شده اعلان تضمین کیفیت را که به مدت 3 سال معتبر است صادر می کند.

حسابرسی نظارتی طی 18 ماه انجام می شود. حسابرسی ارزیابی مجدد به منظور تمدید ATEX QAN  2 تا 3 ماه قبل از انقضا گواهی موجود انجام می شود. اگر سازنده گواهینامه ISO 9001 در محل نداشته باشد، لازم است حسابرسی نظارت ظرف 12 ماه انجام شود.

QAN-and-QAR-Certificate

گزارش ارزیابی کیفیت :IECEx (QAR)

تضمین کیفیت برای تولیدکنندگان تجهیزات منطقه خطرناک همچنین برای تولیدکنندگان تجهیزات دارای گواهینامه IECEx داشتن سیستم تضمین کیفیت مستند برای محصولاتشان الزامی است.

برای IECEx این گزارش ارزیابی کیفیت (QAR) نامیده می شود. سازنده باید از رعایت کلیه الزامات IEC 80079-34 اطمینان حاصل کند و دارای سیستم مدیریت کیفیت سازگار با ISO 9001 باشد. با این حال ، همانطور که برای ATEX QAN ، گواهینامه ISO 9001 الزامی اجباری نیست، اما به دلیل ساده سازی فرآیند، توصیه می شود. در مورد QANE ATEX ، QAR IECEx با اعتبار سه ساله صادر می شود.

در صورت عدم وجود گواهینامه ISO 9001، یک ممیزی نظارتی ظرف 18 ماه یا با ارزیابی مجدد به منظور تمدید IECEx QAR  2 تا 3 ماه قبل از انقضا موجود، در طی 12 ماه انجام می شود. اگر سازنده متقاضی ATEX QAN یا IECEx QAR باشد، هر دو طرح به طور مشترک ممیزی و نگهداری می شوند.

طرح حسابرسی QAR IECEx تفاوت چندانی با طرح حسابرسی ATEX QAN ندارد. به تولیدکنندگان توصیه می شود که مزایای ممیزی ترکیبی IECEx و ATEX را به عنوان گزینه ای مقرون به صرفه و کم هزینه در نظر بگیرند. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با ما تماس بگیرید.

مجموعه ایران گواه می تواند به عنوان یکی از برجسته ترین نهادهای کارسازی در مورد صدور گواهینامه ISO, CE, ROSH, QAN در خاورمیانه، در زمینه صدور گواهینامه سیستم های مدیریت کیفیت، گواهینامه QAN و QAR با چارچوب های سیستم های مدیریتی مشترک مانند ISO 9001 ، ISO 14001 و ISO 45001 را به مشتریان خود ارائه دهیم.

بیشتر بخوانیم:
اخذ گواهینامه ISO و اخذ گواهینامه CE

 

برچسب ها: تضمین کیفیت برای تولیدکنندگان تجهیزات منطقه خطرناک، گواهینامه QAN، اخذ گواهی نامه QAN، گواهینامه QAR، شرایط اخذ گواهینامه تضمین کیفیت برای تولیدکنندگان تجهیزات منطقه خطرناک، گواهینامه استاندارد تضمین کیفیت برای تولیدکنندگان تجهیزات منطقه خطرناک چیست، چطور میتوان گواهی نامه استاندارد تضمین کیفیت برای تولیدکنندگان تجهیزات منطقه خطرناک گرفت

1 دیدگاه دربارهٔ «تضمین کیفیت برای تولیدکنندگان تجهیزات منطقه خطرناک»

  1. بازتاب: استاندارد بین المللی چیست؟ - مرکز مشاوره ایران گواه021-4613

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 1 Average: 5]
پیمایش به بالا
02146135223