مدرک HSE اداره کار چیست؟

مدرک HSE اداره کار چیست؟ نحوه گرفتن مدرک HSE اداره کار چگونه است؟ اینها چالش هایی است که شرکت های پیمانکاری برای ورود به مناقصه دارند. تا زمانی که پیمانکاران اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی (مدرک HSE اداره کار) نکنند، نمی توانند به مناقصات ورود کنند.

مدرک HSE اداره کار چیست؟

اغلب متقاضیان گواهی صلاحیت ایمنی را با نام های مدرک HSE اداره کار، گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار، گواهینامه HSE اداره کار یا گواهینامه تعیین صلاحیت ایمنی اداره کار می شناسند. در حالی که انواع گواهینامه HSE در ایران متفاوت بوده و شرکت ها می توانند اقدام به اخذ گواهینامه HSE نیز نمایند. دقت کنید که استاندارد HSE با مدرک HSE اداره کار متفاوت است.

متقاضیان اخذ مدرک HSE اداره کار ممکن است از تمامی نقاط ایران همانند شیراز، سمنان، تبریز، اصفهان، اهواز یا غیره درخواست دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی را داشته باشند. اما شما باید توجه کنید که این مدرک فقط توسط اداره کار استان ها صادر می شود. بنابراین، متقاضیان می بایست از اداره کار استانی که آدرس فیزیکی شرکت ثبت شده، اقدام به اخذ مدرک HSE اداره کار نمایند.

اعتبار مدرک HSE اداره کار (گواهی تعیین صلاحیت ایمنی) دو سال پس از صدور است که پیمانکاران موظف به تمدید قبل از اتمام تاریخ دو ساله هستند. برای اینکه پیمانکاران بتوانند اقدام به دریافت گواهی HSE اداره کار کنند باید مستندات و مدارک ثبتی شرکت را به صورت کامل، مستندات و مدارک مالی و همینطور نکات ایمنی و بهداشت را در محل کاری خود رعایت کنند.

شروط صدور مدرک HSE اداره کار چیست؟

اداره کار برای صدور گواهی صلاحیت ایمنی به یکسری مدارک و مستندات شرکت ها نیاز دارد. لیست مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه تعیین صلاحیت ایمنی قبلاً توسط همین سایت مکتوب شده که لینک را برای شما بازنشر می کنیم.

اما پیش نیازهای صدور گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی که توسط اداره کار اعلام شده چیست؟

شرکت های پیمانکاری برای دریافت مدرک HSE اداره کار حتماً باید پروژه فعال معرفی کنند. چنانچه پیمانکار پروژه فعال نداشته باشد می تواند به شرط تکمیل بودن مدارک و ارسال به اداره کار اقدام به دریافت نامه موقت ایمنی دوماهه نماید. مدت زمان صدور نامه موقت دو ماهه پس از تکمیل مدارک جهت گرفتن مدرک HSE اداره کار، حدود یک هفته می باشد.

شرکت های پیمانکار برای گرفتن مدرک HSE اداره کار حتما باید مسئول ایمنی معرفی نمایند. گواهینامه مسئول ایمنی جهت تایید توسط اداره کار  باید دو گواهی دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت ویژه مسئولین ایمنی و دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک را داشته باشند. بیمه مسئول ایمنی باید حتماً توسط پیمان اعلام شود و حداقل مدرک تحصیلی برای مسئول ایمنی باید دیپلم باشد.

شرکت های پیمانکار برای گرفتن مدرک HSE اداره کار با توجه به حوزه فعالیت می بایست گواهینامه صلاحیت پیمانکاری (رتبه پیمانکاری) یا گواهینامه تعیین صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی که توسط اداره کار صادر می شود را داشته باشند. در حقیقت برای دریافت گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران به یک پیش نیاز، نیاز دارند که یکی از دو گواهی اعلام شده است.

شرکت های پیمانکار برای دریافت مدرک HSE اداره کار می بایست حتماً اقدام به احراز هویت شرکت، مدیرعامل و لیست پرسنل شرکت نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر برای احراز هویت مقاله “احراز هویت شرکت ها” را مطالعه کنید.

اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند اقدام به دریافت گواهی تعیین صلاحیت ایمنی نمایند. صدور گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای اشخاص حقیقی به شرط ارائه مجوز کار از اصناف و معرفی یک کارگاه تجاری فعال می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت گواهینامه HSE اداره کار برای اشخاص حقیقی پیشنهاد می شود مقاله “گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای اشخاص حقیقی” را مطالعه بفرمایید.

یکی از شروط مهم برای صدور مدرک HSE یا گواهی صلاحیت ایمنی، رعایت نکات ایمنی و بهداشت در محل پروژه است. بنابراین، اداره کار پیمانکار را موظف کرده که دوره عمومی ایمنی 8 ساعته ویژه کارگران را در محل پروژه برگزار نماید و کارگران را نسبت به خطرات ایمنی آگاه نماید. بنابراین، ارائه گواهینامه کارگری اداره کار پیش نیاز گرفتن مدرک HSE اداره کار است.

نحوه گرفتن گواهی صلاحیت ایمنی اداره کار چگونه است؟

برای دریافت گواهی صلاحیت ایمنی کار متقاضیان باید مدارک درخواست شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تکمیل نمایند. سپس احراز هویت انجام دهند و با گذرواژه و نام کاربری اعلام شده وارد سامانه صلاحیت ایمنی اداره کار شده و طبق دستورالعمل های اعلام شده، اقدام به بارگذاری مدارک نمایند.

سامانه ثبت نام گواهی صلاحیت ایمنی اداره کار  https://service.mcls.gov.ir/identityLogin می باشد. بنابراین برای بارگذاری مدارک تعیین صلاحیت ایمنی به سایت اعلام شده مراجعه نمایید. چنانچه نیاز دارید فرآیند کامل نحوه گرفتن گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی را مطالعه کنید مقاله “صفر تا صد اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی” را مطالعه نمایید.

برای استعلام گواهینامه صلاحیت ایمنی باید وارد سامانه استعلام صلاحیت ایمنی شوید و در قسمت مربوطه شماره گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی را مکتوب و سرچ نمایید. شما می توانید جهت اطلاع از نحوه استعلام گواهینامه صلاحیت ایمنی با شرکت ISOGET و کارشناسان فنی اداره کار در ارتباط باشید.

شما می توانید در مدت زمان کوتاهی اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی نمایید. اخذ فوری گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار درخواست تمامی پیمانکاران است. به شرط آنکه مدارک کامل مورد نیاز جهت احراز صلاحیت ایمنی را داشته باشید ما می توانیم در مدت زمان دو هفته کارسازی و احذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی را انجام دهیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 4 Average: 3.8]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
02146135223