علامت گذاری CE برای صادرات

علامت گذاری CE برای صادرات

علامت گذاری CE برای صادرات

علامت گذاری CE

علامت گذاری CE برای صادرات، آیا شرکت شما می خواهد کالای تولیدی خود را به منطقه اقتصادی اروپا صادر کند. شما باید بدانید برای صادرات محصول به اتحادیه اروپا نیاز به علامت گذاری CE بر روی محصول خود دارید.

بنابراین باید اقدام به اخذ گواهینامه CE کنید. این خیلی مهم است که شما شرایط علامت گذاری CE برای صادرات محصول به اتحادیه اروپا را بدانید.

شما باید متوجه باشید علامت گذاری CE فقط برای صادرات به اتحادیه اروپا نیاز است. البته دیگر کشورها هم الزامات اتحادیه اروپا برای ورود یا خروج محصولات را رعایت می کنند.

بسیاری از محصولات قبل از فروش در اتحادیه اروپا نیاز به نشان CE دارند. علامت CE نشان می دهد که یک محصول توسط سازنده ارزیابی شده است و به نظر می رسد که الزامات ایمنی، بهداشت و حفاظت از محیط زیست اتحادیه اروپا را برآورده می کند.

علامت گذاری CE برای محصولاتی که در هر نقطه از جهان تولید می شوند و سپس در اتحادیه اروپا عرضه می شوند، لازم است.

چه زمانی علامت گذاری CE اجباری است؟

همانطورکه در بالا توضیح داده شد، تولید کنندگان محصولات برای صادر کردن محصول به اتحادیه اروپا باید اقدام به اخذ گواهینامه CE نمایند.

علامت گذاری CE فقط برای محصولاتی اجباری است که مشخصات اتحادیه اروپا برای آنها وجود دارد و نیاز به الصاق نشان CE دارند. برخی از محصولات به طور همزمان تابع چندین الزام اتحادیه اروپا هستند. قبل از چسباندن علامت CE به آن، باید مطمئن شوید که محصول شما با تمام الزامات مربوطه مطابقت دارد.

علامت گذاری CE جهت صادرات، به محصولاتی که مشخصات اتحادیه اروپا برای آنها وجود ندارد یا نیازی به چسباندن نشان CE ندارند ممنوع است. بنابراین شما باید متوجه باشید که تمامی محصولات نمی توانند علامت CE را داشته باشند.

برای اطلاع از محصولاتی که باید علامت گذاری CE را داشته باشند به مقاله زیر توجه فرمایید.

 بیشتر بخوانیم: گواهینامه CE.

چگونه می توان نشان CE را دریافت کرد؟

شما به عنوان سازنده محصول، مسئولیت اعلام انطباق با تمامی الزامات را بر عهده دارید. قبل از اینکه شما اقدام نمایید به اخذ گواهینامه CE باید مطمئن باشید که محصول شما الزامات مربوط به کنترل کیفیت و ایمنی را رعایت کرده است.

پس بنابراین شما نیاز به اخذ گواهینامه ایزو 9001 معتبر و اخذ گواهینامه ایزو 45001 که سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت است، دارید.

جهت علامت گذاری CE برای صادرات به محصول خود،  نیازی به مجوز ندارید، اما قبل از انجام این کار، می بایست به موارد زیر توجه داشته باشید.

  • اطمینان از انطباق محصول با تمام الزامات تدوین شده مربوطه در سراسر اتحادیه اروپا.
  • تعیین کنید که آیا می توانید محصول خود را به تنهایی ارزیابی کنید یا اینکه باید یک سازمان آگاه را درگیر کنید.
  • یک پرونده فنی برای مستندسازی انطباق جمع آوری کنید.
  • در مورد اسناد فنی اطلاعات کسب کنید.
  • تکمیل پیش نویس و امضای اعلامیه انطباق اتحادیه اروپا هنگامی که محصول شما دارای علامت CE باشد.
  • در صورت درخواست مقام ملی صلاحیت دار، باید تمام اطلاعات و اسناد پشتیبانی مربوط به نشان CE را به آنها ارائه دهید.
ایران گواه نحوه استعلام گواهینامه CE

بیشتر بخوانیم: اخذ فوری گواهینامه CE.

آیا نیاز به مرجع صدور CE دارید؟

شما باید بررسی کنید که آیا محصول شما باید توسط یک سازمان آگاه آزمایش شود یا خیر.

شما می توانید این اطلاعات را در قوانین مربوطه قابل اجرا برای محصول خود بیابید. برای دسترسی به این قوانین وارد سایت اتحادیه اروپا شوید. ما لینک سایت را در اختیار شما می گذاریم. برای اطلاع از قوانین روی کلمه لینک کلیک نمایید.

اگر نیاز به مشارکت دادن یک مرجع معتبر CE دارید، مرجع صدور گواهینامه CE اروپا باید با شماره شناسایی چهاررقمی که توسط سازمان NANDO اطلاع‌رسانی شده همراه باشد.

علامت CE و شماره شناسایی را می توان به طور جداگانه چسباند، تا زمانی که به وضوح به یکدیگر مرتبط باشند.

شما می توانید از پایگاه داده Nando برای جستجوی یک سازمان آگاه که می تواند محصول شما را تأیید کند استفاده کنید.

اگر محصول شما نیازی به علامت گذاری CE برای صادرات و تأیید توسط یک نهاد مستقل ندارد، این شما هستید که باید بررسی کنید که آیا محصول شما با الزامات فنی مطابقت دارد.

این شامل برآورد و مستندسازی خطرات احتمالی هنگام استفاده از محصول شما می شود.

آیا نیاز به پرداخت هزینه ای دارید؟

اغلب شما سوال می پرسید که، هزینه اخذ گواهینامه CE چقدر است؟ اگر شما به عنوان سازنده خودتان ارزیابی انطباق را انجام دهید، نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نخواهید داشت.

با این حال، اگر استفاده از خدمات یک سازمان اطلاع‌رسانی‌شده را انتخاب کنید، یا اگر مشخصات اتحادیه اروپا که برای محصول شما اعمال می‌شود، نیاز به ارزیابی مستقل توسط یک سازمان اطلاع‌رسانی دارد.

 باید برای خدماتی که مرجع صدور CE به شما ارائه می دهد به سازمان اطلاع‌رسانی شده پرداخت هزینه داشته باشید.

هزینه بستگی به رویه صدور گواهینامه CE دارد که برای محصول شما اعمال می شود و پیچیدگی محصول و غیره.

-گواهینامه-CE-min (1)
نحوه چسباندن مارک CE روی محصولات:

علامت گذاری CE برای صادرات باید قابل مشاهده، خوانا و غیر قابل حذف باشد.

علامت CE باید از حروف اول “CE” تشکیل شده باشد، هر دو حرف باید همان ابعاد عمودی داشته باشند و کوچکتر از 5 میلی متر نباشند (مگر اینکه در الزامات محصول مربوطه به طور متفاوتی مشخص شده باشد).

اگر می خواهید علامت CE روی محصول خود را کوچک یا بزرگ کنید، باید به نسبت دو حرف احترام بگذارید. تا زمانی که حروف اول قابل مشاهده باشند، علامت CE می تواند اشکال مختلفی داشته باشد (به عنوان مثال رنگی، جامد یا توخالی).

اگر علامت CE را نمی توان روی خود محصول چسباند، در صورت وجود علامت گذاری CE  می توانید آن را روی بسته بندی یا هر سند همراهی بچسبانید.

اگر محصول شما تابع چندین دستورالعمل یا قوانین اتحادیه اروپا است که نیاز به علامت CE دارند، اسناد همراه باید نشان دهند که محصول شما با تمام دستورالعمل ها یا مقررات اتحادیه اروپا مطابقت دارد.

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
02146135223