ISO 20815:2018

اخذ گواهینامه ISO 20815

اخذ گواهینامه ISO 20815

اخذ گواهینامه ISO 20815:2018، استاندارد ISO20815:2018 مفهوم تضمین تولید را در سیستم ها و عملیات مرتبط با حفاری اکتشافی، بهره برداری، پردازش و حمل و نقل منابع نفتی، پتروشیمی و گاز طبیعی معرفی می کند. استاندارد ایزو 20815 تاسیسات و فعالیت های بالادستی (شامل زیردریایی)، میان دستی و پایین دستی را پوشش می دهد. این بر تضمین تولید نفت و گاز تولید، فرآوری و فعالیت های مرتبط تمرکز دارد و تجزیه و تحلیل قابلیت اطمینان و نگهداری قطعات را پوشش می دهد.

استاندارد ISO 20815 فرآیندها و فعالیت ‌ها، الزامات و دستورالعمل ‌هایی را برای مدیریت سیستماتیک، برنامه‌ ریزی مؤثر، اجرا و استفاده از فناوری تضمین تولید و قابلیت اطمینان ارائه می‌کند. این برای دستیابی به راه حل های مقرون به صرفه در طول چرخه عمر یک پروژه توسعه دارایی است که بر اساس عناصر اصلی زیر ساختار یافته است.

مدیریت تضمین تولید برای اقتصاد بهینه تسهیلات در تمام مراحل چرخه عمر آن، در حالی که محدودیت های ناشی از آن را نیز در نظر می گیرد. سلامت، ایمنی، محیط زیست، کیفیت و عوامل انسانی؛ برنامه ریزی، اجرا و پیاده سازی فناوری قابلیت اطمینان؛ استفاده از داده های قابلیت اطمینان و نگهداری؛ و بهبود طراحی و عملیات مبتنی بر قابلیت اطمینان.

1 نهاد-صادر-کننده-گواهینامه-ایزو-فوری

ISO 20815 چیست؟

استاندارد ایزو 20815 توسط سازمان بین المللی (ISO) در سال 2008 تدوین و منتشر شد. شرکت هایی که حوزه فعالیت آنها مربوط به صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی همچنین تضمین تولید صنایع مرتبط با نفت و گاز می باشد، می توانند اقدام به اخذ گواهینامه ایزو، گواهینامه ISO 20815 نمایند.

استاندارد ISO 20815 مفهوم تضمین تولید را در سیستم ها و عملیات مرتبط با حفاری اکتشافی، بهره برداری، پردازش و حمل و نقل منابع نفتی، پتروشیمی و گاز طبیعی توصیف می کند. این سند شامل تاسیسات بالادستی (شامل زیردریایی)، میان دستی و پایین دستی، پتروشیمی و فعالیت های مرتبط است. استاندارد ایزو 20815 بر تضمین تولید نفت و گاز تولید، فرآوری و فعالیت های مرتبط تمرکز دارد و تجزیه و تحلیل قابلیت اطمینان و نگهداری قطعات را پوشش می دهد.

 شرکت هایی که در زمینه انواع دسته‌ های تجاری و سیستم ‌ها یا تجهیزات مرتبط در زنجیره ارزش نفت و گاز فعالیت دارند می توانند اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 9001، گوهینامه ایزو 29001 و گواهینامه ISO 20815 نمایند. تضمین تولید نه تنها به تولید هیدروکربن، بلکه به فعالیت‌ های مرتبط مانند حفاری، نصب خط لوله و مداخله زیر دریا نیز می‌پردازد.

استاندارد ایزو 20815 فرآیندها و فعالیت ‌ها، الزامات و دستورالعمل‌ هایی را برای مدیریت سیستماتیک، برنامه‌ریزی مؤثر، اجرا و استفاده از فناوری تضمین تولید و قابلیت اطمینان ارائه می‌کند. این برای دستیابی به راه حل های مقرون به صرفه در طول چرخه عمر یک پروژه توسعه دارایی است که حول عناصر اصلی زیر ساختار یافته است:

  • مدیریت تضمین تولید برای اقتصاد بهینه تاسیسات در تمام مراحل چرخه عمر آن، در حالی که محدودیت های ناشی از سلامت، ایمنی، محیط زیست و کیفیت را نیز در نظر می گیرد.
  • برنامه ریزی، اجرا و پیاده سازی فناوری قابلیت اطمینان.
  • استفاده از داده های قابلیت اطمینان و نگهداری.
  • توسعه فناوری مبتنی بر قابلیت اطمینان، طراحی و بهبود عملیاتی.

استاندارد ایزو 20815  طی دستورالعمل اعلام شده 12 فرآیند را تعیین می کند که از این تعداد 7 فرآیند به عنوان فرآیندهای تضمین تولید اصلی تعریف شده و در سند ISO 20815  به آن پرداخته شده است. پنج فرآیند باقی مانده به عنوان فرآیندهای متقابل مشخص می شوند و خارج از محدوده این سند هستند. با این حال، تعامل فرآیندهای تضمین تولید اصلی با این فرآیندهای متقابل، در محدوده این سند است زیرا جریان اطلاعات به و از این فرآیندهای اخیر برای اطمینان از برآورده شدن الزامات تضمین تولید مورد نیاز است.

تنها شرط الزامی این سند، ایجاد و اجرای برنامه تضمین تولید (PAP) است. مهم است که PAP در مدیریت کلی پروژه در پروژه ای که برای آن اعمال می شود منعکس شود. آخرین ویرایش استاندارد ایزو 20815 مربوط به سال 2018 میلادی است. بنابراین متقاضیان می توانند گواهینامه ISO 20815:2018  را اخذ نمایند.

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]
پیمایش به بالا
02146135223