ISO ایزوچیست

ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت

ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت

ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت

ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت چالش متقاضیان دریافت کننده گواهی نامه ایزو می باشد که برای اخذ گواهی ISO دغدغه دریافت ایزو معتبر دارند.  برخی از متقاضیان اطلاعات دقیقی در مورد استاندارد ایزو ندارند و صرفا بر اساس اینکه رقبا اقدام به اخذ ایزو کرده اند درخواست اخذ گواهینامه ایزو می کنند. متقاضیان استنباط می کنند گواهی ISO مربوط به محصول می باشد در صورتیکه اخذ گواهینامه ایزو همچنین استقرار الزامات استاندارد ISO باعث ارتقاء سطح خدمات و کیفیت محصول می شود.

توسط مقاله ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت به متقاضیان کمک می کنیم تا اطلاعات درستی از استاندارد ایزو به دست آورند. مقاله ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت به متقاضی کمک می کند بر اساس نوع خدمات و محصولی که تولید می کند اقدام به اخذ ایزو کنند. همچنین مقاله ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت به متقاضی کمک می کند مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو را شناسایی و اقدام به اخذ ایزو معتبر و ارزان نماید.

ایزو چیست؟

ISO مخفف کلمه International Organization for Standardization به معنای سازمان بین المللی جهت استاندارد سازی خدمات و محصولات است. سازمان بین المللی ISO جهت تسهیل در امور بین الملل، تجارت و زبان مشترک بین سازمان ها استانداردهای ایزو مربوط به نوع فعالیت سازمان ها را تدوین و منتشر کرده است. لذا متقاضیان با استفاده از الزامات استاندارد ایزو می توانند سطح خدمات و محصولات خود را ارتقاء دهند. ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت.

برخی از متقاضیان به اشتباه فکر می کنند استاندارد ایزو برای محصول تعریف شده است. در حالی که استاندارد ایزو برای استفاده درون سازمانی تدوین شده است. سازمان ها فارغ از نوع فعالیتی که انجام می دهند می توانند الزامات ایزو را پیروی کنند و کمک کنند روند کاری سازمان بر اساس استاندارد تعریف شده حرکت کند.

استقرار و پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو در صورتیکه به صورت واقعی در سازمان انجام شود مزایای بیشماری در بر دارد. مهمترین مزایای پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو شناخت کارکنان سازمان از نوع فعالیت خود و در نهایت رضایتمندی مشتریان می باشد. در صورتیکه سازمان بتواند خدمات بهینه در اختیار مشتریان بگذارد رضایت مندی مشتریان را به دنبال دارد. چنانچه رضایت مشتری برآورده شود سازمان می تواند به بازارهای بین المللی ورود کند.

ایزو باعث نمی شود استاندارد محصول ارتقاء پیدا کند در حقیقت استاندارد محصول در صورتی ارتقاء پیدا می کند که، سازمان فرآیند صحیحی برای تولید و بسته بندی محصول داشته باشد. چنانچه برای محصول درخواست اخذ استاندارد دارید باید اقدام به اخذ گواهینامه CE نمایید. استاندارد سی ایی اروپا توسط پارلمان اقتصادی اروپا برای ورود محصولات به این اتحادیه تعریف شده است. متقاضیان دریافت گواهی CE باید دقت داشته باشند نشان CE به تمامی محصولات تعلق نمی گیرد.

برای اطلاع از استاندارد CE به صفحه استاندارد CE مراجعه نمایید. ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت.

چگونه می توان ایزو گرفت؟

طی اطلاعات مکتوب شده در سر تیتر بالا مشخص شد استاندارد ایزو شرایطی را در اختیار متقاضی می گذارد که با استفاده از پیروی دستورالعمل ها بتواند سطح خدمات سازمانی خود را ارتقاء دهد. در حقیقت سازمانی که بتواند فرآیندهای داخلی خود را بهبود ببخشد می تواند خدمات بهتری ارائه دهد و رضایت مشتریان را جذب نماید. حال سوال اینجاست که متقاضی چطور می تواند اقدام به اخذ ایزو نماید. ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت.

متقاضیان برای دریافت گواهینامه ایزو باید ابتدا الزامات، آئین نامه ها و دستورالعمل های استاندارد درخواستی را در مجموعه خود پیاده سازی نمایند. سپس توسط یک شرکت حسابرسی که مجوز صدور گواهینامه را داشته باشد ممیزی صورت می پذیرد. در صورتیکه ممیز روند پیاده سازی را تایید نماید گواهینامه درخواستی مشتری توسط نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو صادر می شود.

حال اینکه چطور می توان گواهی نامه ISO دریافت کرد. برای دریافت گواهی نامه ایزو متقاضی ابتدا باید هدف خود را از اخذ گواهینامه مشخص نماید. متقاضیان اخذ ایزو عموما به چند دسته عمومی تقسیم بندی مشوند که عبارت است از: اخذ گواهینامه ایزو برای حضور در مناقصات، اخذ ایزو برای تبلیغات و برندینگ، اخذ ایزو برای صادرات محصول به دیگر کشورها و اخذ ایزو جهت پیاده سازی الزامات ایزو. به ادامه مطلب توجه فرمایید.

اخذ گواهینامه ایزو جهت مناقصه:

شرکت های پیمانکاری فارغ از نوع فعالیت جهت ورود به مناقصه نیاز به اخذ گواهینامه ایزو و ارائه گواهی ISO به مسئول مناقصه را دارند. با توجه به محدودیت زمانی که شرکت های پیمانکاری دارند نیاز به اخذ فوری گواهینامه ایزو دارند، لذا مدت زمان بسیار حائز اهمیت می باشد. گواهینامه ایزو که توسط شرکت های صادر کننده به صورت فوری صادر می شود اعتبار بین المللی ندارد و صرفا جهت حضور شرکت پیمانکاری در مناقصه صادر می شود. ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت.

هزینه اخذ گواهینامه ایزو فوری برای مناقصه توسط شرکت ایران گواه نهایتا هفتصد هزار تومان می باشد.

اخذ گواهینامه ایزو جهت برندینگ:

برخی از مدیران کسب و کارهای کوچک جهت بهتر دیده شدن کسب و کار خود نیاز به اخذ ایزو دارند. مشاوران املاک، فروشگاه های زنجیره ای، هتل ها، موسسات آموزشی فرهنگی، موسسات فرهنگی گردشگری و غیره جهت برندینگ یا بهتر دیده شده اقدام به اخذ ایزو می کنند. ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت.

متقاضیانی که برای برندینگ اقدام به اخذ ایزو می کنند اعتبار گواهینامه ایزو برایشان مهم نیست. بلکه در حقیقت دنبال مرجع صدوری هستند تا در سریعترین زمان ممکن با کمترین هزینه ممکن اقدام به اخذ ایزو کنند. اهداء تندیس مدیران برتر، اهداء تندیس تولید کننده برتر، سپاس نامه و اهداء لوح تقدیر و غیره از مباحثی است که برای اینگونه از مشتریان حائز اهمیت است.

متقاضیانی که برای برندینگ نیاز به گواهینامه ایزو دارند با هزینه چهارصد هزار تومان می توانند اقدام به اخذ گواهینامه ایزو کنند. ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت.

اخذ گواهینامه ایزو معتبر:

شرکت هایی که مراودات بین المللی با دیگر کشورها دارند متقاضی اخذ گواهینامه ایزو معتبر هستند. مراجعی که گواهینامه ایزو معتبر صادر می کنند باید توسط سازمان استاندارد کشورها و در نهایت توسط انجمن اعتبار سنجی IAF تایید شوند. جهت اخذ گواهینامه ایزو معتبر شرکت درخواست کننده باید فرآیند مربوط به پیاده سازی و استقرار الزامات ایزو درخواستی را در مجموعه خود انجام دهد سپس درخواست ممیزی نماید. چنانچه ممیز اقدامات انجام شده را تایید نماید گواهینامه ایزو درخواستی را صادر می کند. ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت.

اخذ گواهینامه ایزو معتبر حدود یک ماه کاری زمان بر بوده و هزینه اخذ گواهی ISO بین المللی حدود چهار میلیون تومان می شود. ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت.

تصویر FSSC22000
گواهینامه ایزو مشاغل:

سازمان بین المللی ایزو حدود 22000 استاندارد تدوین کرده است. منتها تمامی این استاندارد های تدوین شده قابلیت صدور گواهینامه را ندارند و صرفا جهت اطلاع رسانی تدوین و مکتوب شده اند. برخی از این استانداردها که عمومی هستند و معمولا صنایع و شرکت های خدماتی دریافت می کنند به شرح ذیل می باشد.

ISO 9001:2015، سیستم مدیریت کیفیت که کلیه سازمان ها فارغ از نوع فعالیت می توانند اخذ نمایند. استاندارد ایزو 9001 به نام استاندارد مرجع یا مادر نامیده می شود. ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت.

IS14001:2015، الزامات سیستم مدیریت محیط زیست را معرفی می کند. سازمان هایی که آلایندگی برای محیط زیست دارند یا خدمات آنها برای محیط زیست مخاطره ایجاد می کند باید این استاندارد را اخذ نمایند.

ISO45001:2018، الزامات سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت سازمانی برای شرکت هایی که نیاز دارند فرآیندهای آنها بر اساس الزامات ایزو 45001 می باشد. ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت.

ISO22000:2018، سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی برای شرکت هایی که امور بسته بندی، خرید و فروش، توزیع و نگهداری مواد غذایی را انجام می دهند. ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت.

بیشتر بخوانیم:

ایزو CE

تمدید گواهینامه ایزو

لیست شرکت های مشاور ایزو

شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو در ایران

ایزو چیست؟

 

برچسب ها: ISO ایزوچیست و چگونه می توان ایزو گرفت، اخذ ایزو بین المللی، گواهینامه ISO معتبر، شرایط اخذ گواهی ایزو بین المللی، اخذ فوری گواهینامه ایزو، ایزو چیست

به این مقاله امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]

5 دیدگاه دربارهٔ «ISO ایزوچیست»

  1. بازتاب: استاندارد بین المللی چیست؟ - مرکز مشاوره ایران گواه021-4613

  2. بازتاب: ISO 46001 سیستم مدیریت آب - مرکز مشاوره ایران گواه021-4613

  3. بازتاب: اخذ گواهینامه ایزو 21640 (SRF) - مرکز مشاوره ایران گواه02146

  4. بازتاب: هفت اصل مدیریت کیفیت در ایزو 9001 - مرکز مشاوره ایران گواه

  5. بازتاب: HACCP چیست, نظام نامه HACCP مورد تایید دامپزشکی, اخذ گواهینامه HACCP، گواهینامه HACCP سازمان غذا دارو - مرکز مشاوره ایران گواه021-46134156

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
02146135223