استاندارد IEEE مخفف چیست؟

IEEE مخفف Institute of Electrical and Electronics Engineers است.

استاندارد IEEE مخفف چیست؟, استانداردهای IEEE در شبکه های کامپیوتری

IEEE مخفف Institute of Electrical and Electronics Engineers است. هدف اصلی IEEE تقویت نوآوری و تعالی تکنولوژیک به نفع بشریت است. استانداردهای IEEE در شبکه های کامپیوتری ارتباط بین دستگاه های مختلف را تضمین می کند. همچنین کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که سرویس شبکه، یعنی اینترنت و فناوری ‌های مرتبط با آن، باید از مجموعه ‌ای از دستورالعمل ‌ها و شیوه ‌ها پیروی کند تا همه دستگاه ‌های شبکه بتوانند ارتباط برقرار کنند و به راحتی کار کنند.

از آنجایی که انواع مختلفی از تولید کنندگان سیستم های کامپیوتری وجود دارد، انجمن کامپیوتر IEEE پروژه ای را در سال 1985 به نام پروژه 802 آغاز کرد تا ارتباطات استاندارد بین دستگاه های مختلف را فراهم کند. استانداردهایی که با شبکه های کامپیوتری سروکار دارند، استانداردهای بی سیم IEEE 802 نامیده می شوند.

محدوده

مقاله موضوعاتی از قبیل

  • آشنایی با استانداردهای IEEE در شبکه های کامپیوتری
  • فهرست استانداردهای IEEE در شبکه های کامپیوتری
  • اهمیت استانداردهای IEEE 802.

هر یک از موضوعات به وضوح با نمودارها و مثال ها در صورت لزوم توضیح داده شده است.

استانداردهای IEEE در شبکه های کامپیوتری چیست؟

قبل از آشنایی با استانداردهای IEEE در شبکه های کامپیوتری، اجازه دهید مقدمه ای کوتاه با IE EE داشته باشیم. IE EE یا مؤسسه مهندسین برق و الکترونیک، سازمانی است که استانداردهایی را برای صنعت الکترونیک و رایانه تهیه می کند. IE EE از دانشمندان، مهندسان و دانشجویان متعددی از سراسر جهان تشکیل شده است. هدف اصلی IEEE اطمینان از تقویت نوآوری و تعالی فناوری به نفع بشریت است.

استانداردهای IE EE در شبکه های کامپیوتری ارتباط بین دستگاه های مختلف را تضمین می کند. همچنین کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که سرویس شبکه، یعنی اینترنت و فناوری ‌های مرتبط با آن، باید از مجموعه‌ای از دستورالعمل ‌ها و شیوه‌ ها پیروی کند تا همه دستگاه‌ های شبکه بتوانند ارتباط برقرار کنند و به راحتی کار کنند.

از آنجایی که انواع مختلفی از تولید کنندگان سیستم های کامپیوتری وجود دارد، جامعه کامپیوتری IE EE پروژه ای را در سال 1985 به نام پروژه 802 آغاز کرد تا ارتباط استاندارد بین دستگاه های مختلف را فراهم کند. تحت این پروژه، IE EE لایه پیوند داده را به دو بخش فرعی تقسیم کرد.

  • LLC یا Logical Link Control و
  • MAC یا Media Access Control.

استانداردهایی که با شبکه های کامپیوتری (به طور کلی شبکه سازی) سروکار دارند، استانداردهای بی سیم IE EE 802 نامیده می شوند. IE EE 802 مجموعه ای از استانداردهای شبکه است که با لایه پیوند داده و فناوری های لایه فیزیکی مانند اینترنت و ارتباطات بی سیم سروکار دارد.

استانداردهای IEEE مختلفی در شبکه های کامپیوتری وجود دارد. در بخش بعدی تمام استانداردهای IE EE در شبکه های کامپیوتری را مورد بحث قرار خواهیم داد. اجازه دهید ابتدا با سه استاندارد قابل توجه IEEE آشنا شویم.

سه استاندارد مهم IEEE چیست؟

سه استاندارد مهم IEEE مربوط به شبکه های کامپیوتری به شرح زیر است:

  1. IEEE 802: IEEE 802 با استانداردهای LAN و MAN، یعنی شبکه محلی و شبکه منطقه شهری سروکار دارد.
  2. IEEE 802.1: IEEE 802.1 با استانداردهای LAN و MAN سروکار دارد. در کنار آن، به پل زدن MAC (کنترل دسترسی رسانه ها) نیز می پردازد.
  3. IEEE 802.2: IEEE 802.2 با LLC (کنترل لینک منطقی) سروکار دارد.

اجازه دهید مثالی از استانداردهای IEE E در شبکه های کامپیوتری بیاوریم. استاندارد IEE E 802.11 در شبکه ‌های کامپیوتری در دستگاه‌ های خانگی مختلف مانند لپ ‌تاپ، چاپگر، گوشی‌ های هوشمند و دستگاه‌ های مختلف دیگر استفاده می‌شود که به آنها اجازه می‌دهد با استفاده از اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

 از این رو، استاندارد IE EE 802.11 در شبکه های کامپیوتری برای دستگاه هایی که از ارتباطات بی سیم استفاده می کنند، یعنی باندهای وای فای، مفید است.

توجه: IEE E 802.11 بخشی از مجموعه استانداردهای فنی LAN IEE E 802 است.

گواهینامه آموزش ISO 29990

فهرست استانداردهای IEEE در شبکه های کامپیوتری چیست؟

اجازه دهید به استانداردهای مختلف IEE E در شبکه های کامپیوتری و استفاده (یا عملکرد) آنها نگاه کنیم:

استاندارد IEE E در شبکه کامپیوترمحدوده
IEE E 802برای نمای کلی و معماری LAN/MAN استفاده می شود.
IEE E 802.1برای پل زدن و مدیریت LAN/MAN استفاده می شود.
IEE E 802.1sدر چندین درخت پوشا استفاده می شود.
IEE E 802.1 wاین برای پیکربندی مجدد سریع درختان پوشا استفاده می شود.
IEE E 802.1xبرای کنترل دسترسی شبکه پورت ها استفاده می شود.
IEE E 802.2این در کنترل لینک منطقی (LLC) استفاده می شود.
IEE E 802.3در اترنت (روش دسترسی CSMA/CD) استفاده می شود.
IEE E 802.3aeبرای اترنت 10 گیگابیتی استفاده می شود.
IEE E 802.4برای روش های دسترسی به گذرگاه رمز عبور و مشخصات لایه فیزیکی استفاده می شود.
IEE E 802.5برای روش های دسترسی به حلقه توکن و مشخصات لایه فیزیکی استفاده می شود.
IEE E 802.6این در روش دسترسی توزیع‌شده Dual Bus (DQDB) و برای مشخصات لایه فیزیکی (MAN) استفاده می‌شود.
IE EE 802.7در شبکه های پهن باند LAN استفاده می شود.
IE EE 802.8در فیبر نوری استفاده می شود.
IE EE 802.9در شبکه های محلی هم زمان استفاده می شود.
I EEE 802.10در امنیت LAN/MAN قابل کارکرد استفاده می شود.
I EEE 802.11این در LAN بی سیم، MAC، و مشخصات لایه فیزیکی استفاده می شود.
I EEE 802.12در روش دسترسی اولویت تقاضا، در لایه فیزیکی و در مشخصات تکرارکننده استفاده می شود.
I EEE 802.13استفاده نمی شود.
I EEE 802.14در مودم های کابلی استفاده می شود (الان استفاده نمی شود).
I EEE 802.15این در WPAN (شبکه منطقه شخصی بی سیم) استفاده می شود.
I EEE 802.16در Wireless MAN (شبکه شهری بی سیم) استفاده می شود.
I EEE 802.17در دسترسی RPR (Resilient Packet Ring) استفاده می شود.

چرا استانداردهای IEEE 802 مهم هستند؟

تولید کنندگان تجهیزات کامپیوتری متعددی در جهان وجود دارند و سخت افزار شبکه ای را تولید می کنند که فقط به کامپیوترهای خاصی متصل می شود. اکنون، این یک مشکل بزرگ است، زیرا اتصال سیستم های مختلف با سخت افزار متفاوت بسیار دشوار است.

بنابراین، استانداردهای I EEE برای شبکه ‌های رایانه‌ای استانداردهای I EEE 802 را توسعه دادند که تضمین می‌کند دستگاه‌ های مختلف با سخت ‌افزار شبکه مختلف می‌توانند به راحتی از طریق شبکه متصل شوند و داده‌ ها را مبادله کنند. استانداردهای I EEE 802 همچنین اطمینان می‌دهند که اتصال و مدیریت شبکه آسان‌ تر است.

موارد استفاده از استانداردهای IEEE 802:

  • می تواند توسط سازمان استفاده شود تا اطمینان حاصل شود که هر محصول جدید با الزامات استاندارد مطابقت دارد یا خیر.
  • همچنین می توان از آن برای تعریف زیرساخت اتصال شبکه استفاده کرد. به عنوان مثال، شبکه های فردی، شبکه های مقیاس بزرگ و غیره.
اخذ گواهینامه ایزو

نتیجه در مورد استاندارد IEEE

  • IEEE مخفف Institute of Electrical and Electronics Engineers است. هدف اصلی IEEE اطمینان از تقویت نوآوری و تعالی فناوری به نفع بشریت است.
  • استانداردهای IEEE در شبکه های کامپیوتری ارتباط بین دستگاه های مختلف را تضمین می کند.
  • استانداردهای IEEE در شبکه‌ های کامپیوتری اطمینان حاصل می‌کنند که سرویس شبکه، یعنی اینترنت و فناوری ‌های مرتبط با آن، باید از مجموعه ‌ای از دستورالعمل‌ ها و شیوه‌ ها پیروی کند تا همه دستگاه‌ های شبکه بتوانند به راحتی با هم ارتباط برقرار کنند و کار کنند.
  • از آنجایی که انواع مختلفی از تولید کنندگان سیستم های کامپیوتری وجود دارد، جامعه کامپیوتری I EEE در سال 1985 پروژه ای به نام پروژه 802 را برای برقراری ارتباط استاندارد بین دستگاه های مختلف آغاز کرد.
  • IEEE 802 مجموعه ای از استانداردهای شبکه است که با لایه پیوند داده و فناوری های لایه فیزیکی مانند اترنت و ارتباطات بی سیم سروکار دارد.
  • استانداردهای IEEE برای شبکه ‌های کامپیوتری استانداردهای I EEE 802 را توسعه داده‌اند که تضمین می‌کند دستگاه‌ های مختلف با سخت ‌افزار شبکه مختلف می‌توانند به راحتی از طریق شبکه متصل شوند و داده‌ها را مبادله کنند.
  • استانداردهای I EEE 802 همچنین اطمینان می‌دهند که اتصال و مدیریت شبکه آسان ‌تر است.
  • استانداردهای I EEE 802 می تواند توسط سازمان مورد استفاده قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که هر محصول جدید با الزامات استانداردها مطابقت دارد یا خیر.
  • از استانداردهای I EEE 802 (1) نیز می توان برای تعریف زیرساخت اتصال شبکه استفاده کرد. به عنوان مثال، شبکه های فردی، شبکه های مقیاس بزرگ و غیره.
پرسش های متداول

IEEE مخفف چیست؟

IEEE مخفف Institute of Electrical and Electronics Engineers است. هدف اصلی IE EE تقویت نوآوری و تعالی تکنولوژیک به نفع بشریت است. استانداردهای IE EE در شبکه های کامپیوتری ارتباط بین دستگاه های مختلف را تضمین می کند. همچنین کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که سرویس شبکه، یعنی اینترنت و فناوری ‌های مرتبط با آن، باید از مجموعه ‌ای از دستورالعمل ‌ها و شیوه ‌ها پیروی کند تا همه دستگاه ‌های شبکه بتوانند ارتباط برقرار کنند و به راحتی کار کنند.

استانداردهای IEEE در شبکه های کامپیوتری چیست؟

استانداردهای IE EE در شبکه های کامپیوتری ارتباط بین دستگاه های مختلف را تضمین می کند. همچنین کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که سرویس شبکه، یعنی اینترنت و فناوری ‌های مرتبط با آن، باید از مجموعه‌ای از دستورالعمل ‌ها و شیوه‌ ها پیروی کند تا همه دستگاه‌ های شبکه بتوانند ارتباط برقرار کنند و به راحتی کار کنند.

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 1 Average: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
02146135223