انواع گواهینامه HSE

انواع گواهینامه HSE

اخذ انواع گواهینامه HSE

انواع گواهینامه HSE

انواع گواهینامه HSE موضوع مقاله فوق هست که توسط گروه مهندسین ایران گواه جهت پرسش به چالش های متقاضیان تدوین و مکتوب شده است. لذا با مطالعه مقاله انواع گواهینامه HSE متقاضیان بر مبنای نوع درخواستی که دارند می توانند اطلاع به دست آورند که چگونه باید اقدام به اخذ گواهینامه درخواستی نمایند. HSE در کل اختصار سه کلمه ایمنی (Safety)، بهداشت (Health)، محیط زیست (Environment) می باشد. بنابراین شرکت یا شخصی که دارنده گواهینامه HSE است یعنی الزامات سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست را پیاده سازی کرده یا فرا گرفته است.

مدرک HSE توسط سازمان های بین المللی برای شرکت ها و اشخاص صادر می شود. مدرک HSE که اداره کار صادر می کند نیز برای شرکت های پیمانکاری و اشخاص حقیقی صادر می شود. مدرک HSE که مرکز تحقیقات صادر می کند برای افسر ایمنی صادر می شود. انواع گواهینامه HSE توسط سازمان های دولتی یا خصوصی برای درخواست کنندگان صادر می شود که در ادامه مقاله به تشریح توضیح داده می شود.

درخواست کنندگان گواهینامه HSE با مطالعه دقیق انواع گواهینامه HSE درک صحیحی از مدرک درخواستی خود و در نهایت نحوه دریافت انواع مدرک HSE به دست می آورند. لذا در ادامه با ما همراه باشید.

انواع گواهینامه HSE چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شده HSE به طور کلی موارد مربوط به ایمنی، بهداشت و محیط زیست را عنوان می کند. بنابراین دارنده گواهینامه یا مدرک HSE می تواند ادعا داشته باشد الزامات HSE را در مجموعه خود پیاده سازی کرده یا مستندات و Document های استاندارد HSE را آموزش دیده است.

گواهینامه HSE انواع مختلفی ندارد بلکه سازمان های صادر کننده گواهینامه HSE مختلف هستند. برخی از ارگان های داخلی برای تایید شرکت حقوقی یا فرد حقیقی دوره های مروبط به HSE را آموزش می دهند و گواهینامه برای فرد یا شرکت صادر می کنند. بنابراین منظور از انواع گواهینامه HSE نوع اعتبار سازمانی است که گواهینامه HSE را صادر و تایید می کند که در ادامه به آن پرداخته می شود.

شرکت های پیمانکار برای حضور در مناقصه و اخذ تاییدیه از سازمان مناقصه گر و افراد حقیقی بیشماری جهت جذب بازار کار به گواهینامه HSE نیاز دارند. بنابراین درخواست دریافت گواهینامه HSE بین متقاضیان که شرکت ها و اشخاص حقیقی هستند بسیار می باشد. لذا مهم ترین موضوع درک سازمان یا اشخاص جهت کاربری از دریافت گواهی نامه HSE است. برخی از سازمان های نیاز به گواهینامه HSE اداره کار دارند، برخی از شرکت های نیاز به HSE بین المللی دارند.

در کل متقاضیان انواع گواهینامه HSE به چند دسته اعلام شده در زیر دسته بندی می شوند.

  • دریافت گواهینامه HSE بین المللی.
  • دریافت گواهینامه HSE از اداره کار.
  • دریافت گواهینامه HSE از مراجع بین المللی برای شرکت.
  • دریافت گواهینامه HSE برای اشخاص حقیقی که توسط نهادهای بین المللی صادر می شود.
  • دریافت گواهینامه HSE برای اشخاص حقیقی که توسط اداره کار تایید می شود.

دریافت گواهینامه HSE بین المللی:

برخی از شرکت های پیمانکاری که در حوزه های مختلف فعال هستند و کار پروژه ای انجام می دهند  جهت حضور در مناقصات نیاز به اخذ گواهینامه HSE و ارائه به مسئول مناقصه هستند. بنابراین درخواست اینگونه شرکت ها از انواع گواهینامه HSE، گواهینامه HSE-MS ( گواهینامه اچ اس ائی )هست به نام شرکت خودشان جهت حضور در مناقصات دولتی یا خصوصی.

صدور گواهینامه HSE-MS توسط نهادهایی انجام می شود که مجوز بین المللی داشته باشند، بنابراین عموما توسط موتور جستجوگر گوگل سرچ می شود، معتبرترین مدرک HSE یا اخذ گواهینامه HSE بین المللی. اشخاص حقیقی با گذراندن دوره های مروبط به مستندات HSE می توانند توسط مراجع بین المللی اقدام به اخذ گواهینامه HSE نمایند. لذا درخواست کنندگان گواهینامه HSE بین المللی شرکت های پیمانکاری، سازمان ها و ارگان های دولتی و نیمه دولتی و در نهایت اشخاص حقیقی هستند. انواع گواهینامه HSE.

مهمترین دغدغه متقاضیان برای دریافت گواهینامه HSE بین المللی نحوه دریافت و شرایط اخذ گواهینامه HSE است. برای دریافت گواهینامه HSE شرکت ها باید اقدامات مربوط به استقرار الزامات استاندارد HSE را در مجموعه خود پیاده سازی نمایند. سپس توسط یک گروه حسابرس ممیزی انجام می شود و در صورت تایید مراحل استقرار الزامات HSE بین المللی نهاد صادر کننده گواهینامه را صادر می کند. انواع گواهینامه HSE.

نهادهایی که گواهینامه HSE بین المللی صادر می کنند باید توسط انجمن اعتبار دهنده IAF تایید شده باشند. همچنین مرجع صادر کننده HSE بین المللی باید توسط سازمان استاندارد کشور خودش تاییدیه صدور گواهینامه HSE-MS را داشته باشد. جهت دریافت گواهینامه HSE بین المللی یا مشاوره بابت اخذ انواع گواهینامه HSE برای شرکت یا شخص حقیقی با ما در ارتباط باشید.

اشخاص حقیقی نیز می توانند اقدام به اخذ گواهینامه HSE بین المللی نمایند. حضور در دوره های مربوط به HSE که توسط آموزشگاه های تایید شده انجام می گردد، ضرورت داشته. لذا چنانچه نیاز به گواهینامه HSE بین المللی به اسم شخص هستید باید ابتدا موسساتی را پیدا کنید که دوره های مربوطه را نام نویسی می کنند.

مراجع دیگری در ایران فعالیت می کنند که گواهینامه HSE-MS را بدون برگزاری دوره یا بدون ممیزی صادر می کنند. این مراجع عموما اعلام می کنند گواهی نامه HSE بین المللی از کشور انگلیس، آلمان، کانادا یا ایتالیا صادر می شود. در صورتی که این مراجع توسط ارگان های ذی صلاح تاییدیه دریافت نکرده اند بنابراین گواهینامه HSE-MS صادر شده فاقد اعتبار بین المللی است. منتها گواهینامه صادر شده جهت حضور در مناقصه تایید می شود. اشخاص حقیقی نیز می توانند اقدام به اخذ گواهینامه HSE-MS از این مراجع نمایند که معمولا جهت تقویت رزومه برای استخدام درخواست می شود.

دریافت گواهینامه HSE اداره کار:

عمده درخواست کنندگان گواهینامه HSE اداره کار شرکت های پیمانکار هستند که برای حضور در مناقصه یا اخذ تعهد نامه بانکی نیاز به گواهی نامه HSE اداره کار دارند. گواهینامه HSE اداره کار به نام گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران نیز نامیده می شود. شرکت های حقوقی یا اشخاص حقیقی نیز می توانند اقدام به اخذ گواهینامه HSE ادارکار نمایند.

گواهینامه HSE اداره کار در صورتی به شرکت های پیمانکار تعلق می گیرد که دارای گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری یا گواهینامه صلاحیت پیمانکاری باشند. شرکت ها برای احراز صلاحیت خود جهت دریافت گواهینامه HSE اداره کار باید مدارک مثبته داشته و در سامانه اداره کار بارگذاری نمایند. اداره کار پس از بررسی مدارک در صورتی که نواقص اعلام نشود پرونده را جهت بازرسی اعلام می کند و بعد ممیزی در صورت عدم اشکال از پیمانکار گواهینامه HSE از اداره کار صادر می شود.

جهت اطلاع از مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه HSE از اداره کار روی مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی کلیک نمایید. انواع گواهینامه HSE.

اشخاص حقیقی نیز می توانند برای دریافت گواهینامه HSE از اداره کار اقدام کنند. اشخاص حقیقی نیز همانند شرکت های حقوقی باید مدارکی اعلام کنند تا احراز صلاحیت آنها توسط اداره کار تایید گردد.

اعتبار گواهینامه HSE که از اداره کار صادر می شود دو سال بوده که هم شرکت های پیمانکاری حقوقی و هم افراد حقیقی بعد از دوسال باید اقدام به تمدید گواهینامه توسطس اداره کار نمایند. برای تمدید گواهینامه HSE از اداره کار داشتن گواهینامه اول الزامی می باشد. انواع گواهینامه HSE.

دریافت گواهینامه HSE برای افسران ایمنی:

مقاله انواع گواهینامه HSE مکتوب شده تا متقاضیانی که برای امور مختلف نیاز به دریافت گواهینامه HSE دارند بدانند که توسط چه سازمان یا نهادی باید اقدام به اخذ گواهینامه نمایند. لذا توسط موضوعات بالا عنوان شد اداره کار استان ها گواهینامه HSE اداره کار را برای شرکت های پیمانکاری یا افراد حقیقی صادر می کند. همچنین اعلام شد شرکت هایی که نیاز به اخذ گواهینامه HSE-MS بین المللی دارند می توانند توسط نهادهای بین المللی همچنین مراجع خصوصی اقدام به اخذ HSE-MS نمایند.

برخی از متقاضیان یا فسران ایمنی هستند که نیاز به گواهی HSE دارند. افسران ایمنی یا مسئولین ایمنی که جهت ورود به بازار کار نیاز به اخذ گواهینامه HSE دارند باید توسط مرکز تحقیقات اقدام به اخذ گواهینامه نمایند. مرکز تحقیقات دوره های ایمنی عمومی 40 ساعته ایمنی و بهداشت و دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک را برگزار می کند و گواهینامه صادر می کند.

بنابراین افسران ایمنی یا مسئولین ایمنی کارگاهی برای اخذ تاییدیه از اداره کار جهت افسر ایمنی یا مسئول ایمنی باید دوره ها و گواهینامه 40 ساعته و 16 ساعته را دریافت کند. لذا داشتن گواهینامه HSE شخصی مورد تایید اداره کار نیست.

بیشتر بخوانیم:

اخذ HSE PLAN پیمانکاران چیست

دریافت گواهینامه ایزو ارزان

 

برچسب ها: انواع گواهینامه HSE، انواع گواهینامه HSE چیست، انواع مدرک HSE، HSE اداره کار، گواهینامه مسئول ایمنی، HSE، اخذ انواع گواهینامه HSE

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
02146135223