نشان CE، اخذ CE مارک اروپا

نشان CE، اخذ CE مارک اروپا

نشان CE، اخذ CE مارک اروپا

نشان CE، اخذ CE مارک اروپا

نشان CE، اخذ CE مارک اروپا درخواست شرکت های تولید کننده محصول است که برای صادرات کالا به دیگر کشورها نیاز به نشان CE، اخذ CE مارک اروپا پیدا می کنند. متقاضیان بسیاری در ایران درخواست اخذ نشان CE، اخذ CE مارک اروپا دارند که عموما اطلاعات بسیار کمی در مورد مرجع صدور CE دارند. به دلیل عدم اطلاعات کافی متقاضیان فریب افراد سودجو را می خورند و هزینه های بسیاری بابت اخذ نشان CE، اخذ CE مارک اروپا پرداخت می کنند.

اکثر گواهینامه هایی که در ایران به عنوان CE معتبر یا CE بین المللی صادر می گردد توسط خود شرکت ها و داخل ایران صادر می شود. این گواهینامه ها اعتبار بین المللی ندارند و برای اتحادیه اروپا به هیچ وجه مورد تایید نیست. منتها شرکت ها برای اینکه بتوانند مشتری جذب نمایند به نحوه القاء می کنند به متقاضی نشان CE، اخذ CE مارک اروپا که متقاضی اقدام به خرید CE فیک نماید.

چنانچه قصد تهیه نشان CE، اخذ CE مارک اروپا را دارید حتما این مقاله را مطالعه نمایید تا هزینه بسیاری بابت اخذ CE مارک تقلبی پرداخت نکنید. این مقاله توسط گروه مشاوران ایران گواه جهت اطلاع رسانی از اعتبار مرجع صدور CE همچنین پیش نیاز های اخذ نشان CE، اخذ CE مارک اروپا مکتوب شده است.

اخذ نشان CE، اخذ CE مارک اروپا:

اخذ نشان CE، اخذ CE مارک اروپا درخواست اغلب شرکت هایی است که محصول محور هستند و تولید دارند. لذا برای صادرات محصول به بازارهای بین المللی نیاز به اخذ گواهینامه CE همچنین ارائه مدرک CE دارند. متقاضیان با سرچ در موتور جستجوگر گوگل دنبال مرجع صدور CE هستند و با شرکت های زیادی روبرو می شوند که تماما ادعا می کنند گواهینامه CE بین المللی صادر می کنند.

اخذ نشان CE اروپا هدف اصلی تمامی متقاضیان برای صادرات کالا به بازارهای بین المللی است. بنابراین وقتی با شرکت های مختلف صحبت می کنند، سردرگم شده که تمامی شرکت ها اعلام می کنند CE اصل صادر می کنند، پس چرا هزینه های اعلام شده با هم متفاوت است. برای پیدا کردن سوال باید ابتدا متوجه شوید مرجع صادر کننده CE توسط چه سازمان یا مرکزی تاییدیه صدور گواهینامه CE دریافت می کند. همچنین نحوه اعتبار سنجی نهاد صادر کننده CE و نحوه رجیستری گواهینامه CE چگونه است.

موضوع مهم بعدی که اغلب متقاضیان به آن توجه نمی کنند این است که، الزاما برای تمامی محصولات نمی توان اقدام به اخذ نشان CE، اخذ CE مارک اروپا کرد. یعنی محصولات با توجه به دایرکتیو تعریف شده توسط منطقه اقتصادی اروپا معرفی می شوند و سطح خطر آنها برای دریافت نشان CE، اخذ CE مارک اروپا مشخص می شود.

CE چیست؟

CE نشان انطباق محصولات با استاندارد تعریف شده منطقه اقتصادی اروپا است. نشان سی ای اروپا توسط نهادهایی صادر می شود که مورد تایید منطقه اقتصادی اروپا باشند. به واقع تولیدکنندگان محصولات در صورتیکه نیاز داشته باشند محصول خود را به منطقه اقتصادی اتحادیه اروپا ارسال نمایند باید حتما گواهینامه CE مارک اورجینال داشته باشند. CE اورجینال مجوز ورود کالا به بازارهای بین المللی است که مشخص می کند محصول وارد شده استاندارد های بین المللی را جهت ساخت رعایت کرده و برای محیط زیست یا مصرف کننده هیچ خطری ندارد یا کم خطر است.

برای اخذ نشان CE، اخذ CE مارک اروپا لطفا به ادامه مقاله توجه فرمایید.

 

اخذ نشان سی ای:

متقاضیان اخذ نشان CE برای دریافت این گواهینامه (گواهینامه CE) باید ابتدا مشخص نمایند محصول خود را به کدام کشور می خواهند صادر نمایند. مشخصا صادرات محصول به کشورهای منطقه اقتصادی اروپا نیاز به گواهینامه CE اصل (اورجینال) دارد، ولی برای دیگر کشورها غیر از اتحادیه اروپا متقاضی می تواند گواهینامه CE انطباق دریافت نماید.

برای اخذ نشان CE، اخذ CE مارک اروپا باید ابتدا اطلاع داشته باشید که آیا محصول دارای دایرکتیو تعریف شده جهت تایید CE مارک است. سپس باید بازار مصرف مشخص شود و در نهایت مرجعی را انتخاب نمایید که بتوانید محصول را با گواهینامه اخذ شده به بازار هدف خود صادر نمایید.

محصولات به طور کلی به دو دسته کم خطر و پر خطر تقسیم می شوند که در زیر به آن پرداخته می شود.

محصولات High Risk (پرخطر):

محصولات که از قطعاتی همانند، قطعات الکترونیکی، الکتروتکنیکی، پلاستیک، فلزهای سنگین و کربن تشکیل شده باشند از لحاظ خطر در دسته ریسک بالا در نظر گرفته شده است. محصولاتی که مواد تشکیل دهنده آنها مواد شیمیایی یا دارویی حتی بهداشتی باشد نیز در دسته سطح خطر بالا تعریف شده.

محصولاتی که High Risk هستند به دلیل خطرات ایمنی برای مصرف کننده و محیط زیست توسط اتحادیه اروپا ملزم به رعایت استاندارد ها شده اند. بنابراین تولید کننده باید محصول خود را به آزمایشگاه ارسال نماید و تست ریپورت محصول را داشته باشد. نهاد صادر کننده با ممیزی از خط تولید درخواست کننده و بررسی تکنیکال فایل تولید کننده در صورت مثبت بودن نتیجه تست ریپورت گواهینامه سی ای اورجینال صادر می کند.

موضوع اصلی برای پیدا کردن نهاد صادر کننده CE اصلی اطلاع از دایرکتیو محصول است. تمامی محصولات توسط اتحادیه اروپا و مشخصا انجمن اعتبار دهنده Nando دارای دایرکتیو هستند و سطح خطر محصول توسط دایرکتیو مشخص می شود. نهاد صادر کننده محصول نیز هر کدام براساس دایرکتیوهای محصول مشخص شده اند، بنابراین الزاما مرجع صدور CE نمی تواند برای تمامی محصولات در هر دسته گواهینامه CE صادر کند.

محصولات Low Risk (کم خطر):

چنانچه محصول توسط اتحادیه اروپا کم خطر برای مصرف تشخیص داده شده باشد اصطلاحا عنوان می شود محصول Low Risk می باشد. محصولاتی همانند زغال کبابی، قوطی و پکیج های بسته بندی، تجهیزات پزشکی که در دسته کم دخطر و گروه A هستند همانند گان پزشکی یا مساک پزشکی در دسته کم خطر قرار می گیرند.

چنانچه محصول در دسته کم خطر باشد ممیزی توسط نهاد صادر کننده انجام نمی شود و عموما تمامی نهادهای صادر کننده گواهینامه CE اقدام به صدور گواهینامه می کنند. گواهینامه سی ای صادر شده به نام گواهینامه CE خوداظهاری نامیده می شود. گواهینامه CE خوداظهاری بر اساس اظهارات متقاضی و مستنداتی که ارائه می دهد صادر می شود.

نهاد صادر کننده نشان CE:

اصلی ترین چالش اخذ نشان CE، اخذ CE مارک اروپا برای متقاضیان انتخاب مرجع صدور CE اروپا است. عموما تمامی شرکت های ادعا می کنند گواهینامه CE از کانادا، انگلیس، آلمان یا ایتالیا صادر می شود و دارای اعتبار بین المللی است. صرفا یک سایت به زبان خارجی هم جهت رجیستری گواهینامه CE به متقاضی معرفی می کنند و اعلام می شود گواهی CE صادر شده در این سایت رجیستری می شود.

برخی از شرکت ها عنوان می کنند گواهی سی ای صادر شده در سایت ASCB قابل رجیستری است و مورد تایید وزارت صمت می باشد. در صورتیکه تمامی این صحبت ها و سایت ها فیک هستند و گواهینامه CE صادر شده فاقد اعتبار بین المللی است. برای انتخاب نهاد صادر کننده گواهینامه CE یک راه بسیار آسان وجود دارد. بعد از اینکه متقاضی متوجه شد به محصول تولید شده CE تعلق می گیرد و اطلاع پیدا کرد از دایرکتیو محصول به راحتی می توان مرجع صدور CE را مشخص کرد.

اتحادیه اروپا یک انجمن بین المللی تشکیل داده به اسم ناندو، Nando نهاد صادر کننده گواهینامه CE را براساس دایرکتیو مشخص شده معرفی می کند. نام نهاد صادر کننده گواهی CE اختصارا NB می باشد. NB ها دارای یک کد چهار رقمی هستند که در سایت ناندو معرفی و قابل رجیستری هستند. بنابراین متقاضی نشان CE، اخذ CE مارک اروپا به راحتی می تواند وراد سایت ناندو شده و استعلام مرجع صدور CE را دریافت نماید.

NB ها فقط گواهینامه CE اورجینال یا CE خوداظهاری صادر می کنند و CE انطباق توسط مراجعی صادر می شود که فاقد اعتبار بین المللی هستند. متقاضیانی که صرفا نیاز به یک گواهینامه CE دارند تا محصولات خود را به بازارهای اطراف همانند عراق یا ترکیه ارسال نمایند می توانند CE انطباق دریافت کنند.

مدت زمان CE انطباق حدود چهار روز کاری و با قیمت حدود یک میلیون و دویست هزار تومان می باشد. بنابراین برای گواهینامه های CE که به نام CE معتبر صادر می شود خیلی هزینه نکنید.

بیشتر بخوانیم:

به چه محصولاتی CE تعلق می گیرد.

نحوه استعلام گواهینامه CE.

 

برچسب ها: نشان CE، اخذ CE مارک اروپا، نشان سی ای، CE مارک، اخذ نشان CE

 

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
02146135223