مراحل دریافت گواهینامه PMP چگونه است؟

مراحل دریافت گواهینامه PMP گونه است؟ برای دریافت گواهینامه PMP، یک مدیر پروژه باید شرایط خاصی را داشته باشد و سپس یک امتحان 180 سوالی را پشت سر بگذارد. آزمون PMP توسط رهبران پروژه برای رهبران پروژه ایجاد شده است، بنابراین هر سوال آزمون می تواند با تجربیات مدیریت پروژه در زندگی واقعی مرتبط باشد.

مراحل دریافت گواهینامه PMP چگونه است؟

آزمون PMP به زبان های زیر در دسترس است: عربی، چینی (ساده شده + سنتی)، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، عبری، اندونزیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، لهستانی (لهستانی)، پرتغالی (برزیلی)، روسی، اسپانیایی (مکزیکی) + اسپانیا) و ترکی.

گواهینامه PMP چیست؟

گواهینامه Project Management Professional (PMP) یک گواهینامه مدیریت پروژه شناخته شده جهانی است که توانایی یک نامزد را در مدیریت افراد، فرآیندها و اولویت های تجاری یک پروژه حرفه ای آزمایش می کند. طبق اعلام موسسه مدیریت پروژه (PMI) که این گواهینامه را مدیریت می کند، بیش از یک میلیون دارنده گواهینامه PMP در سراسر جهان وجود دارد. این برای مدیران پروژه تقریباً در هر صنعتی از جمله بهداشت، ساخت و ساز، فناوری اطلاعات (IT) و تجارت قابل اجرا است.

برای دریافت گواهینامه PMP، باید شرایط تجربه را برآورده کنید و یک امتحان گواهینامه را بگذرانید.

در اینجا برخی از اطلاعات کلیدی در مورد گواهینامه آمده است:

الزامات گواهینامه PMP

برای شرکت در آزمون، باید تجربه تحصیلی و مدیریت پروژه خود را تأیید کنید. این موارد به شرح زیر است:

  • 35 ساعت آموزش مدیریت پروژه، که به معنای دوره هایی است که به طور خاص به اهداف یادگیری در مدیریت پروژه می پردازد. این را می توان با گواهینامه یک همکار خبره در مدیریت پروژه (CAPM) جایگزین کرد.
  • 36 ماه تجربه راهبری پروژه ها در صورت داشتن مدرک چهار ساله یا 60 ماه تجربه رهبری پروژه ها در صورت داشتن دیپلم دبیرستان یا مدرک کاردانی.

هزینه آزمون PMP

از سال 2022، هزینه امتحان برای اعضای غیر PMI  (555 دلار) و برای اعضای PMI  (405 دلار) بود. عضویت PMI  (129 دلار) در سال بود، با یک بار هزینه درخواست 10 دلار، که آزمون را با عضویت کمی ارزان‌تر می‌کند.

آموزش برای آزمون PMP

مطالعه برای امتحان نیاز به برنامه ریزی و تصمیم گیری دارد. راهنماهای امتحان معمولاً حداقل چند ماه برای آماده شدن برای آن توصیه می کنند. چندین دوره، کتاب و منابع دیگر برای کمک به شما در مطالعه وجود دارد. در زیر در مورد آمادگی برای امتحان بیشتر بخوانید.

تمدید گواهینامه PMP

گواهینامه PMP به مدت سه سال معتبر است، اما می‌تواند با کسب 60 واحد توسعه حرفه‌ای – که به عنوان ساعات صرف شده برای فعالیت‌های توسعه حرفه‌ای پذیرفته شده – در آن بازه زمانی، تمدید یا حفظ شود.

استاندارد ایزو 29184 چیست

نحوه دریافت گواهینامه PMP

در اینجا یک راهنمای گام به گام برای دریافت گواهینامه PMP آورده شده است.

1. الزامات گواهینامه PMP را برآورده کنید.

قبل از اینکه بتوانید در آزمون PMP شرکت کنید، باید مطمئن شوید که واجد شرایط هستید. شما به یکی از این موارد نیاز خواهید داشت:

  • 35 ساعت آموزش دوره مدیریت پروژه و حداقل 36 ماه تجربه مدیریت پروژه در صورت داشتن مدرک چهار ساله، یا
  • 35 ساعت آموزش دوره مدیریت پروژه با 60 ماه سابقه در صورت داشتن مدرک کاردانی یا دیپلم.

می‌خواهید پروژه‌ها و آموزش‌های خود را پیگیری کنید، اطلاعاتی مانند نقش خاص، مسئولیت‌ها، و طول پروژه یا آموزش خود را ثبت کنید تا در هنگام درخواست آن را در اختیار داشته باشید. در صورت داشتن گواهینامه CAPM می توان از الزامات آموزشی چشم پوشی کرد.

گواهینامه PMP به مدت سه سال معتبر است. برای حفظ آن باید 60 ساعت را در طول این بازه زمانی صرف فعالیت های توسعه حرفه ای کنید. در غیر این صورت می توانید برای شرکت مجدد در آزمون ثبت نام کنید.

2. درخواست کنید.

یک حساب کاربری با PMI ایجاد کنید (برای ورود به سایت PMI اینجا کلیک کنید)، و درخواستی را برای آزمون PMP شروع کنید. این مستلزم به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی اولیه مانند سوابق تحصیلی شما و همچنین جزئیات پروژه هایی است که روی آنها کار کرده اید.

پس از تایید، هزینه آزمون را پرداخت کرده و آزمونی را برنامه ریزی خواهید کرد.

3. آماده کنید.

این زمانی است که برای امتحان، چه از طریق دوره آموزشی یا به تنهایی، تمرین می کنید. بسیاری از ارائه دهندگان آمادگی برای امتحان توصیه می کنند که 60 تا 120 ساعت صرف مطالعه کنید. این ممکن است چند ماه طول بکشد، بسته به تعداد دفعات مطالعه شما.

4. در آزمون PMP شرکت کنید.

آزمون را می توان در یک سایت آزمایشی در نزدیکی شما یا به صورت آنلاین انجام داد. امتحان کمی کمتر از چهار ساعت طول می کشد.

5. گواهینامه خود را حفظ کنید.

گواهینامه PMP به مدت سه سال معتبر است. برای حفظ آن باید 60 ساعت را در طول این بازه زمانی صرف فعالیت های توسعه حرفه ای کنید. در غیر این صورت می توانید برای شرکت مجدد در آزمون ثبت نام کنید.

4 کنترل امنیتی مهم در امنیت سایبری چیست؟

مزایای اخذ گواهینامه PMP برای اشخاص یا سازمان ها

آیا PMP ارزشش را دارد؟

در نهایت، اینکه آیا یک گواهینامه PMP از نظر حرفه ای و مالی برای شما ارزشش را دارد یا خیر، بستگی به شرایط منحصر به فرد شما دارد. در اینجا چند مزیت وجود دارد که ممکن است با استفاده از PMP در زیر کمربند خود مشاهده کنید تا به شما در تصمیم گیری کمک کند.

  • به رسمیت شناختن صنعت: گواهینامه PMP می تواند به کارفرمایان یا مشتریان نشان دهد که شما نکات و نکات مدیریت پروژه را می شناسید و تجربه و آموزش مورد نیاز یک حرفه ای را دارید.
  • یادگیری مهارت های جدید: همچنین احتمالاً هنگام آماده شدن برای امتحان، مقدار قابل توجهی در مورد مدیریت پروژه یاد خواهید گرفت. صرف ساعاتی از زندگی خود برای تسلط بر اصول مدیریت پروژه مانند حل تعارض و بودجه بندی می تواند مهارت ها را تقویت کند تا شما را به مدیر پروژه بهتری تبدیل کند.
  • حقوق بالاتر: PMI دریافت که پاسخ دهندگان ایالات متحده به یک نظرسنجی اخیر میانگین حقوق 123,000 دلار در صورت داشتن گواهینامه و 93,000 دلار در صورت نداشتن را گزارش کردند [1]. حقوق و دستمزدهای متوسط ​​همچنین با افزایش مدت زمانی که گواهینامه PMP دریافت می کرد، افزایش یافت. مجله PC گزارش داد که گواهینامه PMP در بین گواهینامه های IT رتبه هفتم را دارد که با بالاترین حقوق در بخش فناوری اطلاعات مرتبط است.
  • چشم انداز شغلی: بر اساس گزارشی که توسط PMI و گروه اقتصادی اندرسون تهیه شده است، کارفرمایان تا سال 2027 به 87.7 میلیون نفر نیاز خواهند داشت که در نقش های مدیریت پروژه کار کنند. انتظار می رود بیشترین رشد در بخش مراقبت های بهداشتی باشد، اگرچه دستاوردهای بزرگی نیز در ساخت و ساز پیش بینی می شود. ، خدمات اطلاعاتی و بخش های مالی و بیمه.
به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 1 Average: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
02146135223