اخذ گواهینامه حلال برای صنایع غذایی

اخذ گواهینامه حلال:

اخذ گواهینامه حلال برای صنایع غذایی توسط تولیدکنندگان محصولات غذایی درخواست می گردد. اغلب درخواست کنندگان گواهینامه حلال جهت صادرات و ورود به بازارهای بین المللی نیاز پیدا می کنند به گواهینامه حلال. بلحاظ اینکه اداره جهانی حلال در مالزی واقع شده اکثراً گواهینامه حلال را با لوگو و آرم مالزی می شناسند. منتها تولیدکنندگانی که در ایران فعالیت می کنند برای اخذ گواهینامه حلال باید توسط سازمان استاندارد ایران و سامانه https://isom.isiri.gov.ir/ اقدام لازم را انجام دهند.

مقاله اخذ گواهینامه حلال برای صنایع غذایی جهت اطلاع رسانی از اخذ گواهینامه حلال معتبر جهت اطلاع متقاضیان مکتوب شده است. در این مقاله کلیه شرایط و مراحل اخذ گواهینامه حلال برای صنایع غذایی توسط مراجع ذی صلاح توضیح داده شده است. لذا تولیدکنندگانی که نیاز به گواهینامه حلال معتبر دارند باید براساس فرآیندهای نامبرده شده اقدام به ایجاد شرایط بازرسی نمایند.

مراحل اخذ گواهینامه حلال

دانلود رایگان کلیه فرآیند اخذ گواهینامه حلال از سازمان استاندارد (روی لینک زیر کلیک نمایید)

مراحل گردش کار اخذ گواهینامه حلال برای صنایع غذایی:

متقاضیان اخذ گواهینامه حلال معتبر از سازمان استاندارد ایران ابتدا باید وارد سامانه یکپارچه https://isom.isiri.gov.ir/ شوند. سپس در این سامانه روی کلمه واحدهای تولیدی کلیک نمایند و الباقی مراحل به شرح ذیل می باشد:

  • مراجعه به سامانه سینا به آدرس http://isom.isiri.gov.ir.
  • انتخاب گزینه ” واحد تولیدی ” مطابق شکل.
  • ورود کل امنیتی.
  • انتخاب گزینه ” درخواست صدور پروانه کاربرد نشان حلال “.
  • ثبت درخواست صدور پروانه کاربرد نشان حلال.
  • انتخاب گزینه ” بررسی اطلاعات “.
  • انتخاب گزینه ” تایید نهایی و ارسال درخواست “.
  • متقاضی باید (مطابق راهنمای شماره یک) به سامانه مراجعه و نسبت به ثبت درخواست اولیه صدور گواهینامه حلال و دریافت کد رهگیری اقدام نماید. سپس مطابق جدول اعلام شده به شماره 2 باید نسبت به تکمیل مدارک اقدام نموده و یک نسخه از مدارک را جهت دریافت نام کاربری و رمز عبور به اداره کل ارائه نماید.
  • کارشناس اداره کل ظرف مدت یک روز کاری اقدام به بررسی مدارک کرده و در صورت تایید مدارک نام کربری و رمز عبور را از طریق پیامک برای شماره همراه ارائه شده ارسال می کند. چنانچه مدارک نواقص داشته باشد از طریق پیامک برای شماره همراه ارسال شده و باید اقدام به تکمیل مدارک در سامانه نمایید.
  • متقاضی باید با نام کاربری و رمز عبور وارد کارتابل خود در سامانه شود و حداکثر ظرف مدت دو روز کاری اقدام به بارگذاری مدارک نماید.
  • کارشناس اداره کل استاندارد ظرف مدت دو روز به کارتابل مراجعه نموده و فرآید زیر انجام می گردد.

الف) مکاتبه با نماینده ولایت فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مربوطه جهت تعیین زمان بازدید از کارگاه اعلام شده. زمان بازدید بعد از مشخص شدن از طریق پیامک به متقاضی اعلام می گردد.

  • کارشناس اداره کل همراه با کارشناس امور حلال سازمان جهاد کشاورزی در زمان مقرر نسبت به انجام بازدید اولیه اقدام می کند.

الف) چنانچه شرایط واحد تولیدی مناسب باشد (بنا به تشخیص گروه بازرسی) صورتجلسه مربوطه تکمیل و ضمینه پرونده می گردد.

ب) در صورتیکه حین بازرسی نواقص مشخص شود از طریق سامانه نواقص به متقاضی اخذ گواهینامه حلال اعلام می گردد.

ج) متقاضی باید پس از رفع نواقص بایستی به صورت مکتوب به اداره کل جهت بازرسی مجدد اعلام آمادگی نماید.

د) اداره کل پس از دریافت نامه زمان جدید جهت بازرسی اعلام می کند.

– در صورت تطابق نتیجه بازرسی با استاندارد و تایید سوابق سیستم کنترل کیفیت متقاضی می بایست وارد سامانه شود، از میزان هزینه آزمون (مربوط به آزمایشگاه همکار) و همچنین با همانگی واحد درآمد اداره کل در خصوص سایر هزینه ها (بازرسی، نمونه برداری، کارمز و معوقات) آگاهی یافته. پس از پرداخت هزینه ها و ارائه فیش واریزی به واحد درآمد اداره کل مفاصاحساب دریافت نماید.

  • پس از ارائه مفاصاحساب توسط متقاضی (به اداره نظارت بر اجرای استاندارد)، کارشناس اداره کل حداکثر ظرف مدت 7 روز کاری نسبت به تکمیل گزارش نهایی و طرح پرونده در جلسه کمیته علائم اقدام می کند.
  • درصورت موافقت کمیته با اعطای پروانه استاندارد، متقاضی باید نسبت به ارائه قرارداد استاندارد تشویقی (فرم اعلام شده در زیر) اقدام نماید. اداره کل نسبت به اخذ شماره و تاریخ پروانه استاندارد از سازمان مرکزی استاندارد، طی دو روز کاری اقدام می نماید.
  • متقاضی باید نهایتا پس از 14 روز از مطلع شدن نتایج بازرسی، نسبت به مراجعه به سامانه نظارت جهت روئیت شماره پروانه استاندارد مورد تقاضا اقدام نماید. پس از اطمینان نسبت به صدور گواهینامه حلال همچنین تخصیص شماره پروانه کاربرد علامت استاندارد، جهت اخذ نسخه فیزیکی با همراه داشتن مدارک به اداره کل مراجعه و نسخه اصلی را دریافت نماید.
  • جهت تمدید گواهینامه حلال متقاضی باید دو ماه قبل از اتمام تاریخ گواهینامه نسبت به تمدید گواهینامه اقدام نماید و تمامی مراحل اعلام شده بایستی مجدد تکرار گردد.

اخذ گواهینامه حلال با لوگو مالزی:

عموم متقاضیان اخذ گواهینامه حلال جهت ورود به بازارهای بین المللی نیاز به گواهینامه حلال با لوگو مالزی دارند. صدور گواهینامه حلال بر اساس توافق اداره کل حلال به اداره استاندارد کشورها سپرده شده است. بنابراین متقاضیان برای دریافت گواهینامه حلال براساس مراحل ذکر شده در بالا باید اقدام نمایند. برخی از شرکت ها اعلام می کنند گواهینامه حلال با لوگو مالزی از انگلیس، آلمان، ایتالیا یا کانادا صادر می کنند. بنابراین اعتبار این گواهینامه ها موضوع پرسش متقاضیان اخذ گواهینامه حلال برای صنایع غذایی است.

شرکت هایی در ایران فعالیت می کنند با برندهای مختلف و اعلام می کنند گواهینامه حلال مالزی معتبر صادر می کنند. عموم این شرکت ها اعلام می کنند گواهینامه حلال صادر شده اعتبار بین المللی دارد و در سایت ASCB یا سایت های مشابه که نامبرده می شود قابلیت استعلام دارد. هر یک از شرکت های صادر کننده گواهینامه حلال قیمت متفاوتی اعلام می کنند.

صدور فوری گواهینامه حلال با لوگو مالزی کلمه کلیدی فریب دهنده ای است که این شرکت ها روی آن مانور می دهند. لذا متقاضی باید مطلع باشد که تمام این گواهینامه ها داخل ایران و توسط خود شرکت ها صادر می شود. بنابراین از طریق سایتی که به زبان انگلیسی خودشان ایجاد کرده اند گواهینامه استعلام می شود و گواهینامه حلال صادر شده مورد تایید اداره استاندارد همچنین سازمان غذا دارو نمی باشد.

مراحل اخذ گواهینامه حلال با لوگو مالزی:

طی مطلب بالا اعلام شد که گواهینامه حلال با لوگو مالزی توسط برخی از شرکت ها صادر می شود که اعتبار بین المللی ندارند و مورد تایید سازمان حلال جهانی نیستند. منتها گواهینامه صادر شده توسط این شرکت ها برای صادرات و برندینگ مورد تایید می باشد، لذا اغلب متقاضیان اقدام به اخذ گواهینامه حلال با لوگو مالزی می کنند. برای اخذ این گواهینامه نیاز به پرداخت هزینه بالایی نیست و متقاضی می تواند با پرداخت حدود یک میلیون تومان اقدام به اخذ گواهینامه حلال نماید.

شرکت هایی که اقدام به صدور فوری گواهینامه حلال با لوگو مالزی می کنند به دلیل عدم اطلاعات کافی مدارک خاصی از متقاضیان دریافت نمی کنند. صرفا براساس فرم درخواست که اطلاعات شرکت یا برند متقاضی در آن می بایست مکتوب گردد گواهینامه را صادر می کنند. لذا فرآیند صدور فوری گواهینامه حلال مالزی به شرح زیر می باشد.

  • ارسال فرم درخواست برای متقاضی.
  • تکمیل فرم درخواست توسط متقاضی و ارائه اطلاعات در مورد نام شرکت یا برند، آدرس ثبتی شرکت یا آدرس کارگاه، نام محصول.
  • ارسال ثبت برند، کارت بازرگانی یا ثبت شرکت همراه با لوگو ثبتی.
  • واریز وجه درخواستی و مکتوب شده در فرم درخواست.
  • ارائه گزارش محصول به نهاد صادر کننده گواهینامه حلال.
  • صدور گواهینامه حلال.

فرآیند ذکر شده در بالا حدود یک هفته کاری زمان بر بوده و متقاضی پس از یک هفته گواهینامه حلال را دریافت می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانیم:

 

گواهینامه FSSC 22000 چیست؟

گواهینامه ایزو از کجا بگیرم؟

 

برچسب ها: گواهینامه حلال، گواهینامه حلال مالزی، اخذ گواهینامه حلال برای صنایع غذایی

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]
پیمایش به بالا
02146135223