اخذ CE اروپا برای محصول

گواهینامه اخذ CE اروپا برای محصول

اخذ CE اروپا برای محصول درخواست تولید کنندگانی است که نیاز دارند محصول خود را در بازارهای بین المللی و داخلی به فروش رسانند. CE (نشان سی ای) علامت استاندارد اختصاری اتحادیه اروپا است که باید محصولات داشته باشند تا بتوانند مجوز فعالیت در منطقه اقتصادی اتحادیه اروپا را به دست آورند. بنابراین متقاضیان یا تولید کنندگان نیاز به اخذ CE اروپا برای محصول خود دارند تا بتوانند امور صادرات محصول در سطح بین الملل را پیگیری نمایند.

اخذ CE اروپا برای محصول توسط شرکت های صادر کننده گواهی نامه CE یا مشاورانی که در این حوزه فعالیت می کنند امکان پذیر می باشد. مزیت کار با مشاور CE این هست که مشاور خود صادر کننده گواهینامه CE نیست، لذا بهترین پیشنهاد را بر اساس نوع نیاز متقاضی جهت اخذ CE اروپا برای محصول ارائه می دهد.

مرکز مشاوره ایران گواه در زمینه مشاور و کارسازی اخذ گواهینامه ایزو همینطور کارسازی اخذ CE اروپا برای محصول فعالیت می کند. بنابراین مرکز ایران گواه صادر کننده گواهینامه ایزو یا گواهی CE نیست لذا می توانید از مشاوره رایگان مرکز بهره مند شوید و با هزینه کمتر در مدت زمان کوتاه تری اقدام به اخذ CE اروپا برای محصول یا اخذ گواهینامه ایزو نمایید.

مقاله فوق بابت بالابردن سطح اطلاعات متقاضیان اخذ CE اروپا برای محصول مکتوب شده که با مطالعه دقیق مقاله تولید کنندگان پی می برند از کجا گواهینامه CE بگیرند که معتبر باشد و جهت صادرات محصول به چه نوع گواهینامه سی ای (CE) نیاز دارند.

نشان CE چیست ؟

علامت CE نشان استاندارد برخی محصولات است که از لحاظ ایمنی و بهداشت برای محیط زیست یا انسان مخاطره ایجاد می کنند. CE مارک توسط اتحادیه اروپا تعریف شده و صادر می گردد و چنانچه محصولی بخواهد در این منطقه خرید و فروش شود باید حتما گواهی CE مارک اصلی داشته و مستندات قابل ارائه جهت بررسی سوابق CE توسط تولید کننده ارائه گردد.

CE Marking یک علامت اجرایی است که بیان کننده انطباق استاندارد محصول با استاندارد های بهداشتی، ایمنی و محافظت از محیط زیست مشخص شده برای فروش محصولات در منطقه اقتصادی اروپا می باشد. همچنین برخی مشتریان که خارج از منطقه اقتصادی اروپا هستند دنبال CE مارک محصول می باشند تا اطمینان پیدا کنند که محصول بر مبنای استاندارد های تعریف شده ساخته شده است. در حقیقت نشان CE علامت استاندارد محصول نیست بلکه CE مارک اعلامیه سازنده محصول است که بیان می کند این محصول مطابق با استاندارد اتحادیه اروپا برای بهداشت، ایمنی و حفاظت از محیط زیست است.

تولیدکنندگان الزام به اخذ CE اروپا برای محصول خود هستند تا بتوانند محصول را در بازارهای بین المللی همچنین بازارهای داخلی به فروش رسانند. مصرف کننده با مشاهده علامتت CE مارک روی محصول مطمئن می شود که محصول خریداری شده هیچگونه ضرری نداشته و با اطمینان کامل اقدام به خرید محصول می نماید. به نوعی تولیدکنندگان اقدام به اخذ CE اروپا برای محصول می کنند تا روی برندینگ محصولات خود کار کنند و بتوانند بازار فروش بهتری به دست آورند.

اخذ CE اروپا به چه محصولاتی تعلق می گیرد ؟

مهمترین چالش متقاضیان اخذ گواهینامه CE عدم اطلاع از محصولاتی است که می توانند جهت دریافت CE توسط سازنده اقدام انجام شود. سازنده محصولات فکر می کنند به تمامی محصولات علامت CE مارک تعلق می گیرد در صورتیکه بر اساس اطلاعیه منطقه اقتصادی اروپا محصولاتی که از لحاظ ایمنی و بهداشت ریسک بالایی دارند باید استاندارد آنها تایید و علامت CE دریافت کنند.

اتحادیه اروپا برای صدور نشان CE محصولات دایرکتیوهایی را مشخص کرده و محصولات بر اساس سطح خطر طبقه بندی می شوند. چنانچه محصولی در حیطه دایرکتیو مشخص شده ساخته شود باید علامت استاندارد محصول تایید و نشان CE مارک صادر می شود. نکته مهم این هست که متقاضی باید اطلاع داشته باشد که نشان CE مارک به محصول تعلق می گیرد نه دستگاه ساخته شده. مثال اینکه یه کانکس یا لب تاپ علامت CE مارک تعلق نمی گیرد بلکه نشان CE به قطعات تشکیل دهنده لب تاپ یا کانکس تعلق می گرید.

محصولاتی که باید نشان CE مارک را داشته باشند در حوزه های مختلفی گنجانده می شود منتها در ذیل به بخشی از این محصولات پرداخته می شود.

تجهیزات حفاظت فردی، اسباب بازی ها، قطعات الکترونیکی و الکتریکی، مواد شیمیایی، مواد منفجره، دستگاه های پزشکی، تجهیزات ساختمانی، تجهیزات اطفاء حریق و آتشنشانی، شیرآلات صنعتی، بخاری های برقی یا صنعتی برای تولید گرما یا آب گرم، سیستم های تشخیص و اعلام حریق، کنترل های تشخیص مصرف همانند کنتور آب، آساسنسورها، پله برقی و تجهیزات پیاده روی متحرک، تجهیزات ایمنی کارگاهی، تجهیزات شیشه ای و تجهیزات پلاستیکی جزو محصولاتی هستند که جهت خرید و فروش در منطقه اقتصادی اروپا الزام به اخذ CE مارک اصلی هستند.

گواهینامه معتبر اخذ CE اروپا برای محصول:

نهاد صادر کننده علامت CE اروپا Notified Body ها هستند که اختصارا NB نامیده می شوند. NB ها تماما دارای کد رهگیری چهار رقمی هستند که توسط انجمن NANDO جهت شناسایی نوع فعالیت و صدور گواهینامه CE به آنها تخصیص داده شده. بنابراین برای شناسایی نهاد صادر کننده گواهینامه معتبر CE باید ابتدا وارد سایت ناندو شوید، سپس با توجه به نوع طبقه بندی محصول باید نهاد صادر کننده گواهینامه CE انتخاب شود.

اخذ CE اروپا برای محصول جهت صادرات به اروپا CE اورجینال می باشد که فقط توسط NB هایی صادر می شود که در سایت ناندو قابل رجیستری باشند. متقاضیان جهت صادرات به اروپا باید اقدام به اخذ CE اورجینال نمایند، حال سوال پیش می آید که روند اخذ گواهینامه CE اورجینال چگونه است و هزینه اخذ CE اورجینال چقدر است.

محصولاتی که لیست آنها در بالا ذکر شد یا محصولاتی که در دسته محصولات پرخطر از لحاظ ایمنی و بهداشت قرار می گیرند باید برای ورود یا خروج از اتحادیه اروپا حتما دارای لوگو CE مارک باشند. اخیرا شرکت هایی در ایران به وجود آمده که گواهینامه CE صادر می کنند. لذا اخذ گواهینامه CE به تنهایی برای ورود کالا یا صادرات کالا به اتحادیه اقتصادی اروپا کفایت نمی کند. بلکه جهت دریافت CE اصلی محصول باید توسط ممیز بررسی شود، تکنیکال فایل محصول تایید شود سپس محصول برای تایید استاندارد به آزمایشگاه مرتبط ارسال می گردد چنانچه نتایج تست ریپورت مثبت باشد، در نهایت نهاد صادر کننده گواهینامه CE اورجینال را صادر می کند.

مدت زمان اخذ گواهینامه CE اورجینال بستگی به نوع محصول، نتایج ممیزی، سطح خطر محصول همینطور نهاد صادر کننده گواهینامه CE داشته، بنابراین مدت زمان اخذ CE اروپا برای محصول بین دو الی شش ماه برآورد می شود. هزینه اخذ گواهینامه CE اورجینال با توجه نوع طبقه بندی محصول و دایرکتیو محصول مشخص می شود که بین پنج هزار یورو تا دوازده هزار یورو برآورد می شود.

نحوه اخذ CE اروپا برای محصول:

اخذ گواهینامه CE مخصوصا اخذ CE اروپا برای محصول تقاضای اغلب شرکت های تولید کننده محصولات می باشد. متقاضیان باید ابتدا هدف خود از اخذ گواهینامه CE را بدانند به لحاظ اینکه نهاد های صادر کننده گواهینامه CE اعتبار متفاوتی دارند حتی برای صادرات به کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیاز به CE اصلی ندارند.

گواهینامه CE اورجینال فقط برای کشورهای اتحادیه منطقه اقتصادی اروپا الزام شده لذا برای صادرات به دیگر کشورها متقاضیان الزام به ارائه گواهینامه CE نیستند. منتها بازرگان کشور مقصد برای اینکه بتواند راحت تر محصول را در بازار به فروش رساند و اعتماد خریدار را جلب کند نیاز به گواهینامه CE محصول دارد. بنابراین متقاضیان می توانند با هزینه کمتری اقدام به اخذ CE اروپا برای محصول خود نمایند.

نهادهای صادر کننده CE برای محصول فقط NB ها نیستند بلکه در این چند سال اخیر یکسری مراجع خارجی توسط ایرانی ها به وجود آمده که با برندهای مختلف اقدام به صدور گواهینامه CE می کنند. گواهینامه CE صادر شده توسط مراکز غیر NB اعتبار بین المللی نداشته منتها برخی از این گواهینامه ها داخل ایران و یکسری از کشورهای منطقه حتی اروپایی اعتبار پیدا کرده. گواهینامه CE صادر شده توسط نهادهای صدور غیر از NB بسیار ارزان قیمت بوده و متقاضی می تواند به راحتی و در مدت زمان کمتری اقدام به اخذ CE اروپا برای محصول خود نماید. جهت استعلام اخذ گواهینامه CE با ما در ارتباط باشید.

گواهینامه CE اروپا

بیشتر بخوانیم:

چرا باید گواهینامه CE بگیریم ؟

CE اورجینال

 

برچسب ها: اخذ CE اروپا برای محصول، CE اروپا، نشان استاندارد اروپا چیست، نشان اروپا، استاندارد اروپا، CE محصول، اخذ CE محصولات، CE محصولات

2 دیدگاه دربارهٔ «اخذ CE اروپا برای محصول»

  1. بازتاب: هزینه اخذ استاندارد CE - مرکز مشاوره ایران گواه021-46134156

  2. بازتاب: نشان CE، اخذ CE مارک اروپا - مرکز مشاوره ایران گواه021-46134

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 1 Average: 5]
پیمایش به بالا
02146135223