استعلام تایید صلاحیت شرکت های خدماتی – در سال 1402

پیمانکاران یا کارفرمایان می توانند با مراجعه به سایت https://tsk.mcls.gov.ir سامانه تعیین صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی در سراسر کشور برای استعلام تایید صلاحیت شرکت های خدماتی مراجعه کنند. برای استعلام تایید صلاحیت شرکت های خدماتی نیاز به نام کاربری و گذرواژه نیز دارید.

نحوه استعلام تایید صلاحیت شرکت های خدماتی

گواهی تایید صلاحیت شرکت های خدماتی، تاییدیه شرکت های خدماتی است که توسط اداره کار استان ها برای 7 صنف خدماتی شامل تعمیر و نگهداری از ماشین آلات اداری، تاسیسات، تامین نیروی انسانی، خدمات پذیرایی و کترینگ، خدمات عمومی، چاپ و تکثیر، حمل و نقل عمومی و فضای سبز شهری برای مدت دوسال صادر می گردد.

شرکت های پیمانکاری برای حضور در مناقصات مربوطه و یا اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری که به نام مدرک HSE اداره کار عنوان می شود، نیاز به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی دارند. شرکت های درخواست کننده این گواهی حتماً باید در موضوع اساسنامه خود یکی از 7 مورد بالا را ذکر کرده باشند و بتوانند مستنداتی مبنی بر انجام امور پیمانکاری ارائه دهند.

نحوه استعلام تایید صلاحیت شرکت های خدماتی یکی از چالش های پیمانکاران یا کارفرمایان است که در این مقاله به آن می پردازیم.

گواهی تایید صلاحیت شرکت های خدماتی چیست؟

شرکت های پیمانکار که با توجه به حوزه فعالیت شرکت خود نمی توانند اقدام به اخذ گواهی صلاحیت پیمانکاری از سازمان برنامه و بودجه نمایند باید توسط اداره کار رتبه بندی و گواهینامه تایید صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی را دریافت کنند.

در واقع دولت پیمانکاران را به دو گروه تقسیم بندی کرده است. گروه اول شرکت های پیمانکار که امور مربوط به فنی مهندسی بزرگتری شامل ابنیه، تاسیسات نفت و گاز، راه سازی، سد سازی، انفورماتیک و پشتیبانی از شبکه مخابرات، صنعت و معدن، حفاری و … را انجام می دهند و این شرکت ها توسط سازمان برنامه و بودجه گواهینامه صلاحیت پیمانکاری دریافت می کنند.

گروه دوم که شرکت های کوچتری هستند و امور مربوط به:

  1. ایجاد فضای سبز شهری
  2. حمل و نقل عمومی
  3. کترینگ، پذیرایی، طبخ و توزیع غذا
  4. چاپ و تکثیر
  5. تعمیر و نگهداری از ماشین آلات اداری و تاسیسات
  6. تامین نیروی انسانی، و
  7. خدمات عمومی

را انجام می دهند می بایست توسط اداره کار رتبه بندی و گواهی تایید صلاحیت شرکت های خدماتی را دریافت کنند.

گواهینامه تعیین صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی توسط اداره کار استان ها صادر می گردد. این یعنی اینکه آدرس ثبتی اساسنامه در هر استانی باشد، متقاضی باید به اداره کار استان خود مراجعه نماید.

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی
گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی توسط اداره کار استانها صادر میگردد ، لذا محل ثبت شرکت متقاضی هراستانی باشد میبایست توسط اداره کار همان استان اقدام نماید

مدارک لازم جهت اخذ گواهی تایید صلاحیت شرکت های خدماتی چیست؟

تهیه طرح طبقه بندی مشاغل یکی از بزرگترین چالش های متقاضیان برای دریافت گواهینامه تایید صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی است. چنانچه اطلاعاتی در مورد طرح طبقه بندی مشاغل ندارید اینجا کلیک نمایید. مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی فقط طرح طبقه بندی مشاغل نیست بلکه پیمانکاران باید لیست کاملی از مدارک ثبتی شرکت، مدارک مالی و اطلاعات شخصی مدیرعامل و صاحبان امضاء شرکت را در اختیار بازرسان اداره کار بگذارند.

ما در ISOGET لیست کاملی از مدارک را برای شما مکتوب کرده ایم و متقاضیان اخذ گواهینامه تعیین صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی می توانند با شرکت ما ارتباط بگیرند و چک لیست مورد نیاز را دریافت کنند. برای بررسی چک لیست مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی اینجا کلیک نمایید.

نحوه استعلام تایید صلاحیت شرکت های خدماتی

پیمانکاران یا کارفرمایان می توانند با مراجعه به سایت https://tsk.mcls.gov.ir سامانه تعیین صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی در سراسر کشور برای استعلام تایید صلاحیت شرکت های خدماتی مراجعه کنند. برای استعلام تایید صلاحیت شرکت های خدماتی نیاز به نام کاربری و گذرواژه نیز دارید.

باتوجه به سامانه ای شدن فرآیند بازرسی و صدور گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی توسط اداره کار از سال 1400، دیگر همانند گذشته مدرک فیزیکی گواهینامه تایید صلاحیت صادر نمی گردد. بلکه شرکت های دریافت کننده این گواهی با مراجعه به سامانه اداره کار با در دست داشتن نام کاربری و گذرواژه می توانند اقدام به دانلود گواهی خود نمایند.

چنانچه برای استعلام تایید صلاحیت شرکت های خدماتی و یا دانلود گواهینامه خود مشکلی دارید می توانید با ما در ارتباط باشید تا ما شما را راهنمایی کنیم.

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
02146135223