اخذ گواهینامه کارگری

اخذ-گواهینامه-کارگری-اداره-کار

اخذ گواهینامه کارگری اداره کار

اخذ گواهینامه کارگری اداره کار چالش مهمی برای مدیران شرکت های پیمانکاری است. شرکت های پیمانکاری برای دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی همینطور تکمیل مدارک و مستندات باید حتماً دوره ایمنی کارگری را برای پرسنل خود برگزار کنند و اقدام به دریافت گواهینامه دوره عمومی ایمنی هشت ساعته کارگری نمایند. اما برای اخذ گواهینامه کارگری مشکلات بیشماری دارند همانند:

عدم دسترسی به تمامی نفرات لیست بیمه، نداشتن سواد خوانده یا نوشتن پرسنل برای حضور در دوره ها، عدم اطلاعات پرسنل برای حضور در دوره های آنلاین، عدم دسترسی پرسنل به اینترنت برای حضور آنلاین در دوره یا مشکلات دیگری از همین دسته. این موضوع در حالی است که باید بر اساس لیست بیمه تمامی پرسنل در دوره ها حضور داشته باشند و گواهینامه دوره عمومی ایمنی کارگری را دریافت کنند.

حال سوال مدیران شرکت های پیمانکاری این هست که، برای اخذ گواهینامه کارگری اداره کار باید چه روندی را طی کنند. شرکت ایران گواه دوره عمومی ایمنی هشت ساعته کارگری را برگزار نمی کند. این مقاله جهت اطلاع رسانی بوده تا مدیران شرکت های پیمانکاری یا متقاضیان اخذ گواهینامه کارگری بدانند چه مراحلی را باید طی کنند.

دوره عمومی ایمنی هشت ساعته کارگری چیست؟

دوره عمومی هشت ساعته کارگری توسط مرکز تحقیقات و تعلیمات فنی و بهداشت کار به صورت دوره های آنلاین برگزار می شود. اخیراً با توجه به شرایط کرونا ویروس – دستورالعمل های بهداشتی و خطرات احتمالی برای شرکت کنندگان در آزمون به صورت حضوری، آزمون مربوط به دوره عمومی ایمنی هشت ساعته کارگری نیز به صورت آنلاین برگزار می شود.

در دوره عمومی ایمنی هشت ساعته کارگری افراد شرکت کننده با ریسک های انواع پروژه های پیمانکاری آشنا می شوند و آموزش می بینند در هنگام وقوع حادثه چطور بتوانند از جان خود یا همکاران خود محافظت کنند. اخذ گواهینامه کارگری برای تمامی پرسنل شرکت های پیمانکاری الزامی است.

شرکت های پیمانکاری برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری می بایست مدارک و مستنداتی ارائه دهند تا بتوانند به اثبات برسانند موارد و مسائل ایمنی را در کارگاه های ایجاد شده رعایت می کنند. بنابراین حضور در دوره عمومی ایمنی هشت ساعته کارگری برای تمامی پرسنل تحت لیست بیمه الزامی می باشد.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای اشخاص حقیقی

آیا اخذ گواهینامه کارگری اداره کار الزامی است؟

اخذ گواهینامه کارگری جزو مستندات پیمانکاران جهت احراز صلاحیت اداره کار برای صدور گواهینامه HSE ایمنی اداره کار است. بنابراین پیمانکاران موظف هستند اقدام به اخذ گواهینامه کارگری اداره کار برای کلیه نفراتی که به عنوان پرسنل در لیست بیمه پیمان حضور دارند، نمایند. حال اینکه پیمانکاران برای دریافت گواهینامه دوره عمومی ایمنی کارگری چالش های متفاوتی دارند.

ما در ادامه مقاله به سوالات پیمانکاران جهت اخذ گواهینامه کارگری اداره کار می پردازیم.

برای اخذ گواهینامه کارگری کجا مراجعه کنیم؟

دوره عمومی ایمنی هشت ساعته کارگری توسط مرکز تحقیقات و تعلیمات فنی و بهداشت اداره کار برگزار می شود. شما برای ثبت نام در دوره عمومی ایمنی هشت ساعته کارگری باید ابتدا کلیه پرسنل خود را احراز هویت نمایید. پس از دریافت کد احراز هویت باید با دفاتر انجمن معرفی شده در استان خود پیگیری نمایید. دفاتر انجمن استان ها مسئول ثبت نام در دوره عمومی ایمنی هشت ساعته کارگری هستند.

شرکت ایران گواه می تواند برای شما ثبت نام در دوره عمومی ایمنی هشت ساعته کارگری را انجام دهد. این خدمات به شرکت هایی ارائه می گردد که قبلاً جهت اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران، HSE اداره کار با ما وارد قرارداد شده باشند. ما نیز می توانیم مسیر اخذ گواهینامه کارگری اداره کار را برای شما هموار کنیم. پس با ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانید: نحوه احراز هویت شرکت ها.

آیا تمامی نفرات لیست بیمه باید گواهینامه کارگری دریافت کنند؟

چالش بعدی متقاضیان اخذ گواهینامه کارگری اداره کار عدم دسترسی به تمامی نفرات تحت لیست بیمه یا عدم دسترسی پرسنل به تلفن همراه هوشمند یا اینترنت است. عموماً در لیست بیمه پیمانکاران پرسنلی وجود دارند که حضور فیزیکی در پیمان ندارند. این پرسنل به پیشنهاد کارفرما یا آشنایان پیمانکار در لیست بیمه حضور دارند. بنابراین اخذ گواهینامه کارگری اداره کار برای این افرد جزو چالش های پیمانکاران است.

با توجه به اینکه دوره عمومی ایمنی هشت ساعته کارگری به صورت آنلاین برگزار می شود و حتی فعلاً آزمون هم به صورت آنلاین می باشد، این نفرات برای حضور در دوره مشکلی ندارند. مگر اینکه دسترسی به این افراد امکان پذیر نباشد. بنابراین پیمانکار باید این افراد را از لیست بمه خود حذف کند.

برخی از پیمانکاران اعلام می کنند نفرات تحت لیست بیمه سواد نوشتن و خواندن ندارند. شما می توانید با استفاده از اطلاعات نیروهای دیگر اقدام کنید و برای پرسنلی که سواد کافی ندارند گواهینامه کارگری اداره کار دریافت کنید.

پرسنل تحت لیست بیمه پیمانکار ممکن است تلفن همراه هوشمند برای ورود به جلسه آنلاین نداشته باشد. قبل از شروع جلسه تاریخ جلسه آنلاین توسط شرکت ایران گواه یا دفاتر انجمنی که ثبت نام کرده اید اعلام می شود. بنابراین پرسنل شما می توانند برنامه ریزی کنند، تلفن همراه هوشمند تهیه نمایند و در تاریخ و ساعت اعلام شده در جلسه حضور داشته باشند.

مشکل اینترنت در برخی از شهرستان ها وجود دارد. ممکن است پیمانکار ادعا کند در محل پیمان اینترنتی وجود ندارد. برای حل این مشکل متقاضیان اخذ گواهینامه کارگری اداره کار می توانند با همکار فنی شرکت ایران گواه ارتباط برقرار نمایند.

برگزاری دوره عمومی ایمنی کارگری چقدر زمان بر است؟

دوره عمومی ایمنی کارگری هشت ساعت است. ممکن است جلسه آنلاین بین 5 تا 8 ساعت زمان گیر باشد. بعد از جلسه تاریخ آزمون اعلام می شود که کلیه نفرات باید به صورت آنلاین در آزمون شرکت نمایند.

راهکار نفراتی که در آزمون دوره عمومی ایمنی هشت ساعته کارگری قبول نمی شوند چیست؟

ممکن است نفرات شرکت کننده در آزمون دوره ایمنی عمومی هشت ساعته کارگری برای اولین حضور نمره قبولی را دریافت نکنند. پیمانکار می تواند مجددا در پنل خود درخواست آزمون مجدد نماید. تاریخ برگزاری آزمون مجدد توسط دفاتر انجمن اعلام می شود.

هزینه اخذ گواهینامه کارگری اداره کار چقدر است؟

هزینه حضور در دوره عمومی ایمنی هشت ساعته کارگری برای هر نفر حدود یکصد هزار تومان می باشد که متقاضی باید به حساب اعلام شده توسط مرکز تحقیقات و تعلیمات واریز نماید.

اعتبار گواهینامه دوره ایمنی کارگری چقدر است؟

گواهینامه کارگری اداره کار اعتبار یک یا چند ساله ندارند و همانند مدرک تحصیلی اعتبار مادام العمر دارد.

اخذ فوری گواهینامه کارگری اداره کار:

برخی از متقاضیان به دلیل کمبود زمان نیاز به اخذ فوری گواهینامه کارگری اداره کار دارند. چنانچه شما متقاضی اخذ فوری گواهینامه کارگری هستید با مجموعه ایران گواه ارتباط بگیرید.

تفاوت گواهینامه HSE با گواهینامه کارگری اداره کار چیست؟

برخی از متقاضیان دوره های HSE را شرکت کرده و این گواهینامه را دریافت کرده اند. گواهینامه HSE با گواهینامه دوره عمومی ایمنی هشت ساعته کارگری متفاوت می باشد. اداره کار فقط گواهینامه عمومی ایمنی هشت ساعته کارگری را قبول می کند.

تفاوت گواهینامه دوره ایمنی بهداشت و حفاظت کار با گواهینامه کارگری چیست؟

دوره عمومی ایمنی 40 ساعته ایمنی و بهداشت کار مربوط به مسئولین ایمنی می باشد. گواهینامه دوره عمومی ایمنی هشت ساعته مربوط به پرسنل تحت لیست بیمه پیمان می باشد.

صلاحیت ایمنی پیمانکاری
خلاصه مطلب در مورد گواهینامه کارگری اداره کار:

شرکت ها برای دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی کار نیاز به مستندات و مدارکی دارند تا بتوانند احراز صلاحیت ایمنی کار را از اداره کار دریافت کنند. احراز صلاحیت ایمنی توسط اداره کار و دبیر صلاحیت اداره کار در صورتی انجام می شود که شرکت ها بتوانند دوره های ایمنی معرفی شده را برای مدیران، مسئولین ایمنی و پرسنل خود برگزار کنند و آموزش های لازم در مورد ایمنی را گذرانده باشند.  بنابراین، مدرک دوره عمومی 20 ساعته کارفرمایی که توسط مدیرعامل شرکت یا ایکی از اعضاء هیئت مدیره، مدرک مسئول ایمنی که شامل دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت و 16 ساعته ارزیابی ریسک و مدرک دوره 8 ساعته کارگری که توسط پرسنل اخذ می گردد، جزو مهمترین مدارک شرکت ها می باشد.

همانطور که از اسم گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی یا HSE ایمنی اداره کار مشخص است، کلیه پرسنل فعال در شرکت می بایست دوره های مربوط به ایمنی را دیده باشند و بتوانند گواهینامه های مربوط به قبولی در آزمون مربوطه را به اداره کار ارائه دهند. فقط گواهینامه هایی مورد تایید است که دوره مربوطه توسط مرکز تحقیقات و اداره کار برگزار شده باشد. بنابراین دریافت گواهینامه HSE شخصی هیچ کمکی به متقاضیان نمی کند و گواهینامه HSE شخصی مورد تایید اداره کار نیست.

تیم فنی ایران گواه این مقاله را تدوین کرده و سعی شده با سوالات متداول متقاضیان پاسخ داده شود. شرکت ایران گواه برگزار کننده دوره مربوط به پرسنل شرکت، دوره مربوط به مدیران شرکت و دوره مربوط به مسئولین ایمنی شرکت نیست. ما می توانیم به شما مشاوره دهیم جهت دریافت این گواهینامه و مسیر دریافت گواهینامه کارگری، دریافت گواهینامه مسئول ایمنی و دریافت گواهینامه کافرمایی را برای شما تسهیل کنیم.

نیازی نیست برای پرسنل دفتر مرکزی خود اقدام به دریافت گواهینامه کارگری اداره کار نمایید. این در صورتی است که لیست پرسنل دفتر مرکزی کمتر از 20 نفر باشد و نفرات فنی شما یا مسئول ایمنی شما از طریق دفتر مرکزی برای آنها لیست بیمه رد نشود. جهت دریافت گواهینامه کارگری می توانید با ما در ارتباط باشید.

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 1 Average: 1]
پیمایش به بالا
02146135223