گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ

گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ

گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ

گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ سوال متداول متقاضیان است که خواهان ورود به مناقصات دولتی هستند و جهت ارزیابی عملکرد نحوه کار آشپزخانه توسط مسئول مناقصه درخواست می گردد. حالا اینکه گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ (آشپزخانه ها) چیست و متقاضیان چقدر باید هزینه کنند جهت دریافت گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ، تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

آشپزخانه های صنعتی که امور مربوط به تهیه غذا برای سازمان ها و ارگان های دولتی را پیگیری می کنند برای انعقاد قرارداد با اینگونه سازمان ها نیاز به اخذ و ارائه گواهی نامه ISO دارند. سازمان ها و ارگان های دولتی جهت ارزیابی فنی و عملکرد استاندارد آشپزخانه های صنعتی با بررسی گواهینامه های ایزو آنها را مورد ارزیابی و امتیاز دهی قرار می دهند.

مهمترین مسئله جهت ارزیابی فنی آشپزخانه های صنعتی مبحث بررسی نوع کیفیت مواد غذایی مصرفی همینطور نگهداری مواد غذایی و بحث ایمنی و ارزیابی ریسک مواد غذایی است. لذا مهمترین گواهینامه ای که کترینگ ها به آن نیاز پیدا می کنند گواهینامه HACCP می باشد.

وزارت بهداشت نیز براساس کارت های سلامت صادر شده برای کارکنان آشپزخانه های صنعتی همینطور بررسی موارد بهداشتی رعایت شده در کترینگ ها مجوز فعالیت آشپزخانه را صادر می کنند. برای اینکه یک آشپزخانه صنعتی بتواند الزامات بهداشتی آشپزخانه را رعایت و مورد تایید مسئولین بهداشت قرار گیرد نیاز به پیاده سازی الزامات استاندارد ISO 45001 دارد.

در ادامه مقاله پرداخته می شود به گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ (آشپزخانه های صنعتی) جهت حضور در مناقصات دولتی، لطفا به ادامه مقاله توجه فرمایید.

گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ ها چیست؟

مهمترین مسئله ای که آشپزخانه های صنعتی یا کترینگ ها باید به آن توجه داشته باشند که قبل از ارائه گواهینامه ایزو برای آنها مهم است، ارائه گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری (صلاحیت از اداره کار) و گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری (HSE اداره کار) می باشد.

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط اداره کار صادر می شود و کترینگ هایی که ثبت شده هستند و موضوع ثبت شده در اساسنامه مربوط به نوع فعالیت پخت و پخش غذا باشد می توانند توسط اداره کار اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت از اداره کار نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به روی لینک کلیک نمایید.

حال بپردازیم به گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ جهت حضور در مناقصات، شرکت های پخت و پخش مواد غذایی جهت ارزیابی عملکرد بهداشتی و کیفیتی نیاز به اخذ گواهینامه ایزو 9001، گواهینامه ایزو 22000، گواهینامه HACCP، گواهینامه حلال و گواهینامه ایزو 45001 دارند.

مواد غذایی بلحاظ اینکه زود فاسد می شوند و استفاده از مواد بی کیفیت ممکن است باعث مسمویت نیروهای یک سازمان شود، لذا مبحث ارزیابی ریسک و استفاده از مواد غذایی مرغوب بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین اخذ گواهینامه ایزو 22000 به عنوان سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی، اخذ گواهینامه حلال به عنوان مجاز بودن مواد اولیه برای پخت و پز مواد غذایی و گواهینامه HACCP جهت ارزیابی ریسک برای استفاده از مواد غذایی و انبار داری مواد غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

حال اینکه هر یک از این استاندارد های نام برده شده چیست و چگونه متقاضیان می توانند اقدام به اخذ گواهینامه های نام برده شده نمایند.

ایزو 9001، گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ:

گواهینامه استاندارد ایزو 9001 توسط سازمان بین المللی ISO و جزو خانواده استاندارد ISO 9000 می باشد که برای آخرین بار سال 2015 میلادی ویرایش شده است. استاندارد ISO 9001:2015 موارد مربوط به مدیریت کیفیت و ارتباط با مشتریان را بررسی می کند و به نوعی استاندارد مرجع تمامی استانداردها، استاندارد ایزو 9001 می باشد.

ISO 9001:2015 به نوعی می توان گفت برای تمامی سازمان ها، ارگان ها، موسسات، آموزشگاه ها و حتی کسب و کارهای کوچک الزامی بوده و تمامی مشاغل می توانند اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 9001 نمایند. مراجعی که گواهینامه ایزو 9001 صادر می کنند اختصارا CB نامیده می شود. اغلب مراجعی که در ایران گواهینامه ایزو 9001 صادر می کنند خصوصی هستند و تحت نظارت انجمن بین المللی IAF نیستند بنابراین گواهینامه صادر شده فیک می باشد.

جهت مشاوره بابت اخذ گواهینامه ایزو 9001 و گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ با ما در ارتباط باشید.

ایزو 22000، گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ:

استاندارد ISO 22000 سال 2005 میلادی جایگزین استاندارد HACCP شد لذا از سال 2005 میلادی به بعد به جای گواهینامه HACCP متقاضیان گواهینامه ایزو 22000 را درخواست می کنند. استاندارد ایزو 22000 توسط سازمان بین المللی استاندارد جهانی، ایزو تدوین و منتشر شده است. استاندارد ایزو 22000 مسائل مربوط به مدیریت کیفیت صنایع غذایی را بررسی می کند لذا شرکت ها و سازمان هایی که موضوع مروبط به صنایع غذایی را در پیش دارند می توانند گواهینامه ایزو 22000 اخذ نمایند.

نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو 22000 اختصارا CB نامیده می شود و CB ها گواهینامه ایزو 22000 را صادر می کنند. نکته مهم اینکه الزاما تمامی CB ها مورد تایید نیستند و برخی از نهادهای صدور به صورت فیک گواهینامه ایزو 22000 صادر می کنند. بنابراین یکی از مهمترین گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ ها گواهینامه ایزو 22000 است، لذا جهت اخذ گواهینامه ایزو به هر مرجعی که اعلام می کند گواهینامه ایزو معتبر صادر می کند اعتماد نکنید.

جهت استعلام نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو 22000 متقاضیان می توانند از مشاوره رایگان مرکز استفاده کنند.

شرایط-اخذ-ایزو-برای-آشپزخانه-ها

گواهینامه HACCP، گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ ها:

HACCP استاندارد تدوین شده توسط سازمان غذا دارو ایالات متحده امریکا (FDA) می باشد که مباحث مربوط به ارزیابی ریسک و ایمنی مواد غذایی را بررسی می کند. کترینگ ها و آشپزخانه های صنعتی جهت جلوگیری از مصرف مواد غذایی فاسد شده نیاز به پیاده سازی الزامات استاندارد HACCP دارند. اخذ گواهینامه HACCP معتبر مورد تایید FDA در ایران و برای سازمان های متقاضی در ایران به دلیل تحریم ها امکان پذیر نمی باشد. لذا نهادهای صادر کننده گواهینامه HACCP به صورت نانواکریدیت گواهینامه صادر می کنند.

گواهینامه HACCP به عنوان استاندارد سازمان ایزو معرفی نمی شود بلکه گواهینامه استاندارد ایزو مربوط به صنایع غذایی که توسط سازمان ایزو معرفی شده استاندارد ایزو 22000 است. بنابراین پیشنهاد می شود متقاضی گواهینامه ایزو 22000 و استاندارد HACCP را با هم اخذ نماید.

جهت اطلاع از نهادهای صادر کننده گواهینامه HACCP لطفا مقاله اخذ گواهینامه HACCP را مطالعه نمایید.

گواهینامه حلال:

گواهینامه حلال مربوط به صنایعی است که فعالیت مربوط به فرآوری،  تهیه و توزیع مواد غذایی و نوشیدنی ها را انجام می دهند. لذا گواهینامه مورد نیاز کترینگ ها و آشپزخانه های صنعتی، گواهینامه حلال نیز می باشد. گواهینامه حلال الزامات مجاز بابت ذبح حیوانات بر اساس قانون شریعت اسلام و افزودن مواد مجاز در نوشیدنی ها را عنوان می کند که بر اساس موضوعات حلال عنوان شده در کتاب مقدس قرآن، الزامات تعریف و مشخص شده است.

گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ ها چالش و پرسش اغلب متقاضیانی است که نیاز به این گواهینامه ها دارند تا بتوانند در مناقصه حضور داشته باشند. متقاضیان باید گواهینامه های ایزو اعلام شده را دریافت کنند لذا مهمترین موضوع بعدی متقاضیان نوع اعتبار گواهینامه ایزو و هزینه اخذ گواهینامه ایزو می باشد.

لذا برای اطلاع از نام نهادهای صادر کننده گواهینامه، اعتبار سنجی مراجع صدور و هزینه های اخذ گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانیم:

اخذ گواهینامه ایزو معتبر و قابل استعلام

اخذ گواهینامه ایزو 45001

 

برچسب ها: گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ، گواهینامه ایزو برای آشپزخانه های صنعتی

 

 

 

 

1 دیدگاه دربارهٔ «گواهینامه ایزو مورد نیاز کترینگ»

  1. بازتاب: HACCP چیست, نظام نامه HACCP مورد تایید دامپزشکی, اخذ گواهینامه HACCP، گواهینامه HACCP سازمان غذا دارو - مرکز مشاوره ایران گواه021-46134156

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]
پیمایش به بالا
02146135223