تصویر ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی

ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی

ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی می باشد و شرکت های بازرگانی و تولیدی که در حوزه خرید و فروش، واردات، صادرات و تولید محصولات آرایشی بهداشتی فعالیت می کنند نیاز به اخذ گواهینامه ISO 22716 دارند. استاندارد ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی که توسط سازمان بین المللی ISO، اصول و روش های تولید در شرایط خوب را اعلام می کند. بنابراین خرده فروشان، شرکت های پخش لوازم آرایشی بهداشتی، تولید کنندگان و وارد کنندگان تجهیزات آرایشی بهداشتی جهت حضور در بازارهای داخلی و بین المللی نیاز به گرفتن گواهینامه ایزو 22716 همچنین رعایت دستورالعمل های تولید در شرایط خوب دارند.

اخذ ایزو 22716 استاندارد صنایع آؤایشی بهداشتی برای بازاریاب ها همچنین خرده فروشان ضروری است. لذا توسط مقاله ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی پرداخته می شود به اینکه شرایط اخذ ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی چیست و چه مراجعی گواهینامه ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی را صادر می کنند.

با رشد مداوم صنعت لوازم آرایشی، دستورالعمل ها و بهترین روش ها نیز باید ادامه داشته باشند تا از ایمنی و مراقبت مناسب در هر مرحله استفاده شود. بنابراین، سازمان ISO استاندارد قابل قبول بین المللی را برای ایمنی محصولات آرایشی و بهداشتی در مورد روشهای ساخت خوب تهیه و ارائه کرده است.

ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی چیست ؟

سازمان استاندارد بین المللی ایزو توسط کمیته فنی ISO / TC 217 ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی را تدوین و منتشر کرد. این استاندارد توسط سازمان های دولتی و نظارتی که رهنمودها را برای روش تولید خوب استاندارد GMP توصیه می کنند، پذیرفته شده است. استاندارد ایزو 22716 دستورالعمل هایی همانند راهنمایی در مورد روش های خوب تولید محصولات آرایشی بهداشتی را عنوان می کند. این دستورالعمل ها برای درنظر گرفتن صنایع آرایشی بهداشتی تهیه شده است و نیازهای خاص مصرف کننده و تولید کننده را در نظر می گیرد.

دستورالعمل استاندارد ایزو 22716 توصیه های سازمانی و عملی را در زمینه مدیریت عوامل انسانی، فنی و اداری موثر بر کیفیت محصول ارائه می دهد. این استاندارد بین المللی رهنمودهایی را برای تولید، کنترل، نگهداری و حمل و نقل محصولات آرایشی ارائه می دهد. دستورالعمل استاندارد ایزو 22716 جنبه های کیفی محصول را پوشش می دهد ولی در مورد ایمنی و بهداشت کارکنان سایت هیچ تضمینی نمی دهد. لذا پیشنهاد می شود سازمان های متقاضی اخذ گواهینامه ایزو 22716، گواهینامه ایزو 45001 (استاندارد ایمنی و بهداشت سازمانی) و گواهینامه ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیت) را نیز اخذ نمایند. ایزو 22716 بر اساس دستورالعمل استاندارد GMP تدوین شده است.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی:

22716 تمام جنبه های زنجیره تأمین را پوشش می دهد و معیارهای کیفیت را طی مراحل مختلف ساخت و تولید تعیین می کند. ایزو 22716 یک روش جامع را برای کسانی است که در مراحل مختلف تولید لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله خرید مواد اولیه، و بسته بندی صنایع آرایشی بهداشتی کار می کنند، فراهم می کند.

مزایای ISO 22716 بسیار زیاد است و می تواند مختص تجارت خاص شما باشد. با این حال، مزایای ISO 22716 شامل موارد زیر است:

کاهش خطرات محصولات آرایشی و بهبود روشهای تولید خوب.

اطمینان از انطباق کیفیت و ایمنی محصولات آرایشی در زنجیره تأمین.

پایبندی به یک دستاورد شناخته شده بین المللی.

حمایت از رعایت قانونی نهادهای نظارتی بین المللی.

روشی انعطاف پذیر که برای سازمان ها در هر اندازه اعمال می شود و با سایر استانداردها مانند ISO 9001 ادغام می شود.

تفاوت بین استاندارد ایزو و GMP چیست ؟

سازمان بین المللی تدوین استاندارد جهانی (ISO) یک نهاد داوطلبانه متشکل از کمیته فنی و سازمان استاندارد کشورهای عضو می باشد که دستورالعمل های شناخته شده بین المللی را برای همسو شدن تجارت جهانی ارائه می دهد. سازمان GMP روشهای خوب تولید همچنین روش های پیشنهادی تولید برای فروش مواد غذایی، محصولات دارویی، مواد شیمیایی و محصولات آرایشی بهداشتی که مطابق با دستورالعمل های توصیه شده توسط نهاد GFSI مجوز را کنترل می کند. دستورالعمل GMP (تولید با روش خوب) حداقل الزاماتی که تولید کننده باید داشته باشد جهت اطمینان از کیفیت بالای محصولات تدوین می کند و اطمینان می دهد به مصرف کننده که هیچ خطری برای مصرف وجود ندارد.

لذا استاندارد بین المللی ISO و نهاد ابتکار ایمنی مواد غذایی GFSI که مجوز صدور گواهینامه GMP را صادر می کند، هر دو بر تضمین کیفیت تمرکز دارند. البته تفاوت هایی بین این دو نهاد وجود دارد، استاندارد ایزو به گونه ای طراحی شده که تجارت بین المللی را تسهیل می کند و عمومی می باشد و مورد استفاده تمامی صنایع و خورده فروشان می باشد.

استانداردهای مختلف از مدیریت موثر کیفیت تا سطح بین المللی بهترین روش ها را سازمان ایزوپشتیبانی می کنند. مزیت ISO در انعطاف پذیری است، ISO به طور خاص توضیح می دهد که چه چیزی برای دستیابی به آن لازم است، در حالی که به هر سازمان امکان تعیین و توجیه نحوه دستیابی به آن نیازها را می دهد. در مقابل، GMP بر صنایع خاص متمرکز است و جزئیات آنچه را که باید برای اطمینان از ایمنی و کارآیی انجام شود، انجام می دهد.

GMP را می توان به عنوان حداقل استاندارد و نه هدف نهایی در نظر گرفت. بنابراین مشاغلی که در حوزه صنایع آرایشی بهداشتی فعالیت می کنند نه تنها باید استاندارد GMP را داشته باشند حتی باید اقدام به اخذ ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی نمایند .

اخذ ISO-22716-2007

ISO 22716 توسط چه شرکت هایی باید اخذ گردد ؟

گواهینامه ISO 9001 (سیستم مدیریت کیفیت) به عنوان پیش نیاز تمامی استاندارد ها توسط شرکت ها باید اخذ گردد. بنابراین متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو 22716 باید دستورالعمل های استاندارد ایزو 9001 و استاندارد GMP را در مجموعه خود پیاده سازی و رعایت کنند تا بتوانند گواهینامه معتبر ایزو 22716 دریافت کنند.

ایزو 22716 یک رویکرد جامع برای بررسی شرکت هایی است که در حوزه صنایع آرایشی بهداشتی فعالیت می کنند. شرکت هایی که در حوزه ساخت، بسته بندی، آزمایش، ذخیره سازی و حمل و نقل آرایشی بهداشتی فعال هستند باید اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 22716 کنند. شرکت های خورده فروشی و بازاریابی نیز ملزم به اخذ ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی نیز هستند.

نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو اختصارا CB نامیده می شود و گواهینامه ISO 22716 همانند دیگر استاندارد ها توسط CB هایی صادر می شود که مجوز سازمان اعتبار دهنده بین المللی را داشته باشند. جهت اطلاع از مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو لطفا مقالات ذیل مطالعه گردد.

متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو 22716 جهت مشاوره می توانند با مجموعه ایران گواه در ارتباط باشند.

بیشتر بخوانیم:

نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو

اخذ گواهینامه ایزو 9001

 

برچسب ها: ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی، اخذ گواهینامه ایزو 22716، ISO 22716، اخذ ISO 22716، گواهینامه استاندارد آرایشی بهداشتی

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 1 Average: 5]
پیمایش به بالا
02146135223