تصویر اخذ فوری گواهینامه CE

استاندارد اروپا چیست ؟

نشان استاندارد اروپا به چه محصولاتی تعلق می گیرد ؟

مراحل دریافت نشان CE

نهاد صادر کننده گواهینامه CE

فرآیند اخذ فوری گواهینامه CE

اخذ فوری گواهینامه CE

اخذ فوری گواهینامه CE ارزان و قابل استعلام درخواست متقاضیانی است که خواستار حضور در بازار های بین المللی یا بازار داخلی هستند. گواهینامه CE مارک نشان انطباق کالا با استاندارد تعریف شده اتحادیه اروپا می باشد. لذا تولیدکنندگان برای اینکه بتوانند مزیت رقابتی برای کالای خود به وجود آورند دنبال مراکزی هستند تا بتوانند اقدام به اخذ فوری گواهینامه CE نمایند.

علامت استاندارد CE توسط اتحادیه اقتصادی اروپا می باشد لذا محصولاتی که می خواهند در بازار اقتصادی اروپا به فروش برسند باید حتما برچسب علامت CE مارک اورجینال داشته باشند. بنابراین نشان استاندارد CE محصول برای فروش کالا در دیگر کشورها الزامی نمی باشد، منتها خریداران مارک CE به دلیل اینکه اثبات نمایند محصول دارای استاندارد اروپا است اقدام به اخذ فوری گواهینامه CE می کنند.

از طریق مقاله فوق پرداخته می شود به نشان استاندارد اروپا، مراحل دریافت نشان CE، نهد صادر کننده گواهینامه CE و همچنین فرایند اخذ فوری گواهینامه CE.

استاندارد اروپا چیست ؟

نشان استاندارد اتحادیه اروپا CE می باشد لذا محصولاتی که می خواهند توسط این اتحادیه اقتصادی خرید و فروش شوند حتما باید دارای علامت CE مارک اصلی باشند. CE علامت اختصاری Conformité Européenne (مطابقت اروپایی) می باشد که کلمه ای فرانسوی است. اتحادیه اروپا برای اینکه به مصرف کنندگان محصولات اطمینان دهد که محصول خریداری شده ایمنی بوده و هیچ خطر زیست محیطی ندارد قوانینی تصویب کرده ، بنابراین توسط نهاد های صادر کننده مجاز گواهینامه CE، علامت CE محصول صادر می شود. بنابراین همانطوری که توضیح داده شده  میبایست محصول منطبق با استاندارد تدوین شده اروپا تولید شده تا بتواند مجوز خرید و فروش در بازار اقتصادی اتحادیه اروپا را به دست آورد.

استاندارد اروپا  نشان کیفیت محصول میباشد اغلب ممکن هست مشاهده کرده باشید روی برخی محصولات  CE مارک درج شده بواقع استاندارد  CEتوسط اتحادیه اروپا جهت کنترل کیفیت محصولات تدوین شده است.

 اخیرا متقاضیان بیشماری جهت صادرات محصولات نیازبه اخذ فوری گواهینامه CE   پیدا نموده اند، حال سوال اینجاست که آیا تمامی محصولات نیاز دارند جهت صادرات گواهینامه  CEداشته باشند.

نشان استاندارد اروپا به چه محصولاتی تعلق می گیرد ؟

نشان استاندارد اروپا (CE) به چه محصولاتی تعلق می گیرد ؟ این سوال توسط برخی متقاضیان تبدیل به چالش اساسی شده. CE مارک اروپا به طور کلی به محصولاتی تعلق می گیرد که از لحاظ خطرات ایمنی و بهداشتی همچنین زیست محیطی برای انسان یا محیط زیست مخاطره ایجاد می کنند. بلحاظ اینکه نشان CE نشان استاندارد اروپایی است اغلب تولیدکنندگان محصول درخواست اخذ گواهی نامه CE دارند تا بتوانند در بازار های بین المللی و داخلی با دیگر رقبا رقابت کنند. در حالی که CE مارک به محصولاتی تعلق می گیرد که توسط اتحادیه اروپا طبقه بندی شده اند. برخی متقاضیان اطلاعات کاملی در مورد علامت و نشان CE مارک ندارند بنابراین دیده شده که صنایع غذایی اقدام به اخذ گواهینامه CE کرده اند در صورتیکه نشان CE به محصولات کشاورزی و داروهای گیاهی تعلق نمی گیرد.

محصولات مکانیکی، الکترونیکی، لوازم آرایشی بهداشتی، ماشین آلات مکانیکی، تجهیزات حفاظت شخصی، تجهیزات ایمنی، مواد شیمیایی، تجهیزات پزشکی همچنین به  اسباب بازی ها نشان CE مارک تعلق می گیرد. محصولاتی که جهت استفاده باید به یکی از این محصولات اعلام شده نصب و به عنوان یدک کش استفاده می شوند باید نشان CE مارک اصلی داشته باشند. بنابراین مثلا به محصولات کشاورزی و غذایی نشان CE تعلق نمی گیرد ولی چنانچه محصول غذایی کنسرو شده باشد به بسته بندی محصول غذایی گواهینامه CE تعلق می گیرد.

مراحل دریافت نشان CE:

مراحل اخذ فوری گواهینامه CE با مراحل دریافت گواهینامه CE اصلی کاملا متفاوت است. حتی اعتبار نهاد صادر کننده گواهینامه CE و اعتبار گواهینامه CE اصلی با گواهینامه CE که به صورت فوری صادر می شود متفاوت است. به طور کلی برای صدور گواهینامه CE باید متقاضی محصول خود را به یک آزمایشگاه مورد تایید انجمن ILAC ارسال نماید تست های استاندارد روی محصول انجام شود، ممیز نهاد صادر کننده روند تولید را تایید نماید سپس گواهینامه CE صادر شود.

بنابراین مراحل دریافت نشان CE اورجینال به این صورت است که باید ابتدا متقاضی اطلاع به دست آورد که محصول جزو چه دایرکتیوی (طبقه بندی محصول) می باشد. سپس مشخصات فنی محصول را برای صادر کننده گواهینامه CE ارسال نماید، مرجع صدور چک لیست ممیزی در اختیار متقاضی قرار می دهد و در زمان مشخص ممیز مرجع صدور تکنیکال فایل و خط تولید محصول را ممیزی می کند. سپس چند نمونه از محصول برای ارسال به آزمایشگاه مشخص شده و اقدام ارسال به آزمایشگاه توسط نماینده مرجع صادر کننده انجام می شود. چنانچه نتایج تست بر اساس تعاریف استاندارد اروپایی باشد و تایید گردد، تست ریپورت برای نهاد صادر کننده ارسال می شود و نهاد صادر کننده CE بر اساس اطلاعات و شواهد برگه CE مارک اصلی را صادر می کند. روند صدور گواهینامه CE ممکن است بین دو الی شش ماه زمان ببرد تا به صدور گواهینامه برسد.

اخذ فوری گواهینامه CE توسط برخی از تولید کنندگان درخواست می شود که قصد صادرات محصول به کشورهایی غیر از اتحادیه اروپا را دارند. لذا فرآیند صدور گواهینامه CE فوری همانند صدور گواهینامه CE اصلی نمی باشد و متقاضی به راحتی می تواند اقدام به اخذ فوری گواهینامه CE نماید.

نهاد صادر کننده گواهینامه CE:

نهاد صادر کننده گواهینامه سی ای Notified Body اختصارا NB می باشد که توسط یک کد چهار رقمی و از طریق انجمن اعتبار دهنده اتحادیه اقتصادی اروپا NANDO مشخص می شود. NB ها گواهینامه CE اورجینال و گواهینامه CE خوداظهاری بر اساس دایرکتیو تایید شده صادر می کنند. بنابراین تمام NB ها برای تمامی محصولات نمی توانند گواهینامه CE اصلی صادر کنند.

برای صادرات به منطقه اقتصدی اتحادیه اروپا تولید کننده حتما باید گواهینامه CE اورجینال اخذ نماید که متاسفانه به دلیل تحریم های ظالمانه و پایین آمدن حجم مراودات با اتحادیه اروپا اخذ CE اصلی کمتر توسط صادر کننده محصول درخواست می شود.

چنانچه سطح خطر محصول پایین باشد و محصول در دسته کلاس خطر A یا B باشد توسط نهاد صادر کننده CE گواهینامه CE خوداظهاری صادر می شود. تولیدکننده ممکن است با گواهینامه CE خوداظهاری نتواند محصولات خود را در اتحادیه اروپا به فروش برساند.

اخذ فوری گواهینامه CE توسط مراجعی انجام می شود که جزو اتحادیه اروپا و NB نیستند در حقیقت نهاد هایی که اغلب توسط ایرانی ها به وجود آمده به اسم برندهای مختلف از کشورهایی همانند انگلستان یا ایران کانادا اقدام به صدور گواهینامه CE می کنند. گواهینامه CE انطباقی اعتبار بین المللی ندارد و به هیچ عنوان برای اتحادیه اروپا مورد تایید نیست منتها تولید کنندگانی که خواستار فروش محصول در بازار داخلی نهایتا بازار کشورهای اطراف هستند درخواست اخذ فوری گواهینامه CE دارند.

فرآیند اخذ فوری گواهینامه CE:

متقاضیان اخذ فوری گواهینامه CE باید توسط نهادهایی اقدام نمایند که اعتبار بین المللی ندارد لذا قبل از اقدام برای گرفتن گواهینامه CE حتما اطلاعات کاملی در مورد مرجع صادر کننده به دست آورید. فرآیند اخذ فوری گواهینامه CE به این صورت می باشد که متقاضی اطلاعات تکمیلی و گزارشات فنی محصول خود را ارسال می کند . سپس فرم درخواست CE برای متقاضی ارسال می شود، متقاضی بر مبنای اطلاعات شرکت فرم را تکمیل مبلغ اعلام شده را واریز و طی چند روز گواهینامه CE صادر می شود.

هزینه اخذ فوری گواهینامه CE با توجه به بازار رقابتی بین مراجع صادر کننده متفاوت است لذا متقاضی ممکن است با اعلام قیمت های مختلفی مواجه شود. جهت استعلام اخذ فوری گواهینامه CE با مرکز ارتباط برقرار نمایید.

بیشتر بخوانیم:

CE اورجینال چیست

نحوه اخذ گواهینامه CE

 

برچسب ها:  اخذ فوری گواهینامه CE، اخذ گواهینامه CE فوری، گواهینامه CE معتبر و ارزان، اخذ فوری گواهینامه CE معتبر و ارزان، اخذ گواهینامه CE جهت صادرات

1 دیدگاه دربارهٔ «اخذ فوری گواهینامه CE»

  1. بازتاب: اخذ فوری و ارزان گواهینامه CE - هوداک سیستم فرتاک021-49382

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 1 Average: 5]
پیمایش به بالا
02146135223