اخذ ایزو برای هتل ها و رستوران ها

اخذ ایزو برای هتل ها و رستوران ها

اخذ ایزو برای هتل ها و رستوران ها چیست؟

اخذ ایزو برای هتل ها و رستوران ها تقاضای صاحبان کسب و کارها می باشد. اخذ گواهینامه ایزو برای بخش هتلداری یا رستوران داری نیازی ضروری جهت حذف رضایتمندی مشتریان و بهبود فرآیند ارائه خدمات می باشد. اما گواهینامه ایزو مورد نیاز برای هتلداری و رستوران داری چیست و متقاضیان باید چه استاندارد های ایزو (یی) دریافت کنند.

در ابتدا می پردازیم به اینکه اخذ ایزو برای هتل ها و رستوران ها چه مزایایی دارد.

گواهینامه های ISO شناخته شده بین المللی تقریباً برای هر سازمانی صرف نظر از اندازه، نوع یا فرآیند آن مفید است. صنعت هتل، رستوران، خدمات گردشگری یک تجارت همیشه شکوفا است زیرا سفر و گردشگری هر سال در حال رشد است. مسافران یا گردشگران همیشه به دنبال خدمات مناسب برای اقامت، غذا و اوقات فراغت هستند.

 به همین دلیل انتظارات زیادی در مورد کیفیت، ایمنی و کارایی این محصولات و خدمات توسط مسافران یا مشتری پیش‌ بینی می‌شود. استانداردهای ایزو برای صنعت مهمان ‌نوازی، الزامات یک سیستم مدیریت استاندارد را فراهم می‌کند که ثبات را در ارائه محصولات و خدمات با کیفیت برای مشتریان حفظ کند.

 استانداردهای ایزو برای صنعت هتلداری نیز در برآورده ساختن نیازها و انتظارات مشتریان بسیار کارآمد است. بنابراین، گواهینامه ایزو برای صنعت هتل، رستوران و خدمات اوقات فراغت بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: ISO، آینده نگری.

ISO-22000

اما چرا اخذ ایزو برای هتل ها و رستوران ها مورد نیاز است؟

گواهینامه های ایزو شناخته شده بین المللی بسیار مورد نیاز است تا توسط موسسات هتلداری، رستوران، خدمات گردشگری انجام شود تا به عنوان سیستم های مدیریتی کارآمد و موثر ظاهر شوند. در این راستا، استانداردهای منتشر شده توسط سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) به این موسسات کمک می‌کند تا سیستم‌ های مدیریتی مختلفی را ایجاد کنند که مراقب کیفیت و ایمنی محصولات، اثربخشی فرآیندها، سازگاری با محیط ‌زیست، و برای امنیت مشتریان ارزشمند باشند.

بنابراین نیاز نهایی به اخذگواهینامه ایزو در صنعت هتل، رستوران و خدمات گردشگری وجود دارد تا اثربخشی و کارایی آنها در رعایت استانداردهای مورد نیاز به مشتریان ثابت شود. می توان نیاز نهایی به گواهینامه های ایزو برای صنعت خدمات هتل، رستوران و گردشگری را در هر مرحله از خدمات احساس کرد. در این زمینه به نکاتی در زیر اشاره می شود:

اخذ ایزو برای هتل ها و رستوران ها و موسسات گردشگری به شما کمک می کند تا به رسمیت شناخته شوید زیرا شهرت شما را در سراسر جهان افزایش می دهد.

اخذ ایزو برای هتل ها و رستوران ها و موسسات گردشگری کمک می کند تا درآمدهای سازمانی خود را بهبود بخشند و حداکثر سود را برای مزایای سازمانی به دست آورند.

اخذ ایزو برای هتل ها و رستوران ها و موسسات گردشگری صرف نظر از اندازه، نوع یا فرآیند آن قابل اجرا است.

گواهینامه ایزو عمومی برای هتلداری و رستوران ها:

ایجاد سیستم مدیریت کیفیت، ایمنی و بهداشت کاری، محافظت از محیط زیست برای هتلداری و برای رستوران ها ایمنی غذا بسیار حائز اهمیت است. بنابراین استاندارد های ایزو که می توانند متقاضیان برای هتلداری یا رستوران دریافت کنند به شرح زیر می باشد.

استاندارد ایزو 9001، سیستم مدیریت کیفیت که جزو اصلی ترین و مهمترین گواهینامه ایزو کسب و کارها است. شما با اخذ ایزو 9001 می توانید تعهد خود را مبنی بر ایجاد کیفیت در سازمان خود به مشتریان نشان دهید.

استاندارد ایزو 14001، اخذ گواهینامه ایزو 14001 تعهد سازمان ها به حفاظت از محیط زیست را بیان می کند. اینکه فرآیندهای کاری شما آلایندگی برای محیط زیست ندارد یا حداقل خطرات را دارد.

استاندارد ایزو 45001، داشتن گواهینامه ایزو 45001 موضوعات مربوط به ایمنی و بهداشت شغلی را در محیط های کاری تایید می کند. بنابراین برای کسب کارها مخصوصا هتلداری و رستوران ها ایمنی و بهداشت شغلی می تواند بسیار مهم و ضروری باشد.

استاندارد ایزو 22000، اخذ گواهینامه ایزو 22000 برای رستوران ها می تواند بسیار مهم باشد. استاندارد ایزو 22000 در مورد سیستم کیفیت ایمنی غذا الزامات و دستورالعمل هایی مکتوب کرده است. شما با دریافت گواهینامه ایزو 22000 تعهد خود را برای استفاده از مواد غذایی ایمن به مشتریان خود اعلام می کنید.

استاندارد ایزو 10002، رضایت مندی مشتریان برای کسب و کارهای خدماتی همانند هتلداری، رستوران و موسسات گردشگری می تواند مهم باشد. بنابراین شما با دریافت گواهینامه ایزو 10002 می توانید تعهد خود به مشتریان را به اثبات برسانید.

استاندارد ایزو 10004، راه های درست ارتباط با مشتری یا بررسی حل اختلاف بین سازمان و مشتری می تواند به سازمان ها کمک کند تا مشتریان خود را راضی نگه دارد. بنابراین اخذ گواهینامه ایزو 10004 می تواند دستورالعمل های حل اختلاف و راه های ارتباط با مشتریان را در اختیار شما قرار دهد.

صدور گواهینامه ایزو
گواهینامه ایزو تخصصی برای هتلداری و رستوران ها چیست؟

اخذ گواهینامه ایزو مخصوص هتلداری یا اخذ ایزو مرتبط با رستوران داران موضوعی است که توسط متقاضیان سوال می شود. در این قسمت به گواهینامه ایزو تخصصی مربوط به هتلداری و رستوران ها می پردازیم.

استاندارد ایزو 18513، استاندارد ISO 18513:2021 توسط سازمان بین المللی ایزو مربوط به دستورالعمل های گردشگری و هتل داری می باشد. اخذ گواهینامه 18513 تعهد سازمان ها را به خدمات گردشگری که در اختیار مسافران یا مشتریان خود می گذارند بیان می کند.

بنابراین گواهینامه ایزو مربوط به هتلداری همان گواهینامه ایزو 18513 می باشد.

استاندارد HACCP، استاندارد حسب یا اخذ گواهینامه HACCP استاندارد مربوط به رستوران ها می باشد. استاندارد HACCP ارزیابی ریسک مواد غذایی و کنترل خطرات مربوط به مواد غذایی می باشد.

بنابراین دریافت گواهینامه HACCP می تواند گواهینامه تخصصی مربوط به رستوران ها باشد.

در مورد مرجع صدور گواهینامه ایزو و اعتبار گواهینامه ایزو با شرکت ایران گواه در ارتباط باشید. ما می توانیم گواهینامه ایزو برای هتل ها و رستوران ها را با قیمت نازلی در اختیار متقاضیان بگذاریم.

استاندارد ایزو 9001، سیستم مدیریت کیفیت، استاندارد ایزو 14001، استاندارد ایزو 45001، استاندارد ایزو 22000، استاندارد ایزو 10002 و گواهینامه ایزو 10004.

استاندارد ایزو 18513 بنابراین گواهینامه ایزو مربوط به هتلداری همان گواهینامه ایزو 18513 می باشد. دریافت گواهینامه HACCP می تواند گواهینامه تخصصی مربوط به رستوران ها باشد

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]
پیمایش به بالا
02146135223