استفاده از آرم ISO

استفاده از آرم ISO در سربرگ شرکت

استفاده از آرم ISO در سربرگ شرکت

استفاده از آرم ISO در سربرگ شرکت موضوعی است که اخذ کنندگان گواهینامه ایزو درخواست می کنند. ممکن است سازمان شما توانسته باشد گواهینامه ISO معتبر را دریافت نماید. شما درخواست دارید که در سربرگ شرکت از آرم ISO استفاده کنید. این ممکن است ارزش افزوده برای شما داشته باشد.

خیلی مهم است که شرکای شما بدانند شرکت شما دارای گواهینامه ایزو معتبر است. این یعنی شما دستورالعمل های سازمان استاندارد سازی بین المللی (ISO) را پیاده سازی کرده اید و توسط یک سازمان معتبر ممیزی شده اید. شما توانسته اید گواهینامه ایزو را دریافت کنید. بنابراین شما درخواست دارید که از آرم یا لوگو ISO استفاده کنید.

شما باید بدانید که استفاده از آرم ISO در سربرگ شرکت اشتباه است. شما نمی توانید لوگو ISO را تغییر دهید و از آن در سربرگ شرکت استفاده کنید. لطفا به ادامه مقاله استفاده از آرم ISO در سربرگ شرکت توجه فرمایید. ما در انتهای این مقاله شما را راهنمایی می کنیم تا بتدانید از چه لوگویی برای سربرگ شرکت استفاده کنید.

نام و لوگوی ایزو:

نام کوتاه شده سازمان بین المللی استاندارد (ISO) است. سازمان ایزو اعلام می کند، ما، سازمان بین المللی استاندارد، مالک علائم تجاری ثبت شده برای نام کوتاه خود، “ISO” هستیم. این علائم تجاری برای نشان و نام کوتاه ISO در بیش از 100 کشور ثبت شده است. علائم تجاری ISO علائم تجاری شناخته شده ای هستند.

آرم و لوگو ISO فقط برای اعضاء کمیته فنی و سازمان ISO قابل دسترس است. فقط اعضای ISO، و کمیته های فنی ISO (TCs) مجاز به استفاده از آرم ISO و نام کوتاه ISO مطابق با سیاست های سازمان ایزو هستند. اعضای سازمان ایزو و TC های سازمان ایزو ممکن است با ما در logo@iso.org تماس بگیرند تا نحوه بهترین استفاده از علائم تجاری ما را بیابند.

بقیه عموماً مجاز به استفاده از علائم تجاری ایزو نیستند. برای جزئیات بیشتر به بخش «دستورالعمل‌های استفاده: آرم و نام کوتاه ISO» در این صفحه مراجعه کنید.

برای کاربران استاندارد، مشتریان و مصرف کنندگان،  استاندار ایزو به معنای کیفیت، اطمینان، اعتماد، ایمنی و بسیاری از ارزش های مثبت دیگر است.  به همین دلیل است که سازمان استاندارد سازی ایزو و اعضاء آن به نحوه استفاده از علائم تجاری ISO و اینکه آیا استفاده غیرمجاز از علائم تجاری ISO می‌تواند گمراه‌کننده، ایجاد تصورات نادرست یا ایجاد سردرگمی باشد، اهمیت می‌دهیم.

نام تجاری استاندارد ایزو به معنای شهرت، کیفیت، اطمینان و اعتماد است. بنابراین سازمان استاندارد سازی ISO سعی می کند این معنا و مفهوم را بین جوامع مختلف گسترش دهد.

دستورالعمل استفاده از آرم ISO در سربرگ شرکت

برای سایر اعضای ISO و کمیته های فنی ISO (TCs)، در اینجا چند دستورالعمل غیر جامع وجود دارد که به شما کمک می کند از سوء استفاده از علائم تجاری ISO جلوگیری کنید. (اعضای ISO و TCهای ISO ممکن است از علائم تجاری ISO طبق سیاست های ISO استفاده کنند).

آرم ISO

  • از لوگوی ISO استفاده یا کپی نکنید.
  • آرم ISO را تغییر ندهید یا تغییر ندهید.
  • از آرم ISO تغییر یافته یا تغییر یافته استفاده نکنید.

نام کوتاه ISO

  • «ISO» را به ‌عنوان نام دامنه، وب ‌سایت یا نام شرکت خود یا در آن ثبت نکنید، به عنوان مثال. isodatabase.com.
  • از «ISO» به عنوان یا در نام محصول یا خدمات خود استفاده نکنید.
  • ممکن است شما موفق به دریافت گواهینامه ایزو معتبر شوید یا اینکه محصولات و خدمات شما توسط ISO تایید، شده باشد. شما نمی توانید از آرم ISO در سربرگ شرکت استفاده کنید. (به یاد داشته باشید، ISO گواهینامه ها را انجام نمی دهد.)

صدور گواهینامه ایزو:

صدور گواهینامه ایزو می تواند ابزار مفیدی برای افزایش اعتبار باشد، با نشان دادن اینکه محصول یا خدمات شما انتظارات مشتریان شما را برآورده می کند. برای برخی از صنایع، صدور گواهینامه ایزو یک الزام قانونی یا قراردادی است. سازمان بین المللی استاندار ایزو گواهینامه ایزو را صادر نمی کند.

سازمان بین المللی استاندارد ایزو، استانداردهای بین المللی مانند ISO 9001 و ISO 14001 را توسعه می دهد، اما در صدور گواهینامه ایزو آنها دخالتی ندارد و گواهی صادر نمی کند. این کار توسط نهاد های صدور گواهینامه ایزو معتبر انجام می شود، بنابراین یک شرکت یا سازمان نمی تواند توسط ایزو گواهی شود.

با این حال کمیته ارزیابی انطباق ISO (CASCO) تعدادی استاندارد مربوط به فرآیند صدور گواهینامه را تولید کرده است که توسط مراجع صدور گواهینامه استفاده می شود.

برای انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران پیشنهاد می شود مقاله گواهینامه ISO از کجا بگیرم را مطالعه کنید. سازمان صادر کننده گواهینامه ایزو باید توسط کمیته ارزیابی انطباق CASCO مجوز ایزو 17020 را دریافت کرده باشد. توجه داشته باشید پس از دریافت گواهینامه ایزو نگویید گواهینامه ایزو، نام استاندارد گواهی شده را اعلام کنید.

مثلاً بگویید گواهینامه ایزو 9001 دریافت کرده اید.

دستورالعمل-استفاده-از-آرم-ISO-در-سربرگ-شرکت
سازمان های بین المللی با همکاری ایزو برای اعتباربخشی:

انجمن بین المللی اعتباربخشی (IAF) انجمن جهانی نهادهای اعتبارسنجی ارزیابی انطباق و سایر نهادهای علاقه مند به ارزیابی انطباق در زمینه های سیستم های مدیریت، محصولات، خدمات، پرسنل و سایر برنامه های مشابه ارزیابی انطباق است.

ILAC سازمانی بین‌المللی برای نهادهای اعتباربخشی است که مطابق با ISO/IEC 17011 فعالیت می‌کند و درگیر اعتباربخشی نهادهای ارزیابی انطباق از جمله آزمایشگاه‌های کالیبراسیون (با استفاده از ایزو 17025)، آزمایشگاه‌های آزمایش (با استفاده از ISO/IEC 17025)، آزمایشگاه‌های تست پزشکی با استفاده از ISO 15189)، نهادهای بازرسی (با استفاده از ISO/IEC 17020) و ارائه دهندگان تست مهارت (با استفاده از ISO/IEC 17043).

استفاده از آرم استاندارد ایزو در سربرگ شرکت:

آیا شما نیاز دارید از آرم استاندارد سازمان ایزو در سربرگ شرکت استفاده کنید. این کار نباید انجام شود بلحاظ اینکه مجاز نیست. شما می توانید از آرم یا لوگو نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو برای سربرگ شرکت خود استفاده کنید. مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو دارای لوگو و آرم تعریف شده است که تمامی شرکت های دریافت کننده مجاز به استفاده از آن هستند.

شما می توانید شماره استاندارد ایزو (مثلا ایزو 9001) که موفق به دریافت آن شده اید را همراه با لوگو تجاری مرجع صدور گواهی نامه ایزو استفاده کنید. برای استفاده از لوگو مرجع صدور در سربرگ شرکت حتماً به دستورالعمل استفاده از لوگو توجه کنید. شما نباید رنگ یا شکل و شمایل لوگو را تغییر دهید. این موضوع می تواند برای شما مشکلاتی ایجاد نماید.

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 1 Average: 5]
پیمایش به بالا
02146135223