ERP مخفف چیست؟

ERP مخفف چیست؟ –برنامه ریزی منابع سازمانی– 6 مزیت ERP

ERP مخفف چیست؟ Enterprise resource planning مخفف ERP است. برنامه ریزی منابع سازمانی (E R P) یک سیستم نرم افزاری است که به شما کمک می کند کل کسب و کار خود را اجرا کنید، از اتوماسیون و فرآیندهای مالی، منابع انسانی، تولید، زنجیره تامین، خدمات، تدارکات و موارد دیگر پشتیبانی می کند.

ERP مخفف چیست؟ 6 مزیت کلیدی ERP

در این مرحله، همه ما می دانیم که فناوری یک دارایی بزرگ برای منابع انسانی، امروز و آینده است. با این حال، همه چیز آنقدر سریع تکامل می‌یابد که گاهی وقت‌ها به سختی می‌شود با آخرین پیشرفت‌ها همراه بود.

در این پست در مورد آنچه که یک سیستمE R P می تواند برای منابع انسانی انجام دهد صحبت می کنیم. سیستم هایE R P برای مدت طولانی در شرکت ها وجود داشته اند. آنها برای ادغام و تسهیل مدیریت کسب و کار و بنابراین شامل ماژول هایی برای مدیریت افراد ایجاد شده اند. اما جدای از اینکه فقط در مورد آن صحبت کنیم، می‌خواهیم یک قدم فراتر برویم و آن را با یکی از مخرب‌ترین فناوری‌ها مقایسه کنیم: HRMS.

منظور از ERP چیست؟

ERP مخفف عبارت Enterprise Resource Planning است. این نام نرم افزاری است که شرکت ها را قادر می سازد تا حوزه های مختلف تجاری مانند منابع انسانی را مدیریت کنند.

ERP مخفف برنامه ریزی منابع سازمانی است، اما ERP به چه معناست؟ ساده ترین راه برای تعریف E R P این است که در مورد تمام فرآیندهای تجاری اصلی مورد نیاز برای اداره یک شرکت فکر کنید: امور مالی، منابع انسانی، تولید، زنجیره تامین، خدمات، تدارکات و موارد دیگر. در ابتدایی ترین سطح خود، E R P به مدیریت کارآمد تمام این فرآیندها در یک سیستم یکپارچه کمک می کند. اغلب از آن به عنوان سیستم ثبت سازمان یاد می شود.

با این حال، سیستم‌های E-R-P امروزی چیزی جز پایه هستند و شباهت کمی به E-R-P دهه‌های پیش دارند. آنها اکنون از طریق ابر ارائه می شوند و از جدیدترین فناوری ها – مانند هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی – برای ارائه اتوماسیون هوشمند، کارایی بیشتر و بینش فوری در سراسر تجارت استفاده می کنند. نرم‌افزار E R P ابری مدرن همچنین عملیات داخلی را با شرکای تجاری و شبکه‌ها در سرتاسر جهان مرتبط می‌کند و به شرکت‌ها همکاری، چابکی و سرعت لازم برای رقابت امروزی را می‌دهد.

اخذ گواهینامه ایزو

چرا ERP مهم است؟

گاهی اوقات به عنوان “سیستم عصبی مرکزی یک شرکت” توصیف می شود، یک سیستم نرم افزاری E R P اتوماسیون، یکپارچگی و هوشمندی را فراهم می کند که برای اجرای کارآمد تمام عملیات های تجاری روزانه ضروری است. بیشتر یا تمام داده های یک سازمان باید در سیستم E-R-P وجود داشته باشد تا یک منبع واحد از حقیقت را در سراسر تجارت ارائه کند.

امور مالی برای بستن سریع صورت های مالی به یک ERP نیاز دارد. فروش برای مدیریت تمام سفارشات مشتری به ERP نیاز دارد. لجستیک برای ارائه محصولات و خدمات مناسب به مشتریان بر روی نرم افزار E R P که به خوبی اجرا می شود متکی است.

حساب های پرداختنی به ERP نیاز دارند تا به درستی و به موقع پرداخت کنند. مدیریت برای تصمیم گیری به موقع نیاز به مشاهده فوری عملکرد شرکت دارد. و بانک ها و سهامداران به سوابق مالی دقیق نیاز دارند، بنابراین آنها روی داده ها و تجزیه و تحلیل قابل اعتماد که توسط سیستم ERP امکان پذیر شده است، حساب می کنند.

اهمیت نرم افزار ERP برای کسب و کارها با نرخ رو به رشد پذیرش نشان داده شده است. به گفته G2، “پیش بینی می شود که بازار جهانی نرم افزار ERP تا سال 2026 به 78.40 میلیارد دلار برسد و از سال 2019 تا 2026 با CAGR 10.2٪ رشد کند.”

شش مزیت کلیدی ERP

یک سیستم ERP خوب مزایای زیادی را ارائه می دهد – که بسته به نحوه استقرار سیستم می تواند متفاوت باشد. برای مثال، مزایای ERP ابری با فرضیه متفاوت است. با این حال، شش مزیت عمده وجود دارد که برای همه راه حل های E-R-P مدرن اعمال می شود:

  1. بهره وری بالاتر: فرآیندهای اصلی کسب و کار خود را ساده و خودکار کنید تا به همه افراد در سازمان کمک کنید با منابع کمتر کارهای بیشتری انجام دهند.
  2. بینش عمیق‌تر: سیلوهای اطلاعاتی را حذف کنید، منبعی از حقیقت را به دست آورید، و پاسخ‌های سریعی برای سؤالات تجاری حیاتی دریافت کنید.
  3. گزارش‌دهی سریع: گزارش‌های مالی و تجاری را سریع دنبال کنید و به راحتی نتایج را به اشتراک بگذارید. بر اساس بینش ها عمل کنید و عملکرد را در زمان واقعی بهبود بخشید.
  4. ریسک کمتر: دید و کنترل کسب و کار را به حداکثر برسانید، از انطباق با الزامات قانونی اطمینان حاصل کنید، و ریسک را پیش بینی و از آن جلوگیری کنید.
  5. فناوری اطلاعات ساده‌تر: با استفاده از برنامه‌های ERP یکپارچه که یک پایگاه داده مشترک دارند، می‌توانید فناوری اطلاعات را ساده‌تر کنید و به همه راه آسان‌تری برای کار بدهید.
  6. چابکی بهبود یافته: با عملیات کارآمد و دسترسی آماده به داده های زمان واقعی، می توانید به سرعت فرصت های جدید را شناسایی کرده و نسبت به آنها واکنش نشان دهید.

سیستم های ERP چگونه کار می کنند؟

یک سیستم ERP – که مجموعه E-R-P نیز نامیده می شود – از ماژول های یکپارچه یا برنامه های تجاری تشکیل شده است که با یکدیگر صحبت می کنند و یک پایگاه داده مشترک را به اشتراک می گذارند.

هر ماژول E-R-P معمولاً بر روی یک حوزه تجاری متمرکز است، اما آنها با استفاده از داده های یکسان برای رفع نیازهای شرکت با هم کار می کنند. امور مالی، حسابداری، منابع انسانی، فروش، تدارکات، تدارکات و زنجیره تامین نقاط شروع محبوب هستند. شرکت‌ها می‌توانند ماژول مورد نظر خود را انتخاب و انتخاب کنند و می‌توانند در صورت نیاز آن را اضافه و مقیاس کنند.

سیستم های ERP همچنین از الزامات خاص صنعت پشتیبانی می کنند، یا به عنوان بخشی از عملکرد اصلی سیستم یا از طریق برنامه های افزودنی که به طور یکپارچه با مجموعه یکپارچه می شوند.

نرم افزار ERP (1) را می توان با استفاده از مدل اشتراک ابری (نرم افزار به عنوان سرویس) یا مدل صدور مجوز (در محل) خریداری کرد.

سوالات متداول

ERP مخفف چیست؟

ERP مخفف برنامه ریزی منابع سازمانی است، اما E-R-P به چه معناست؟ ساده ترین راه برای تعریف ERP این است که در مورد تمام فرآیندهای تجاری اصلی مورد نیاز برای اداره یک شرکت فکر کنید: امور مالی، منابع انسانی، تولید، زنجیره تامین، خدمات، تدارکات و موارد دیگر. در ابتدایی ترین سطح خود، ERP به مدیریت کارآمد تمام این فرآیندها در یک سیستم یکپارچه کمک می کند. اغلب از آن به عنوان سیستم ثبت سازمان یاد می شود.

شش مزیت کلیدی ERP چیست؟

1.     بهره وری بالاتر: فرآیندهای اصلی کسب و کار خود را ساده و خودکار کنید تا به همه افراد در سازمان کمک کنید با منابع کمتر کارهای بیشتری انجام دهند.
2.     بینش عمیق‌تر: سیلوهای اطلاعاتی را حذف کنید، منبعی از حقیقت را به دست آورید، و پاسخ‌های سریعی برای سؤالات تجاری حیاتی دریافت کنید.
3.     گزارش‌دهی سریع: گزارش‌های مالی و تجاری را سریع دنبال کنید و به راحتی نتایج را به اشتراک بگذارید. بر اساس بینش ها عمل کنید و عملکرد را در زمان واقعی بهبود بخشید.
4.     ریسک کمتر: دید و کنترل کسب و کار را به حداکثر برسانید، از انطباق با الزامات قانونی اطمینان حاصل کنید، و ریسک را پیش بینی و از آن جلوگیری کنید.
5.     فناوری اطلاعات ساده‌تر: با استفاده از برنامه‌های ERP یکپارچه که یک پایگاه داده مشترک دارند، می‌توانید فناوری اطلاعات را ساده‌تر کنید و به همه راه آسان‌تری برای کار بدهید.
6.     چابکی بهبود یافته: با عملیات کارآمد و دسترسی آماده به داده های زمان واقعی، می توانید به سرعت فرصت های جدید را شناسایی کرده و نسبت به آنها واکنش نشان دهید.

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
02146135223