گواهینامه CE برای وسایل الکترونیکی ولتاژ پایین

گواهینامه CE برای وسایل الکترونیکی ولتاژ پایین

گواهینامه CE برای وسایل الکترونیکی

گواهینامه CE برای وسایل الکترونیکی ولتاژ پایین، تجهیزات الکترونیکی برای ورود به منطقه اقتصادی اروپا نیاز به دریافت مارک CE دارند. بنابراین تمامی تجهیزاتی که وارد اتحادیه اروپا می شوند باید علامت گذاری CE شده باشند. دستورالعمل مربوط به تجهیزات الکترونیکی ولتاژ پایین LVD می باشد که توسط انجمن اتحادیه اروپا تدوین شده است.

گواهینامه CE برای وسایل الکترونیکی ولتاژ پایین برای تجهیزات الکتریکی که بین 50 تا 1000 ولت برای جریان متناوب یا 75 تا 1500 ولت برای جریان مستقیم کار می کنند اعمال می شود و برای تجهیزات جدیدی که برای اولین بار در بازار عرضه می شوند اعمال می شود. تجهیزات الکتریکی برای استفاده شخصی باید الزامات ایمنی دستورالعمل را برآورده کنند، اما نیازی به داشتن علامت CE ندارند، مگر اینکه در تاریخ بعدی تجهیزات در بازار عرضه شود (یعنی تجهیزات در حال فروخته شدن یا اجاره باشند).

علامت گذاری CE مارک تجهیزات الکتریکی برای بازار اروپا از سال 1997 اجباری شده است و دستورالعمل فعلی (2014/35/EU) در 20 آوریل 2016 به اجرا درآمد که جایگزین دستورالعمل جایگزین شده 2006/95/EC شد. LVD اهداف ایمنی را برای تجهیزات در محدوده ولتاژ مشخص شده تعیین می کند. این دستورالعمل همچنین تجهیزات و پدیده هایی را که از این دستورالعمل مستثنی شده اند، تعیین می کند.

برخی از نکات کلیدی مورد علاقه در مورد تجهیزات داخل و خارج از محدوده:

  • تجهیزاتی که عمداً از طریق امواج رادیویی ارتباط برقرار می کنند و تحت پوشش دستورالعمل تجهیزات رادیویی قرار می گیرند (جایگزین دستورالعمل R&TTE). این دستورالعمل انتهای پایین ولتاژ را برای 0 ولت کاهش می دهد (برای هر دو محدوده AC و DC).
  • تجهیزات پزشکی تحت پوشش LVD نیستند، زیرا دستورالعمل تجهیزات پزشکی شامل الزامات ایمنی الکتریکی خاص خود است.
  • ماشین های الکتریکی نباید LVD را با دستورالعمل ماشین آلات اعلام کنند. در حالی که دستورالعمل فعلی ماشین آلات از اهداف ایمنی LVD خواسته شده است، دستورالعمل اروپایی بیان می کند که اعلامیه ماشین آلات نباید LVD را فهرست کند.
  • ماشین‌های الکتریکی خاصی که در محدوده ولتاژ LVD کار می‌کنند، ممکن است توسط دستورالعمل ماشین‌آلات مستثنی شوند، اگر تحت یکی از شش دسته (خانگی خانگی، فناوری اطلاعات، صوتی و تصویری، ماشین‌های اداری معمولی، کلید فشار ضعیف/دنده کنترل و موتورهای الکتریکی). چنین تجهیزاتی باید دارای علامت CE در زیر LVD باشند.
  • دستورالعمل ولتاژ پایین در 20 آوریل 2016 با 2014/35/EU جایگزین شد، بنابراین از این تاریخ هر اعلامیه جدید باید شماره دستورالعمل جدید را ذکر کند.

بیشتر بخوانید: نشان CE، اخذ CE مارک اروپا.

الزامات انطباق CE برای وسایل الکتریکی ولتاژ پایین چیست؟

این دستورالعمل یک مسیر واحد برای انطباق تجهیزات الکتریکی در محدوده دارد که در زیر نشان داده شده است:

الزامات-انطباق-CE-برای-وسایل-الکتریکی-ولتاژ-پایین

اکثر آنها اهداف ایمنی (که در ضمیمه I دستورالعمل ذکر شده است) را بسیار ناخوشایند و قابل تفسیر می دانند تا بتوانند محصولات خود را مستقیماً بر اساس الزامات ارزیابی کنند. با این حال، فهرست بسیار خوبی از استانداردهای هماهنگ موجود، مانند EN 60335-1 برای لوازم خانگی و مشابه یا EN 60950-1 برای تجهیزات فنی اطلاعات، برای ارائه راه حل بهتر برای برآورده کردن اهداف ایمنی دستورالعمل وجود دارد.

هنگامی که یک سازنده این وظایف را تکمیل کرد و متوجه شد که تجهیزات الکتریکی تمام این الزامات را برآورده می کند، می توان آن را دارای علامت CE دانست و اکنون آماده عرضه به بازار است.

شما می توانید برای اطلاع از اینکه مرجع صادر کننده گواهینامه CE کیست و چطور می توان گواهینامه CE معتبر دریافت کرد، مقالات اعلام شده در زیر را مطالعه کنید. ما می توانیم مسیر دریافت گواهینامه CE را برای شما هموار کنیم. پس با ما در ارتباط باشید.

-انواع-گواهینامه-ملی-min-ooj2fanccw3a121wjmpha3ecdipd9citv36fm9ngq8 (1)
به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]
پیمایش به بالا
02146135223