گواهینامه ایزو ویژه شرکت های حمل و نقل

گواهینامه ایزو ویژه شرکت های حمل و نقل

گواهینامه ایزو ویژه شرکت های حمل و نقل چیست؟

گواهینامه ایزو ویژه شرکت های حمل و نقل چیست؟ استاندارد های ایزو ویژه حمل و نقل، استاندارد ایزو 22737، استاندارد ایزو 39001، استاندارد ایزو 6346، ایزو 26683 و استاندارد ایزو 22301 می باشد. استاندارد های ایزو عمومی که شرکت های حمل و نقل یا پیمانکاران حمل و نقل می توانند برای ورود به مناقصه اخذ نمایند، گواهینامه ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیت)، گواهینامه ایزو 14001 (سیستم مدیریت محیط زیست) و گواهینامه ایزو 45001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی) است.

آیا شما می دانید استاندارد های ایزو برای شرکت های حمل و نقل چیست و گواهینامه ایزو ویژه شرکت های حمل و نقل چگونه صادر می شود؟ ممکن است شما برای حضور در مناقصه نیاز به دریافت گواهینامه ایزو داشته باشید. یا اینکه شرکت های پیمانکاری حمل و نقل برای دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری و اخذ رتبه بهتر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز به اخذ گواهینامه ایزو ویژه شرکت های حمل و نقل داشته باشید.

آیا شما می دانید از کجا باید شروع کنید. چقدر باید زمان بگذارید و چه مستنداتی باید داشته باشید. یکسری استاندارد های عمومی هستند همانند ISO 9001:2015، ISO14001:2015، ISO 45001:2018 و گواهینامه IMS که شرکت های پیمانکاری برای حضور در مناقصه ارائه می دهند. شما می توانید مجموع گواهینامه IMS را برای مناقصه دریافت کنید. اگر شما گواهینامه ایزو ویژه شرکت های حمل و نقل نیاز دارید، به ادامه مقاله توجه کنید.

اما استاندارد های ایزو برای شرکت های حمل و نقل چیست و دریافت گواهینامه ایزو ویژه شرکت های حمل و نقل چه مزایایی به دنبال دارد. چگونه می توانید این گواهینامه ها را دریافت کنید و نیاز به چه مستنداتی دارید. تیم فنی مجموعه ایران گواه (ISOGET) مسیر دریافت گواهینامه ایزو را برای شما هموار می کند و به شما کمک می کنیم در سریعترین زمان ممکن بتوانید گواهینامه ایزو درخواستی را دریافت کنید. تهیه مستندات و ممیزی بابت صدور گواهینامه ایزو توسط ما یا همکاران ما انجام می گردد.

استاندارد-های-ایزو-ویژه-حمل-و-نقل

گواهینامه ایزو ویژه شرکت های حمل و نقل، استاندارد های عمومی:

شرکت های حمل و نقل می توانند از نظر کیفیت، مدیریت زیست محیطی و برنامه ریزی تداوم از استاندارد ایزو  بهره مند شوند. با دریافت گواهینامه های ایزو مانند اخذ گواهینامه ایزو 9001، می توانید تعهد خود را به سیستم مدیریت کیفیت سازمانی و رضایت مندی مشتریان نشان دهید، در حالی که دریافت گواهینامه ایزو 14001 تمرکز سازمان را بر کنترل اثرات زیست محیطی کسب و کارتان نشان می دهد.

پیاده سازی و دریافت گواهینامه ایزو 45001 تعهد شرکت های حمل و نقل را بر سیستم مدیریت کیفیت ایمنی و بهداشت شغلی بیان می کند و مشتریان می توانند با خیالی آسوده از خدمات حمل و نقل این شرکت ها استفاده کنند. شرکت های پیمانکاری برای حضور در مناقصات یا دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری (رتبه بندی شرکت های خدماتی)، درخواست اخذ گواهینامه ایزو دارند. این متقاضیان می توانند اقدام به اخذ گواهینامه های عمومی اعلام شده نمایند.

اغلب شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو در ایران اعتبار بین المللی ندارند. منتها ممکن است به شما اعلام کنند گواهینامه ایزو اصلی یا معتبر را صادر می کنند. آیا شما مطمئن هستید گواهینامه ایزو صادر شده معتبر است؟ یا اینکه شما نحوه اعتبار سنجی گواهینامه ایزو را می دانید. برای دریافت گواهینامه ایزو جهت حضور در مناقصه می توانید از مشاوره رایگان شرکت ایران گواه بهره مند شوید. ما مسیری را به شما نشان می دهیم که در مدت زمان کوتاه و با هزینه کمتری گواهینامه ایزو مورد نیاز را دریافت کنید.

گواهینامه ایزو ویژه شرکت های حمل و نقل، گواهینامه ایزو 22737:

صنعت حمل و نقل و لجستیک در واقع ستون فقرات هر اقتصادی است. همچنین یکی از بدنام ترین بخش ها در زمینه ایجاد صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شرکت های حمل و نقل و لجستیک است. بنابراین، با دریافت گواهینامه ISO برای حمل و نقل و لجستیک، این صنایع می توانند تعادل بین توسعه و پایداری محیطی را حفظ کنند تا سیستم و فرآیندهای خود را مطابق با هنجارهای شناخته شده و پذیرفته شده بین المللی استاندارد کنند.

یکی از استاندارد های ایزو ویژه حمل و نقل، استاندارد ایزو 22737 می باشد. استاندارد ایزو 22737 مربوط به سیستم های حمل و نقل هوشمند، سیستم های رانندگی خودکار با سرعت کم برای مسیر های از پیش تعریف شده، می باشد. اولین استاندارد مربوط به وسایل حمل و نقل خودران با شماره ISO 22737 توسط سازمان استاندارد بین المللی (ISO) در تابستان سال 2021 میلادی منتشر شد. این استاندارد سیستم‌ های به اصطلاح رانندگی خودکار با سرعت کم (LSAS) را توصیف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخذ گواهینامه ISO 16949:2009.

استاندارد-ایزو-6346

استاندارد های ایزو ویژه حمل و نقل، ایزو 39001:

استاندارد ایزو 39001 جزو استاندارد های ایزو ویژه حمل و نقل شهری و بین شهری می باشد. ISO 39001:2012 سیستم های مدیریت ایمنی ترافیک جاده ای (RTS) و الزامات همراه با راهنمایی برای استفاده، یک استاندارد ایزو برای سیستم مدیریت (مشابه ISO 9000) برای ایمنی ترافیک جاده است. هدف از اجرای استاندارد ایزو 39001 این است که سازمان ها را قادر سازد تا ایمنی ترافیکی خود را بهبود بخشند و تعداد افراد کشته یا مجروح جدی را کاهش دهند.

توسعه این استاندارد در فوریه 2008 آغاز شد و اولین ویرایش در 1 اکتبر 2012 منتشر شد. استاندارد ایزو 39001 تحت مسئولیت کمیته فنی ISO “ISO/TC 241” است. این استاندارد برای سازمان های دولتی و خصوصی که با سیستم ترافیک جاده ای تعامل دارند، قابل اجرا است.

گواهینامه ایزو ویژه شرکت های حمل و نقل، استاندارد ایزو 6346:

ایزو 6346 یک استاندارد بین المللی است که شناسایی یک کانتینر حمل و نقل را توصیف می کند. این استاندارد توسط BIC (دفتر بین‌المللی کانتینر) حفظ می‌شود و شماره سریال، مالک، کد کشور و اندازه هر کانتینر حمل را پوشش می‌دهد.

استاندارد ISO 6346:2022 یک سیستم شناسایی بصری برای هر کانتینر ایجاد می کند که شامل یک شماره سریال منحصر به فرد (با رقم چک)، مالک، یک کد کشور، اندازه، نوع و دسته تجهیزات و همچنین هرگونه علامت عملیاتی است. ثبت مالکان کانتینر توسط دفتر بین المللی کانتینر (BIC) مدیریت می شود.

استاندارد ایزو 6346 برای تمامی کانتینرهای باری تحت پوشش استاندارد های بین المللی ISO 668، بخش های 1 تا 5 استاندارد ISO 8323 و استاندارد ایزو 1496 اعمال می شود و می تواند برای هر کجا که مهم است اعمال شود.

استاندارد های ایزو ویژه حمل و نقل، ایزو 26683:

ISO 26683-2:2013 مستندات رابط کاربری را برای تجمع و انتقال داده های حمل و نقل زمینی (در چارچوب و معماری شرح داده شده در ISO 26683-1) با استفاده از یک یا چند استاندارد بین المللی فهرست شده و تعریف شده در پیوست A از استاندارد ایزو 26683-1 ارائه می کند.

ISO 26683-2:2013 تعدادی از مستندات رابط کاربری را برای داده های حمل و نقل بار زمینی تعریف می کند تا با استفاده از استانداردهای فنی فعلی، مشخصات و فناوری های مرتبط با حمل و نقل بار، دید بیشتر حمل و نقل زمینی را فراهم کند.

گواهینامه ایزو ویژه شرکت های حمل و نقل، استاندارد ایزو 22301:

استاندارد ایزو 22301  الزاماتی را برای پیاده‌ سازی، حفظ و بهبود یک سیستم مدیریتی برای محافظت در برابر، کاهش احتمال وقوع، آماده ‌سازی، پاسخگویی و بازیابی از اختلالات در صورت بروز مشخص می‌کند. الزامات مشخص شده در استاندارد ایزو 22301 عمومی است و در نظر گرفته شده است که برای همه سازمان ‌ها یا بخش ‌هایی از آن، صرف ‌نظر از نوع، اندازه و ماهیت سازمان قابل اجرا باشد. میزان کاربرد این الزامات به محیط عملیاتی و پیچیدگی سازمان بستگی دارد.

نام کامل استاندارد ISO 22301:2019 امنیت و انعطاف پذیری سیستم های مدیریت تداوم کسب و کار است. این یک استاندارد بین المللی است که توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) منتشر شده است و نحوه مدیریت تداوم کسب و کار در یک سازمان را شرح می دهد. این استاندارد توسط کارشناسان برجسته تداوم کسب و کار نوشته شده است و بهترین چارچوب را برای مدیریت تداوم کسب و کار در یک سازمان ارائه می کند.

یکی از ویژگی ‌هایی که این استاندارد را از سایر چارچوب‌ها یا استانداردهای تداوم کسب ‌وکار متمایز می‌کند این است که یک سازمان می‌تواند توسط یک نهاد صدور گواهینامه معتبر تأیید شود و اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 22301 نماید.  

برای دریافت گواهینامه ایزو ویژه شرکت های حمل و نقل جهت ورود به مناقصه، با مجموعه ایران گواه ارتباط بگیرید. ما این گواهینامه ها را با قیمت پایین تری برای شما دریافت می کنیم.

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]
پیمایش به بالا
02146135223